Ďalší veľký náznak príchodu lacnej Tesly Model 2, rysuje sa dodávateľ a prvé detaily o batérii
Je tomu len pár dní, čo sa na internet dostali nové informácie o príchode najlacnejšej Tesly, ktorú zatiaľ môžeme pracovne nazývať Model 2. Uznávaný leaker totiž prezradil, že prvý prototyp Modelu 2 by sme mohli vidieť ešte tento rok. Čerstvo nadviazaná spolupráca medzi automobilkou BYD a Teslou tomu ešte viac naznačuje, o novinke informoval portál InsideEVs.
Najnovšie správy z čínskych médií hovoria, že domáca automobilka BYD má Tesle dodávať ich unikátne „Blade“ batérie, ktoré sa vyznačujú najmä nízkou cenou.
Batérie automobilky BYD sa tiež vyznačujú pomerne unikátnym zložením LFP (lítium-železo-fosfát). Zmenou oproti súčasným a bežne používaným batériám v elektromobiloch je aj ich usporiadanie. Skladajú sa priamo z článkov, čím sa výrazne znižuje objem a hmotnosť jednotky. Pri batériách v elektromobiloch sa totiž bežne používajú články a segmentované moduly, pri BYD sa spomínané moduly nenachádzajú.
Okrem toho je pridanou hodnotou aj vyššia bezpečnosť v prípade dopravnej nehody. Batériu bude tiež možné veľmi rýchlo nabíjať. Z 30 na 80 % trvá nabitie len 25 minút a 10 minútové nabíjanie stačí na dojazd 135 km.
Výroba Modelu 2 už v roku 2022?
Ako uvádza aj portál Teslarati, dodávky batérií pre Teslu by mali započať už v druhom kvartáli 2022, čo by znamenalo aj začiatok výroby ultralacnej Tesly, ktorej cena nemá podľa doterajších informácií prekročiť sumu 21 000 €.
Tesla už LFP batérie používa, obavy z nižšieho dojazdu pri tomto type batérií sú tak zbytočne a automobilka ich už má veľmi dobre odskúšané. LFP batérie sa totiž nachádzajú v Modeli 3 a Modeli Y, ktoré sa vyrábajú v Číne. Tieto batérie však dodáva spoločnosť CATL a podľa ďalších správ sa partnerstvo medzi týmito dvomi firmami ešte viac rozšírilo.
Zdá sa teda, že sa nám na trhu pomaly formuje ďalší veľký výrobca batérií pre elektromobily. Spoločnosť BYD už dlhšie plánuje svoje batérie dodávať aj iným výrobcom áut. Zatiaľ sú ale všetky tieto informácie neoficiálne, žiadna zo strán sa k vzájomnej spolupráci nevyjadrila.
BYD napreduje vysokým tempom
Zisk čínskeho výrobcu elektromobilov BYD v minulom roku vyskočil o 162 %. V porovnaní s rokom 2019 síce predal menej áut, ale počas pandémie sa z neho stal aj veľký výrobca respirátorov.
NEPREHLIADNI
Najlacnejšia Tesla v histórii je takmer tu. Prvý Model 2 zrejme príde už čoskoro
Šen-čenská spoločnosť, ktorá spolupracuje aj japonskou Toyotou a nemeckým Daimlerom, v minulom roku predala 426 972 vozidiel. To bolo o 7,5 % menej ako v roku 2019. Celkový predaj áut v Číne sa v minulom roku znížil o 1,9 % na 25,3 milióna vozidiel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP