Ďalšia čínska automobilka začína žiť svoj „európsky sen“. Dorazila prvá stovka luxusných SUV elektromobilov
Čínske automobilky čoraz viac prenikajú aj na západné trhy a po luxusnej automobilke NIO mieri do Európy aj BYD. Prináša do Nórska, ako do prvej európskej krajiny, várku 100 kusov elektrického SUV BYD Tang, informuje InsideEVs.
Prvá várka čínskych elektromobilov BYD Tang opustila prístav v Šanghaji 7. júna a k samotným predajcom v Nórsku by sa prvých 100 kusov malo dostať už do konca tohto leta. Čínska automobilka tak začína žiť svoj „európsky sen“ a do konca roka 2021 plánuje do Európy priviezť viac ako 1500 áut.
Ako uvádza automobilka na svojom webe, o predaj v Nórsku sa bude starať distribútor RSA, ktorý má na starosti okrem samotného predaja aj riešenie servisných úkonov či predaj náhradných dielov. BYD si tak vybral veľmi silného partnera, RSA sa totiž v Nórsku stará o distribúciu viacerých veľkých automobilových značiek.
Európsky model so solídnymi parametrami
Do Európy sa BYD Tang dostáva iba v jednej výkonnostnej konfigurácii, ktorá pozostáva z pohonu všetkých štyroch kolies, pričom celkový výkon sústavy je 360 kW a krútiaci moment 660 Nm. S týmito parametrami je auto schopné zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy.
To je v skutku pozoruhodný čas vzhľadom na to, že sa jedná o masívne 7-miestne elektrické SUV, ktorého hmotnosť je takmer 2,3 tony. Batéria s kapacitou 86,4 kWh zabezpečí kombinovaný dojazd podľa WLTP cyklu na úrovni 400 km. V meste by však malo zvládnu prejsť takmer 530 km podľa WLTP.
NEPREHLIADNI
Nabíjanie nie je riešenie, revolučná automobilka s výmenou batérií prichádza do EÚ. Vieme, kde vyrastú prvé stanice
Nabíjanie tiež nijako neoslní, k dispozícii je 7 kW AC nabíjačka a 110 kW rýchle DC nabíjanie. Výrobca udáva, že z 30 na 80 % sa auto nabije do 30 minút. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 180 km/h.
Elektromobilu BYD Tang sa ale rozhodne nedá uprieť luxusný vzhľad, no luxusná je aj cenovka. Na to, že ide o čínsky elektromobil, aj keď sedemmiestny, cena je nastavená pomerne vysoko. Začína na sume tesne pod 60 000 €.
Čínska ofenzíva na Európu
Čínske automobilky v posledných mesiacoch podnikajú výrazne kroky smerujúce k expanzii na západné trhy, pričom vstupnou bránou pre mnohé z nich je práve Nórsko.
Aj NIO nedávno oficiálne vstúpilo do Európy. Veľké oznámenie automobilka fanúšikom a médiám sprostredkovala prostredníctvom tlačovej správy na webe a taktiež aj skrz živé vysielanie na svojom YouTube.
Vstup na európsky trh už spoločnosť avizovala dlhšie, dokonca sme aj vedeli, že to bude práve Nórsko. Azda tou najdôležitejšou informáciou je, že do Nórska prinesie NIO kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.
Prvý „NIO House“ vyrastie už v treťom kvartáli tohto roka v Osle. V roku 2022 pribudnú ďalšie štyri v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Súčasťou NIO House bude aj servisné a doručovacie stredisko, ktoré sa takisto spustí už v septembri.
Spomenúť môžeme aj automobilku Aiways, ktorej elektromobil Aiways U5 sa predáva napríklad v Nemecku. Aj keď Aiways U5 nie je taký lacný, ako sa očakávalo, cena za základný model štartuje v Nemecku na sume 37 990 €. V nej sú však už zahrnuté daňové poplatky a tiež poplatky za prepravu vozidla. Prémiová verzia potom stojí 40 990 €, taktiež vrátane oboch poplatkov.
Ako podotkol portál Time24, Aiways U5 pre európsky trh dostal 63 kWh batériu, ktorá zabezpečí dojazd 410 km podľa štandardu WLTP, motor disponuje výkonom 150 kW (204 koní) a auto dostalo aj pomerne výkonnú 90 kW palubnú nabíjačku, ktorá z 30 na 80 % nabije batériu za menej ako 30 minút.
Netreba zabúdať ani na veľkého čínskeho hráča Dongfeng, ktorý sa už udomácnil ajna slovenskom trhu. DFSK Seres SF5 je športové SUV menších rozmerov, ktoré patrí do veľkej skupiny elektromobilov z Číny postupne zaplavujúcich Európu. Pokiaľ si však od týchto modelov doposiaľ očakával len nízku cenu a priemerný výkon či dojazd, Seres FP5 ťa vyvedie z omylu.
Napriek tomu, že je tento model rozmermi veľmi podobný americkej Tesle Model Y, disponuje vďaka dvom elektromotorom v prednej a zadnej náprave výkonom až 510 kW (684 koní) a pohonom všetkých kolies, pričom krútiaci moment činí 1040 Nm. Zrýchliť z 0 na 100 km/h dokáže elektrické SUV za 3,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 255 km/h.
Čo sa dojazdu týka, ten by mal byť pri 90 kWh batérii na úrovni 500 kilometrov, avšak DFSK v tomto prípade používa starší cyklus NEDC, ktorý všeobecne udáva vyššie hodnoty než WLTP.
Manažér predaja slovenského zastúpenia automobilky Rastislav Lacko pre portál Teslamagazín.sk uviedol, že v základe sa bude pohybovať okolo 63 000 €, pričom SUV by malo na náš trh prísť koncom tohto roka.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
Viac ako 400 km dojazd za 25 000 €. Škoda predstavila prelomový elektromobil Epiq
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené