Do Európy mieri ďalší lacný čínsky SUV elektromobil. Cena je opäť skutočne nízka
Jedným z mála problémov, prečo počet elektromobilov v Európe nerastie raketovým tempom, je ich cena. Túto skutočnosť však môžu zmeniť čínske elektromobily, ktoré sa postupne dostávajú na európsky trh s mimoriadne zaujímavými cenovkami. Ako informuje PushEVs, ďalším z nich je SUV DFSK Seres 3.
Segment SUV elektromobilov je čoraz obľúbenejší stále, a tak sa niet čomu čudovať, že automobilov tejto kategórie pribúda ako húb po daždi.
Ich ceny však nie sú najnižšie, no túto ich „negatívnu vlastnosť“ sa snažia využiť čínski výrobcovia.
Prvé kusy sú už na ceste
Značka DFSK pochádza z veľkého čínskeho koncernu Dongfeng a Chongqing Sokon, ktorá pred pár dňami odoslala prvých 200 kusov Seres 3 do Nemecka. Elektromobily by mali byť doručené približne za jeden mesiac, nakoľko sú prepravované loďou, informuje ChinaPEV.
Seres 3 zaujme najmä batériou LFP (lítium-železo-fosfát) bez obsahu kobaltu. Tento druh batérií je využívaný v čínskych elektromobiloch najmä kvôli ich nižšej cene, vysokej bezpečnosti a schopnosti rýchleho nabíjania. Medzi ich nevýhody však patrí nižšia energetická hustota.
To sa odrazilo aj na dojazde, ktorý je síce podľa zastaraného cyklu NEDC 405 kilometrov, v skutočnosti ale môžeme očakávať niečo cez 300 kilometrov. Výrobca však na batériu s kapacitou 52,6 kWh poskytuje až 8 ročnú záruku. Seres 3 zaujme aj rýchlosťou nabíjania, pričom z 20 na 80 % sa nabije už za 30 minút.
Cena bude 32 500 €, takže po dotáciách, ktoré sa aktuálne poskytujú v Nemecku, sa konečná cena môže dostať pod hodnotu 25 000 €.
Konkurent AIWAYS U5
Prvým čínskym elektromobilom na európskom trhu sa stal AIWAYS U5, ktorého testovacie jazdy a prezentačná tour po Nemecku sú už v plnom prúde. Parametrami a aj cenou sú AIWAYS U5 a Seres 3 skutočne príbuzné, takže medzi výrobcami sa dá očakávať boj o zákazníka na európskom trhu. V dojazde, ale aj rozmeroch má mierne navrch AIWAYS U5, no ak sa potvrdí cena Seres 3, bude mať medzi čínskymi elektromobilmi v Európe jasne navrch.
Prečítaj si tiež
Týka sa to aj EÚ: Hyundai zvolá desaťtisíce elektromobilov, hrozí pri nich vznik požiaru
Špecifikácie Seres 3
Dĺžka: 4385 mm
Rázvor kolies: 2655 mm
Šírka: 1850 mm
Výška: 1650 mm
Svetlá výška: 180 mm
Výkon: 120 kW
Krútiaci moment: 300 Nm
Zrýchlenie: 0-100 km/h za 8,9 s
Kapacita batérie: 52,56 kWh
Dojazd: 405 km podľa cyklu NEDC
Rýchlonabíjanie: 20 – 80 % za 30 minút
Štandardné nabíjanie: za 8 hodín
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
Ceny klesajú, zvrat sa blíži. Výmena batérie elektromobilu bude čoskoro lacnejšia ako oprava spaľováku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Každý človek má svojho nečakaného strážcu. Nové zistenia zmenia pohľad na baktérie
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené