Elektrická verzia legendárneho športiaka je úplná hanba. Absolútne zlyhal v kritickom teste
Povestný „losí test“ dokáže veľmi jednoducho, no zároveň efektívne preveriť jazdné vlastnosti áut každého typu. Obyčajné strhnutie volantu dokáže o vozidle prezradiť, či je pretáčavé, neotáčavé, ale hlavne ako sa zachová v kritickej situácii. Nuž, elektrický Ford Mustang Mach-E si pri tomto teste vôbec neviedol dobre, informuje portál InsideEVs.
Nie je Mustang ako Mustang. Zatiaľ čo spaľovacia „muscle car“ verzia má v poslednej generácii vďaka klasickej koncepcii nezávisle zavesených náprav veľmi dobré jazdné vlastnosti a počas rokov vývoja sa z nej stala legenda amerického motorizmu, elektrický Mustang Mach-E z dobrých jazdných vlastností nezdedil takmer nič.
Testom neprešiel
Aby auto prešlo losím testom švédskeho média Teknikens Värld (Svet technológií), musí zostať ovládateľné pri prudkom zatočení v rýchlosti vyššej ako 72 km/h. Ford Mustang Mach-E sa stal neovládateľným už pri rýchlosti 68 km/h a testom tak neprešiel.

Je to veľkým prekvapením, nakoľko mnoho automobilových novinárov naopak dobré jazdné vlastnosti elektrického SUV vypichlo, vďaka obvyklému klišé o nízkom ťažisku elektromobilov s batériami v podvozku. Prax a skutočná krízová situácia ale ukázali, že Mustang Mach-E dobre drží na ceste zrejme len s tými najšpičkovejšími pneumatikami a v tiahlejších zákrutách.
NEPREHLIADNI
Dva populárne plug-in hybridy pohoreli v kritickom „losom teste“. Kde je ich najväčší problém?
Vo videu, ktoré zdieľal YouTube kanál Teknikens Värld môžeš vidieť, že pri rýchlosti 68 km/h elektrickému Mustangu ušla zadná časť auta, no vozidlo sa ešte vodičovi (a elektronike) podarilo vyrovnať. Zadnou časťou ale zrazil niekoľko kužeľov, test sa tak považuje za neúspešný.
Pri rýchlosti 72 km/h, ktorá je minimálna na úspešné prejdenie testom sa auto už dokonca ani nepodarilo zrovnať. Mustang Mach-E teda podľa verdiktu patrí k vozidlám s najhorším riadením. Novinár vo videu pripisuje tento neúspech zle a neskoro fungujúcemu systému ESP.
Veľkosťou ani váhou to nie je
Ak si myslíš, že za tento zlý výsledok môže váha elektrického auta alebo nebodaj to, že sa jedná o SUV, si na omyle. Ďalej vo videu môžeš vidieť, ako si pri rovnakom teste viedla konkurencia v podobe Tesly Model Y a Hyundai Ioniq 5.
Tesla úspešne zvládla losí test pri rýchlosti až 75 km/h a viedla si tak lepšie, ako niektoré populárne „kombíky“ so spaľovákom. Hyundai Ioniq 5 takisto úspešne prešiel testom, keď sa dokázal vynúť prekážke pri rýchlosti 72 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
