Elektrická verzia legendárneho športiaka je úplná hanba. Absolútne zlyhal v kritickom teste
Povestný „losí test“ dokáže veľmi jednoducho, no zároveň efektívne preveriť jazdné vlastnosti áut každého typu. Obyčajné strhnutie volantu dokáže o vozidle prezradiť, či je pretáčavé, neotáčavé, ale hlavne ako sa zachová v kritickej situácii. Nuž, elektrický Ford Mustang Mach-E si pri tomto teste vôbec neviedol dobre, informuje portál InsideEVs.
Nie je Mustang ako Mustang. Zatiaľ čo spaľovacia „muscle car“ verzia má v poslednej generácii vďaka klasickej koncepcii nezávisle zavesených náprav veľmi dobré jazdné vlastnosti a počas rokov vývoja sa z nej stala legenda amerického motorizmu, elektrický Mustang Mach-E z dobrých jazdných vlastností nezdedil takmer nič.
Testom neprešiel
Aby auto prešlo losím testom švédskeho média Teknikens Värld (Svet technológií), musí zostať ovládateľné pri prudkom zatočení v rýchlosti vyššej ako 72 km/h. Ford Mustang Mach-E sa stal neovládateľným už pri rýchlosti 68 km/h a testom tak neprešiel.
Je to veľkým prekvapením, nakoľko mnoho automobilových novinárov naopak dobré jazdné vlastnosti elektrického SUV vypichlo, vďaka obvyklému klišé o nízkom ťažisku elektromobilov s batériami v podvozku. Prax a skutočná krízová situácia ale ukázali, že Mustang Mach-E dobre drží na ceste zrejme len s tými najšpičkovejšími pneumatikami a v tiahlejších zákrutách.
NEPREHLIADNI
Dva populárne plug-in hybridy pohoreli v kritickom „losom teste“. Kde je ich najväčší problém?
Vo videu, ktoré zdieľal YouTube kanál Teknikens Värld môžeš vidieť, že pri rýchlosti 68 km/h elektrickému Mustangu ušla zadná časť auta, no vozidlo sa ešte vodičovi (a elektronike) podarilo vyrovnať. Zadnou časťou ale zrazil niekoľko kužeľov, test sa tak považuje za neúspešný.
Pri rýchlosti 72 km/h, ktorá je minimálna na úspešné prejdenie testom sa auto už dokonca ani nepodarilo zrovnať. Mustang Mach-E teda podľa verdiktu patrí k vozidlám s najhorším riadením. Novinár vo videu pripisuje tento neúspech zle a neskoro fungujúcemu systému ESP.
Veľkosťou ani váhou to nie je
Ak si myslíš, že za tento zlý výsledok môže váha elektrického auta alebo nebodaj to, že sa jedná o SUV, si na omyle. Ďalej vo videu môžeš vidieť, ako si pri rovnakom teste viedla konkurencia v podobe Tesly Model Y a Hyundai Ioniq 5.
Tesla úspešne zvládla losí test pri rýchlosti až 75 km/h a viedla si tak lepšie, ako niektoré populárne „kombíky“ so spaľovákom. Hyundai Ioniq 5 takisto úspešne prešiel testom, keď sa dokázal vynúť prekážke pri rýchlosti 72 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP