Známy švédsky motoristický YouTube kanál Teknikens Värld sa pozrel na jazdné vlastnosti jedného z najpredávanejších kombíkov v Európe. Volkswagen Passat GTE však v známom „losom teste“ pohorel a rovnako zle si viedla aj Škoda Superb iV, ktorá je postavená na totožnej platforme.

Na tento test upozornil aj portál Insideevs, kde rovnako rozoberali možné príčiny, prečo si plug-in hybridné verzie populárnych áut viedli v losom teste tak zle. Príčin môže byť hneď niekoľko a vo veľkej miere sa k zlyhaniu podpisuje práve elektrický systém pohonu, ktorý je umiestnený v zadnej časti auta a pri prudkom zatočení rozhodí celú zadnú časť.

Na druhej strane však treba podotknúť, že ani klasické modely s čisto spaľovacím motorom si pri týchto dvoch autách neviedli najlepšie. Aby auto prešlo losím testom, musí zostať ovládateľné pri prudkom zatočení v rýchlosti vyššej ako 72 km/h.

Passat bez elektromotora zvládol rýchlosť 73 km/h, takže testom úspešne prešiel veľmi tesne. Hybridná verzia sa ale dostala iba na rýchlosť 68 km/h. Pre porovnanie sú však na konci videa aj testy konkurenčného Peugeotu 508 a Mercedesu triedy C, ktoré sú taktiež vyrábané v plug-in hybridnom vyhotovení. Tieto autá si viedli v danom teste o poznanie lepšie.

Peugeot zvládol rýchlosť 78 km/h a Mercedes 74 km/h. Hybridná Škoda Superb zvládla rýchlosť 70 km/h, no testom rovnako ako Passat neprešla. Nakoľko sa však tieto autá snažia byť maximálne ekologické, automobilky ich zo série obúvajú do pneumatík, ktoré majú čo najnižší valivý odpor.

Menší odpor sa rovná nižšej spotrebe, no tá prichádza aj na úkor lepšej priľnavosti, ktorá je v tomto teste absolútne kľúčová. S lepšími pneumatikami by tak zrejme oba hybridy týmto testom prešli, no stále len veľmi tesne.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita