Elektrické Bentley bude poriadne zviera. Budúce modely zvojnásobia výkon spaľováku
Automobilka Bentley je synonymom luxusu a ohromného výkonu. Ikonický 12-valcový motor kvôli emisným normám skončil a na rad nastupuje elektrifikácia.
Fanúšikovia značky sa ale, podľa šéfa automobilky, Adriana Hallmarka, vôbec nemusia báť. V rozhovore pre Autocar uviedol, že elektrické Bentley prinesú dvojnásobný výkon v porovnaní so spaľovákmi W12.
Generálny riaditeľ uviedol, že automobilka pracuje na dvoch verziách batérií pre budúce elektromobily, pričom výkonnejšie modely s prívlastkom Speed dostanú ultimátne akumulátory, ktoré spoločnosť interne nazýva „batérie W12“. Pôjde teda o akúsi náhradu za legendárny spaľovací 12-valec.
Výkon iba porastie
Narásť by mal výkon všetkých budúcich elektromobilov značky Bentley, nie iba tých vrcholných verzií. Nárast sa má pritom pohybovať v rozmedzí od 50 % do 100 %, uvádza Motor1.
Najvýkonnejšie Bentley Batur so 6-litrovým motorom W12 a dvomi turbami malo pritom výkon vyladený až na 740 koní. Môžeme teda predpokladať, že elektrický nástupca dosiahne výkon cez 1 400 koní, čo je už poriadna dávka sily.

Už dávnejšie Hallmark uviedol, že elektrické Bentley s výkonom okolo 1 400 koní dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 1,5 sekundy, čo je rýchlejšie, ako akýkoľvek súčasný sériovo vyrábaný elektromobil. S takýmto zrýchlením by dokonca porazil aj Rimac Nevera, ktorý aktuálne drží rekord najlepšie zrýchľujúceho sériového auto na svete.
Z hľadiska dojazdu by elektrické Bentley mali byť schopné prejsť na jedno nabitie až 720 km, pričom k dispozícii bude aj extrémne rýchle nabíjanie. Jeho výkon zatiaľ nepoznáme, no 10 % na 80 % sa elektromobil nabije za 20 minút. S týmto dojazdom sa elektrické Bentley vyrovná dojazdu plne natankovaného auta s motorom W12, hovorí Hallmark.
Elektromobil si zachová dôležité aspekty značky Bentley
Hallmark v rozhovore ďalej uviedol, že elektromobily tejto značky budú plnohodnotnými Bentley, na aké sme zvyknutí. Automobilka aj naďalej kladie dôraz na impozantnosť, mohutnosť a luxus.

Priznal však, že budú musieť prijať určité kompromisy v dôsledky zlepšenia aerodynamiky auta. Bentley je odhodlané byť lídrom v oblasti výroby a predaja luxusných elektromobilov.
Prvý čistý elektromobil už o pár rokov
V minulosti sme informovali, že Bentley v nasledujúcom desaťročí investuje do udržateľnosti 2,5 miliardy libier (približne 2,99 miliárd eur). Firma uviedla, že finančné prostriedky sa použijú na zabezpečenie „prvého kroku spoločnosti k elektrifikácii vo výrobnom závode“ v Crewe, južne od Manchestru, ktorý zamestnáva 4000 ľudí.

V rámci procesu elektrifikácie sa Bentley vzdalo výkonných 12-valcových benzínových motorov. Prvý elektromobil by mal zísť z výrobnej linky v roku 2025 a do roku 2030 bude kompletný modelový rad Bentley elektrický. Automobilka patriaca do portfólia Volkswagenu už vyrába hybridnú verziu Bentayga a sedanu Flying Spur.
Luxusné značky sa začínajú transformovať
Dávnejšie sme tiež tiež informovali, že s výrobou čisto spaľovacích modelov končí aj Lamborghini. Aj táto talianska automobilka patrí pod krídla koncernu VW, takže elektrifikácia sa dala očakávať.
Straty legendárnej V12 sa však zatiaľ v prípade „Lamba“ obávať nemusíme. Špičkový motor z dielne Lamborghini zostane aj naďalej „srdcom“ tých najrýchlejších a najluxusnejších modelov, aj keď sme sa nedávno dozvedeli, že v prípade novej hybridnej pohonnej jednotky ide o nový spaľovací agregát.
Lamborghini predstavilo model Revuelto s najvýkonnejšou V12 v histórii.
Taliansky výrobca superšportov bude vyrábať hybridné, ale aj plug-in hybridné motorizácie. Pár dní dozadu sme sa dočkali nástupcu modelu Aventador, ktorým je Lamborghini Revuelto. V roku 2024 príde Urus ako plug-in hybrid a v roku 2025 uvidíme Huracán v hybridnom prevedení.
Čistý elektromobil z dielne Lamborghini by mal na trh prísť okolo roku 2028 a riaditeľ automobilky potvrdil, že toto vozidlo bude štvordverové. Pôjde tak buď o SUV na štýl Urus, alebo o GT na štýl Audi e-tron GT či Porsche Taycan.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Danko pod čiarou a PS na vrchole. Smer zaostáva o vyše 6 %, súčasná koalícia by nevznikla
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Danko pod čiarou a PS na vrchole. Smer zaostáva o vyše 6 %, súčasná koalícia by nevznikla
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov




