Do Európy mieri ďalší lacný čínsky SUV elektromobil. Cena je opäť skutočne nízka
Jedným z mála problémov, prečo počet elektromobilov v Európe nerastie raketovým tempom, je ich cena. Túto skutočnosť však môžu zmeniť čínske elektromobily, ktoré sa postupne dostávajú na európsky trh s mimoriadne zaujímavými cenovkami. Ako informuje PushEVs, ďalším z nich je SUV DFSK Seres 3.
Segment SUV elektromobilov je čoraz obľúbenejší stále, a tak sa niet čomu čudovať, že automobilov tejto kategórie pribúda ako húb po daždi.
Ich ceny však nie sú najnižšie, no túto ich „negatívnu vlastnosť“ sa snažia využiť čínski výrobcovia.
Prvé kusy sú už na ceste
Značka DFSK pochádza z veľkého čínskeho koncernu Dongfeng a Chongqing Sokon, ktorá pred pár dňami odoslala prvých 200 kusov Seres 3 do Nemecka. Elektromobily by mali byť doručené približne za jeden mesiac, nakoľko sú prepravované loďou, informuje ChinaPEV.
Seres 3 zaujme najmä batériou LFP (lítium-železo-fosfát) bez obsahu kobaltu. Tento druh batérií je využívaný v čínskych elektromobiloch najmä kvôli ich nižšej cene, vysokej bezpečnosti a schopnosti rýchleho nabíjania. Medzi ich nevýhody však patrí nižšia energetická hustota.
To sa odrazilo aj na dojazde, ktorý je síce podľa zastaraného cyklu NEDC 405 kilometrov, v skutočnosti ale môžeme očakávať niečo cez 300 kilometrov. Výrobca však na batériu s kapacitou 52,6 kWh poskytuje až 8 ročnú záruku. Seres 3 zaujme aj rýchlosťou nabíjania, pričom z 20 na 80 % sa nabije už za 30 minút.
Cena bude 32 500 €, takže po dotáciách, ktoré sa aktuálne poskytujú v Nemecku, sa konečná cena môže dostať pod hodnotu 25 000 €.
Konkurent AIWAYS U5
Prvým čínskym elektromobilom na európskom trhu sa stal AIWAYS U5, ktorého testovacie jazdy a prezentačná tour po Nemecku sú už v plnom prúde. Parametrami a aj cenou sú AIWAYS U5 a Seres 3 skutočne príbuzné, takže medzi výrobcami sa dá očakávať boj o zákazníka na európskom trhu. V dojazde, ale aj rozmeroch má mierne navrch AIWAYS U5, no ak sa potvrdí cena Seres 3, bude mať medzi čínskymi elektromobilmi v Európe jasne navrch.
Prečítaj si tiež
Týka sa to aj EÚ: Hyundai zvolá desaťtisíce elektromobilov, hrozí pri nich vznik požiaru
Špecifikácie Seres 3
Dĺžka: 4385 mm
Rázvor kolies: 2655 mm
Šírka: 1850 mm
Výška: 1650 mm
Svetlá výška: 180 mm
Výkon: 120 kW
Krútiaci moment: 300 Nm
Zrýchlenie: 0-100 km/h za 8,9 s
Kapacita batérie: 52,56 kWh
Dojazd: 405 km podľa cyklu NEDC
Rýchlonabíjanie: 20 – 80 % za 30 minút
Štandardné nabíjanie: za 8 hodín
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Najobľúbenejší spaľovák prerobili na EV. Mercedes ukázal auto, ktoré dobyje európsky trh
Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Dojazd 800 km a najvýkonnejšie nabíjanie v Európe. BMW predstavilo nový elektromobil
Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
78-ročný profesor má pamäť ostrú ako britva. Odhalil päť návykov, ktoré mu pomáhajú udržať mentálnu sviežosť
Štefančík: Robert Fico si obľúbil autoritárske krajiny a stretáva sa s vojnovým zločincom (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
Najhodnotnejšie slovenské a české firmy: Rebríčku kraľuje spoločnosť s hodnotou 16 miliárd eur
Rodinná anamnéza rakoviny: Vedci odhalili 6 kľúčových faktorov, ktoré môžu predísť jej vzniku
Prídeme o ďalšie sviatky? Vláda v rámci konsolidácie zvažuje takýto scenár, v hre môže byť až šesť dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
Západ vstúpil do nesprávnych vôd. Okolo kľúčového ostrova Ázie to vrie, Čína hovorí o provokácii
Svet sa rúti do jadrového rizika. Počet krajín s jadrovými zbraňami je alarmujúci, vznikajú nové veľmoci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP