VW ID. Buzz je ďalším extrémne očakávaným elektromobilom, ktorý oficiálne príde na trh už o necelý mesiac a pol. Ako informoval portál InsideEVs, prvé predprodukčné kusy už zišli z výrobnej linky a teraz mieria na testovacie jazdy do španielskej Barcelony, kde si ich budú môcť vyskúšať novinári z celej Európy.
Nemecká automobilka na svojom Twitteri zdieľala krátke video s dvoma dodávkami ID. Buzz, ktoré sú pokryté výrazným farebným polepom. VW pred samotnou svetovou premiérou nechce odhaliť viac než je potrebné, a tak budú novinári v Španielsku na prvých jazdách brázdiť cesty na takto maskovaných dodávkach.
Dostupný bude v niekoľkých konfiguráciách
Maskované elektrické dodávky ID. Buzz na novom videu okrem siluety a detailov svetiel či prednej masky odhaľujú aj fakt, že auto príde na trh vo viacerých konfiguráciách.
⚡️ Let's go: The #VWIDBUZZ is on its way to Spain! Next week there will be a Covered Drive for journalists in Barcelona! #WayToZero #idbuzz #vwn #vwnutzfahrzeuge @VWCV_official pic.twitter.com/Ypx1C1Krei
— Volkswagen News (@volkswagen) January 21, 2022
Je dosť možné, že ID. Buzz bude k dispozícii ako úžitková dodávka, ale aj ako van na prepravu osôb. Nasvedčuje tomu fakt, že jedno z áut vo videu má zadné posuvné dvere iba na jednej strane, zatiaľ čo druhý ID. Buzz ich má po oboch stranách.
NEPREHLIADNI
Slovák Kabaň pracuje na dizajne. 20 000 € elektromobil VW zbúra všetko, čo si o autách myslíš
Všetky detaily sa ale oficiálne dozvieme už 9. marca. Tento dátum si VW naplánoval svetovú premiéru extrémne očakávaného modelu. Novinka je postavená na platforme MEB a ako prvá by mohla dostať až 111 kWh batériu.
Elektromobily postavené na tejto platforme zatiaľ disponovali batériou s maximálnou kapacitou 77 kWh. Nový akumulátor by tak mohol zabezpečiť dojazd podľa WLTP aj cez 700 km na jedno nabitie.
Výroba prebieha v nemeckom Hannoveri a doručovanie zákazníkom by malo započať až v treťom kvartáli 2022.
Pokročilejší asistenti riadenia?
Ako sme už dávnejšie informovali, Volkswagen vyvíja spolu s Fordom technológiu Argo AI, ktorá má predstavovať komplexný systém autonómneho riadenia. Podľa vtedajších informácií začal koncern túto technológiu testovať v premávke práve na modeli ID. Buzz.
Technológie plne autonómneho riadenia sa zrejme spolu s predstavením tohto modelu ešte nedočkáme, no VW by mohol minimálne priniesť novú generáciu jazdných asistentov, ktorá by umožnila aspoň čiastočne autonómnu jazdu, napríklad po diaľnici. Zatiaľ sú to ale iba dohady, no všetko sa dozvieme už o necelý mesiac a pol, presnejšie 9. marca.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Vedci objavili lacný spôsob, ako zlepšiť pamäť za 12 týždňov. Môže si ho dovoliť skutočne každý
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP