Do Európy mieri ďalší lacný čínsky SUV elektromobil. Cena je opäť skutočne nízka
Jedným z mála problémov, prečo počet elektromobilov v Európe nerastie raketovým tempom, je ich cena. Túto skutočnosť však môžu zmeniť čínske elektromobily, ktoré sa postupne dostávajú na európsky trh s mimoriadne zaujímavými cenovkami. Ako informuje PushEVs, ďalším z nich je SUV DFSK Seres 3.
Segment SUV elektromobilov je čoraz obľúbenejší stále, a tak sa niet čomu čudovať, že automobilov tejto kategórie pribúda ako húb po daždi.
Ich ceny však nie sú najnižšie, no túto ich „negatívnu vlastnosť“ sa snažia využiť čínski výrobcovia.
Prvé kusy sú už na ceste
Značka DFSK pochádza z veľkého čínskeho koncernu Dongfeng a Chongqing Sokon, ktorá pred pár dňami odoslala prvých 200 kusov Seres 3 do Nemecka. Elektromobily by mali byť doručené približne za jeden mesiac, nakoľko sú prepravované loďou, informuje ChinaPEV.
Seres 3 zaujme najmä batériou LFP (lítium-železo-fosfát) bez obsahu kobaltu. Tento druh batérií je využívaný v čínskych elektromobiloch najmä kvôli ich nižšej cene, vysokej bezpečnosti a schopnosti rýchleho nabíjania. Medzi ich nevýhody však patrí nižšia energetická hustota.
To sa odrazilo aj na dojazde, ktorý je síce podľa zastaraného cyklu NEDC 405 kilometrov, v skutočnosti ale môžeme očakávať niečo cez 300 kilometrov. Výrobca však na batériu s kapacitou 52,6 kWh poskytuje až 8 ročnú záruku. Seres 3 zaujme aj rýchlosťou nabíjania, pričom z 20 na 80 % sa nabije už za 30 minút.
Cena bude 32 500 €, takže po dotáciách, ktoré sa aktuálne poskytujú v Nemecku, sa konečná cena môže dostať pod hodnotu 25 000 €.
Konkurent AIWAYS U5
Prvým čínskym elektromobilom na európskom trhu sa stal AIWAYS U5, ktorého testovacie jazdy a prezentačná tour po Nemecku sú už v plnom prúde. Parametrami a aj cenou sú AIWAYS U5 a Seres 3 skutočne príbuzné, takže medzi výrobcami sa dá očakávať boj o zákazníka na európskom trhu. V dojazde, ale aj rozmeroch má mierne navrch AIWAYS U5, no ak sa potvrdí cena Seres 3, bude mať medzi čínskymi elektromobilmi v Európe jasne navrch.
Prečítaj si tiež
Týka sa to aj EÚ: Hyundai zvolá desaťtisíce elektromobilov, hrozí pri nich vznik požiaru
Špecifikácie Seres 3
Dĺžka: 4385 mm
Rázvor kolies: 2655 mm
Šírka: 1850 mm
Výška: 1650 mm
Svetlá výška: 180 mm
Výkon: 120 kW
Krútiaci moment: 300 Nm
Zrýchlenie: 0-100 km/h za 8,9 s
Kapacita batérie: 52,56 kWh
Dojazd: 405 km podľa cyklu NEDC
Rýchlonabíjanie: 20 – 80 % za 30 minút
Štandardné nabíjanie: za 8 hodín
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
EXKLUZÍVNE z Expa v Osake: „Slovensko má energiu a ťah, ktorý Japonsko potrebuje cítiť,“ hovorí tamojšia učiteľka a novinárka
Fico „na čele pelotónu“: Zarába 8-násobok priemernej mzdy, prekonal ho len jeden politik (REBRÍČEK)
MIMORIADNE: Policajti NAKA bez obvinení, generálny prokurátor Žilinka ich zrušil
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP