Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
Hovorí sa, že elektromobil je len taký ekologický, ako ekologická je výroba elektriny, ktorou sa nabíja. Ak majiteľ elektromobilu nabíja svoje auto výhradne energiou zo Slnka, jazdí skutočne bez produkcie akýchkoľvek emisií. Daniel jazdí na elektrickom Volkswagene ID.3 a na jeho nabíjanie doma využíva fotovoltické články.
Kombinácia elektrického auta a fotovoltiky je zrejme to najlepšie, čo už v súčasnosti môže fanúšik moderných a ekologických riešení mať. Energia získavaná zo Slnka je absolútne ekologická a ak sa ňou nabíja aj elektrické auto, jazda je prakticky úplne bezemisná.
Daniel nám porozprával, ako využíva svoju fotovoltiku, ktorú okrem nabíjania elektromobilu využíva aj na napájanie domácnosti, či mu výkon postačuje a hlavne aká je návratnosť pomerne vysokej vstupnej investície do tejto modernej, no čoraz populárnejšej technológie.
V rozhovore sa dozvieš:
- Prečo si Daniel vybral práve VW ID.3
- Či bola práve fotovoltika motiváciou ku kúpe elektromobilu
- Ako využíva svoj elektromobil a prečo už prakticky nepotrebuje druhé spaľovacie auto
- Koľko stojí nabíjanie počas leta a zimy
- Prečo je aj napriek vlastnému zdroju elektriny stále pripojený k verejnej sieti
- Ako rieši situáciu, kedy mu fotovoltika neprodukuje dostatok energie
- Ako celkovo vníma elektromobilitu na Slovensku
- Aká je návratnosť za fotovoltiku, keď ňou navyše nabíja svoj elektromobil
Ktorý elektromobil si si vybral ako svoju “prvotinu” a čím ťa toto auto presvedčilo, aby si prešiel od spaľovacích áut k elektrickým?
Je to Volkswagen ID. 3. Objednaný bol v polovici decembra 2020 a dodaný v polovici marca 2021. Sľubovaný termín dodania bol teda dodržaný. Výber bol pomerne jednoduchý, prvý filter boli cenníky. Z aktuálne dostupných áut prichádzali do úvahy ešte kórejské, no tie som po skúsenostiach iných majiteľov nakoniec zavrhol.
Kórejci totiž neriešia coldgate (problémy s nabíjacím výkonom pri nízkych teplotách), ďalej majú nákladnú a možno aj nezmyselnú výmenu chladiacej kvapaliny v okruhu batérie, zbytočne časté servisné intervaly (15 000 km) a mínus naviac pre Konu je jej veľkosť, respektíve „malosť“. Nad ponukou francúzskeho koncernu som vôbec neuvažoval, na dnešnú dobu mi využiteľných 45 kWh v batérii príde málo a ani ceny týchto elektromobilov neboli presvedčivé.
Máš v súčasnosti okrem elektromobilu aj spaľovák, alebo je elektromobil tvojim jediným a primárnym vozidlom?
Mám ešte Kiu Ceed, ktorá teraz väčšinu času oddychuje pod prístreškom, keďže na 95 % jázd nám v rodine vyhovuje práve elektromobil VW ID. 3.
Čo bolo tvojou motiváciou a tým finálnym “nakopnutím” ku kúpe elektrického auta?
Motiváciou pre mňa bola dotácia na elektromobily, na ktorej využitie som mal až 12 mesiacov.
Hovorí sa, že elektromobil je len taký čistý, aká čistá je elektrina, ktorou sa nabíja. Ty ten svoj doma nabíjaš fotovoltikou. Bol pre teba práve elektromobil tým impulzom zadovážiť si fotovoltické panely?
Fotovoltika bol prvok o ktorom som tiež vedel, že ho chcem a súčasne sa naplnili tri pre mňa dôležité požiadavky. Tou prvou bola kúpa elektromobilu a tým pádom lepšie využitie vlastnej vyrobenej elektriny.
Ďalej k tomu prispela aj situácia na trhu, kedy fotovoltické sety slušne zlacnievajú každým rokom, respektíve za rovnaký peniaz je každým rokom vyšší inštalovaný výkon. No a nakoniec ma presvedčila možnosť virtuálnej batérie s kumuláciou vyrobenej energie do nasledujúcich mesiacov. Dotácia pre zelené domácnosti na fotovoltické články bola pre mňa už iba príjemným bonusom.
Majitelia elektromobilu pri jeho nabíjaní doma dokážu jazdiť v priemere za 1,50 € na 100 km, koľko stojí jazda teba?
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko ho stojí jazda na 100 km pri nabíjaní cez deň
- Aká je návratnosť fotovoltaiky, ak ňou nabíja elektromobil a napája domácnosť
- Prečo musí občas elektrinu prikupovať z verejnej siete
- Či sa dá fungovať aj bez pripojenia na verejnú sieť
- Prečo si vybral elektromobil od Volkswagenu pred Hyundai, KIA či Peugeotom
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: Elektromobilita
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP