Ďalšia verzia elektrického Fiat 500 predstavená. Má vlastnosť, ako žiadne iné auto
Elektrický Fiat 500 patrí k tým najštýlovejším mestským elektromobilom, aké aktuálny trh ponúka. Talianska automobilka teraz predstavila novú karosársku verziu, ktorú označila Fiat 500 3+1, pričom ponúka veľmi netypické riešenie dverí, píše CarBuzz.
Elektrický Fiat 500 mal premiéru ešte v marci tohto roka, kedy automobilka uviedla na trh karosársku verziu kabrio v prémiovej edícii „la Prima“, no jej cenovka štartuje až na 37 900 €. Neskôr prišla aj klasická verzia typu hatchback, no tá bola takisto k dispozícii iba v edícii „la Prima“ a jej cenovka sa stále držala vysoko, konkrétne na čiastke 34 900 €.

Zaplatiť takúto sumu za malý mestský elektromobil je pre mnohých ľudí až príliš veľa, preto fanúšikovia značky Fiat čakali, kým automobilka príde s „tradičnými“ verziami elektrickej 500-ky. Ich čakanie je konečne u konca a okrem troch klasických verzií Action, Passion a Icon, automobilka priniesla aj tretiu karosársku verziu s označením 3+1, informuje AutoExpress.
Unikátny systém dverí
Model Fiat 500 3+1 prichádza s unikátnym dverovým systémom. Okrem dvojice veľkých dverí pre vodiča a spolujazdca vpredu či tretích dverí v podobe veka kufra, sa tu nachádzajú ešte jedny menšie dvere, ktoré v názve symbolizuje práve označenie „+1“.

Tieto dvere sa nachádzajú iba na strane spolujazdca a ich protichodné otváranie umožňuje pasažierom na zadných sedadlách pohodlne nastupovať a vystupovať aj bez toho, aby si musel spolujazdec vpredu vysadnúť a sklápať svoje sedadlo, podobne ako tomu býva u väčšiny trojdverových áut.

Ako píše Motor1, Fiat cieli touto verziou najmä na ľudí, ktorí majú rodiny a svoje auto chcú využívať pri každodenných povinnostiach. Oproti ostatným „päťstovkám“ sa táto verzia líši iba spomínanými prídavnými dverami na strane spolujazdca a pri pohľade na vodičovu stranu by si ju od iných modelov ani nerozoznal.

Pridanie štvrtých dverí malo za následok navýšenie hmotnosti o 30 kg, čo však vôbec nie je veľa. Pri výkone 118 konských síl to zrejme ani nijako nepocítiš. Verzia 3+1 sa bude spočiatku predávať iba v prémiovom balíku „la Prima“, čiže aj jeho cenovka bude o niečo vyššia.

Ako píše portál CarBuzz, základná verzia Action by mala štartovať na čiastke 23 700 €, zatiaľ čo model Passion s vyšším dojazdom a výkonom pôjde do predaja za 25 200 €. O konkrétnej cene verzie 3+1 zatiaľ Fiat nepriniesol žiadne informácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

400 miliónov dolárov v troskách? Ukrajinské „podmorské dieťa“ malo zasiahnuť jednu z najcennejších ruských ponoriek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

