Do Európy mieri veľmi lacný čínsky elektromobil pre masy. Prejde viac ako 500 km
Na európsky trh už čoskoro môže vstúpiť čínska automobilka AIWAYS, ktorá je pomerne mladou a o malú chvíľu bude oslavovať len svoje tretie narodeniny. Už koncom septembra získala ako vôbec prvá čínska automobilka európsku licenciu, vďaka ktorej môže svoje model AIWAYS U5 predávať aj na našom trhu – informuje portál Autonews.
AIWAYS U5 je elektrické SUV, ktoré sa bude agresívnym spôsobom zaujať tunajších zákazníkov. Prekvapí predovšetkým cena, ktorá by sa za základný model mala pohybovať na úrovni 25 000 eur. Nechýba množstvo asistentov, moderný interiér či rôzne bezpečnostné prvky, ktoré chránia vodiča a posádku. Odradiť od kúpy môže hlavne značka, ktorá je pre našinca neznáma a otázkou tiež ostáva aj servisná podpora.
Úspech je otázny
Aj vďaka vyššie spomenutým dôvodom je otázne, či bude vstup automobilky na náš trh úspešný alebo nie. Svojimi vlastnosťami a parametrami však môže konkurovať aj oveľa drahším konkurentom. Elektromotorom poháňané vozidlo dokáže vyvinúť maximálny výkon 125 kw, pričom krútiaci moment je 315 Nm.
Podľa najnovšieho európskeho štandardu NEDC by dokáže na jedno nabitie prejsť až 503 kilometrov, čo už je pomerne slušná diaľka. Batéria má pritom len 65 kWh, uložená je v zadnej časti vozidla a vďaka rýchlemu nabíjaniu sa z 30 % na 80 % nabije za menej ako 30 minút.
Vo výbave sa nachádza až 15 rôznych radarov a 7 kamier, dve z nich sú v interiéri. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat, systém automatického brzdenia, automatické prepínanie svetiel, senzor mŕtveho uhla a množstvo ďalších moderných vychytávok.
Zaujímavou možnosťou je aj ovládanie niektorých funkcií priamo z mobilu. Prostredníctvom aplikácie máš k dispozícii viac ako 60 funkcií, okrem iného aj aktuálny stav vozidla, prehľad nabíjacích staníc, dokážeš si lokalizovať vozidlo, zapnúť kúrenie či pristupovať priamo ku kamerám, ktoré sú súčasťou vozidla.
Technológiám sa medze nekladú
Vozidlo tiež zaujme svojim interiérom, ktorému dominujú dotykové obrazovky. Prístrojová doska je tvorená trojicou displejov /4,2″ + 7″ + 4,2″) s rozlíšením 1920 x 720 pixelov a nahrádzajú tak pomaly ustupujúce analógové budíky. Stredový panel je zas tvorený 12,3″ FullHD displejom.
Ovládanie prebieha výlučne dotykom, čo je trochu škoda, nakoľko ovládanie klimatizácie či rádia je stále lepšie a intuitívnejšie prostredníctvom fyzických ovládačov. Nechýba ani ambientné osvetlenie interiéru a na pohľad veľmi slušné sedadlá s výrazným bočným vedením.
Ako bolo spomenuté, predpokladaná cena je 25 000 eur, čo je ta takto vybavené vozidlo veľmi prijateľná cena. Z pohľadu bezpečnosti by tu nemalo byť žiadne riziko, nakoľko vozidlo prešlo náročnou homologizáciou. Kedy sa k nám vozidlo dostane však nie je známe. Predpokladá sa začiatok budúceho roka, nakoľko sa vozidlo ešte nezačalo predávať ani v samotnej Číne (až od 29. novembra).
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Tajný dôchodkový bonus: Ako získať stovky eur navyše pri odchode do penzie (NÁVOD)
Rebríček najhorších SUV na slovenskom trhu: Tieto autá technickou kontrolou len tak neprejdú, tvrdia odborníci
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP