Elektrická verzia legendárneho športiaka je úplná hanba. Absolútne zlyhal v kritickom teste
Povestný „losí test“ dokáže veľmi jednoducho, no zároveň efektívne preveriť jazdné vlastnosti áut každého typu. Obyčajné strhnutie volantu dokáže o vozidle prezradiť, či je pretáčavé, neotáčavé, ale hlavne ako sa zachová v kritickej situácii. Nuž, elektrický Ford Mustang Mach-E si pri tomto teste vôbec neviedol dobre, informuje portál InsideEVs.
Nie je Mustang ako Mustang. Zatiaľ čo spaľovacia „muscle car“ verzia má v poslednej generácii vďaka klasickej koncepcii nezávisle zavesených náprav veľmi dobré jazdné vlastnosti a počas rokov vývoja sa z nej stala legenda amerického motorizmu, elektrický Mustang Mach-E z dobrých jazdných vlastností nezdedil takmer nič.
Testom neprešiel
Aby auto prešlo losím testom švédskeho média Teknikens Värld (Svet technológií), musí zostať ovládateľné pri prudkom zatočení v rýchlosti vyššej ako 72 km/h. Ford Mustang Mach-E sa stal neovládateľným už pri rýchlosti 68 km/h a testom tak neprešiel.
Je to veľkým prekvapením, nakoľko mnoho automobilových novinárov naopak dobré jazdné vlastnosti elektrického SUV vypichlo, vďaka obvyklému klišé o nízkom ťažisku elektromobilov s batériami v podvozku. Prax a skutočná krízová situácia ale ukázali, že Mustang Mach-E dobre drží na ceste zrejme len s tými najšpičkovejšími pneumatikami a v tiahlejších zákrutách.
NEPREHLIADNI
Dva populárne plug-in hybridy pohoreli v kritickom „losom teste“. Kde je ich najväčší problém?
Vo videu, ktoré zdieľal YouTube kanál Teknikens Värld môžeš vidieť, že pri rýchlosti 68 km/h elektrickému Mustangu ušla zadná časť auta, no vozidlo sa ešte vodičovi (a elektronike) podarilo vyrovnať. Zadnou časťou ale zrazil niekoľko kužeľov, test sa tak považuje za neúspešný.
Pri rýchlosti 72 km/h, ktorá je minimálna na úspešné prejdenie testom sa auto už dokonca ani nepodarilo zrovnať. Mustang Mach-E teda podľa verdiktu patrí k vozidlám s najhorším riadením. Novinár vo videu pripisuje tento neúspech zle a neskoro fungujúcemu systému ESP.
Veľkosťou ani váhou to nie je
Ak si myslíš, že za tento zlý výsledok môže váha elektrického auta alebo nebodaj to, že sa jedná o SUV, si na omyle. Ďalej vo videu môžeš vidieť, ako si pri rovnakom teste viedla konkurencia v podobe Tesly Model Y a Hyundai Ioniq 5.
Tesla úspešne zvládla losí test pri rýchlosti až 75 km/h a viedla si tak lepšie, ako niektoré populárne „kombíky“ so spaľovákom. Hyundai Ioniq 5 takisto úspešne prešiel testom, keď sa dokázal vynúť prekážke pri rýchlosti 72 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
EXKLUZÍVNE z Expa v Osake: „Slovensko má energiu a ťah, ktorý Japonsko potrebuje cítiť,“ hovorí tamojšia učiteľka a novinárka
MIMORIADNE: Ministerka Šimkovičová skončila v nemocnici. Zdravotný stav zostáva nejasný
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Fico „na čele pelotónu“: Zarába 8-násobok priemernej mzdy, prekonal ho len jeden politik (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP