Ďalšia verzia elektrického Fiat 500 predstavená. Má vlastnosť, ako žiadne iné auto
Elektrický Fiat 500 patrí k tým najštýlovejším mestským elektromobilom, aké aktuálny trh ponúka. Talianska automobilka teraz predstavila novú karosársku verziu, ktorú označila Fiat 500 3+1, pričom ponúka veľmi netypické riešenie dverí, píše CarBuzz.
Elektrický Fiat 500 mal premiéru ešte v marci tohto roka, kedy automobilka uviedla na trh karosársku verziu kabrio v prémiovej edícii „la Prima“, no jej cenovka štartuje až na 37 900 €. Neskôr prišla aj klasická verzia typu hatchback, no tá bola takisto k dispozícii iba v edícii „la Prima“ a jej cenovka sa stále držala vysoko, konkrétne na čiastke 34 900 €.
Zaplatiť takúto sumu za malý mestský elektromobil je pre mnohých ľudí až príliš veľa, preto fanúšikovia značky Fiat čakali, kým automobilka príde s „tradičnými“ verziami elektrickej 500-ky. Ich čakanie je konečne u konca a okrem troch klasických verzií Action, Passion a Icon, automobilka priniesla aj tretiu karosársku verziu s označením 3+1, informuje AutoExpress.
Unikátny systém dverí
Model Fiat 500 3+1 prichádza s unikátnym dverovým systémom. Okrem dvojice veľkých dverí pre vodiča a spolujazdca vpredu či tretích dverí v podobe veka kufra, sa tu nachádzajú ešte jedny menšie dvere, ktoré v názve symbolizuje práve označenie „+1“.
Tieto dvere sa nachádzajú iba na strane spolujazdca a ich protichodné otváranie umožňuje pasažierom na zadných sedadlách pohodlne nastupovať a vystupovať aj bez toho, aby si musel spolujazdec vpredu vysadnúť a sklápať svoje sedadlo, podobne ako tomu býva u väčšiny trojdverových áut.
Ako píše Motor1, Fiat cieli touto verziou najmä na ľudí, ktorí majú rodiny a svoje auto chcú využívať pri každodenných povinnostiach. Oproti ostatným „päťstovkám“ sa táto verzia líši iba spomínanými prídavnými dverami na strane spolujazdca a pri pohľade na vodičovu stranu by si ju od iných modelov ani nerozoznal.
Pridanie štvrtých dverí malo za následok navýšenie hmotnosti o 30 kg, čo však vôbec nie je veľa. Pri výkone 118 konských síl to zrejme ani nijako nepocítiš. Verzia 3+1 sa bude spočiatku predávať iba v prémiovom balíku „la Prima“, čiže aj jeho cenovka bude o niečo vyššia.
Ako píše portál CarBuzz, základná verzia Action by mala štartovať na čiastke 23 700 €, zatiaľ čo model Passion s vyšším dojazdom a výkonom pôjde do predaja za 25 200 €. O konkrétnej cene verzie 3+1 zatiaľ Fiat nepriniesol žiadne informácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP