Cybertruck vystavili nezávislému testovaniu, od sľubov Tesly má na míle ďaleko
Oceľový elektrický pickup Cybertruck s retro-futuristickým dizajnom, ktorý začala americká automobilka Tesla nedávno odovzdávať do rúk zákazníkov, prešiel prvými nezávislými testmi dojazdu. Ako upozorňuje portál Electrek, tieto testy rozhodne nepotešia a ich výsledky sú ďaleko od toho, čo Tesla zákazníkom sľubuje – realita je totiž až o 20 % slabšia.
Dojazd na diaľnici
Počas vykonaných testov dojazdu na diaľnici dokázal Cybertruck uraziť vzdialenosť 408 km, čo na jednej strane nie je najhoršie číslo a jasne dokazuje, že sa v priebehu rokov elektromobily zásadne posunuli vpred, avšak zároveň je to oveľa menej, než dojazd udávaný Teslou podľa normy EPA – ten sa pohybuje až na úrovni 515 km, dodáva InsideEVs.
Pri elektromobiloch je bežné, že sa ich reálny dojazd od toho sľubovaného poriadne líši rovnako, ako sa líši spotreba paliva áut so spaľovacími motormi od tej, ktorú udáva výrobca. Obzvlášť to však zamrzí pri Cybertrucku, ktorý tak dosahuje dojazd sľubovaný ešte v roku 2019 len pomocou prídavnej batérie. Tá pritom stojí ďalších 16 000 amerických dolárov a zaberá miesto v úložnom priestore.
Pridať tak drahú príplatkovú výbavu na už tak nesmierne drahé vozidlo zákazníkov rozhodne neteší a i keď sú fanúšikovia značky zrejme ochotní privrieť oči pred čímkoľvek, osloviť týmto vozidlom nových zákazníkov môže byť pre Teslu problematické. Vonkajšia teplota sa navyše pri teste pohybovala na úrovni 8 °C, čo takisto nie sú práve najhoršie podmienky.
Má za sebou aj nehodu
Cybertruck už za sebou má aj prvú zaznamenanú nehodu v praxi, pričom jej výsledok prekvapil. Kým vozidlo bolo poškodené len minimálne, auto, ktoré do Cybertrucku narazilo, skončilo v totálnej strate. Prekvapivo sa však zranil práve vodič Cybertrucku. Ako veľmi sú však tieto stroje skutočne bezpečné či nebezpečné ukáže až dlhodobá prevádzky a štatistiky, ktoré budú počítať s oveľa väčším počtom nehôd.
V chladnejšej klíme na prácu nepostačí
Kým množstvo záujemcov o toto vozidlo ho v živote na prácu nevyužije, primárne sú pickupy určené práve na to. Vzhľadom na takýto dojazd je ale otázne, či dokáže Cybertruck vykonávať potrebnú činnosť v severnejších častiach Spojených štátov či v Kanade, kde bude teplota v zime ešte nižšia, hlboko pod nulou.
Ešte vždy sa navyše bavíme o vozidle bez skutočnej záťaže, ktorá je pri práci potrebná. Cybertruck totiž utiahne niekoľko ton, podľa výbavy a to sa takisto nezanedbateľne odrazí na výslednom dojazde. Dobrou správou pre Európu však je, že sa vzhľadom na prísnejšie bezpečnostné normy tohto stroja zatiaľ báť nemusí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Minimálne dôchodky pôjdu hore. Vieme, o koľko sa zvýšia v roku 2026
Chcel predávať emócie a zážitky, no prišiel o takmer 80-tisíc. Riešenia našiel v neuromarketingu
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
41-ročný lekár s telom 24-ročného muža odhaľuje svoju stratégiu dlhovekosti. Na tieto 3 doplnky nedá dopustiť
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Spoločný softvér pre autonómne autá je realitou. Nemci ho dokončia do 2026
Trh s batériami v Nemecku kolabuje. Dopyt po elektromobiloch spadol, problémy sa prehlbujú
Slnečný ďalekohľad na La Palme s účasťou Slovenska. Ambície Astronomického ústavu rastú
Lev XIV. varuje pred vplyvom AI na vývoj detí. Problémom je aj deepfake
Polovica Slovákov pociťuje úzkosť bez sociálnych sietí. Najviac trpia mladí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Minimálne dôchodky pôjdu hore. Vieme, o koľko sa zvýšia v roku 2026
Chcel predávať emócie a zážitky, no prišiel o takmer 80-tisíc. Riešenia našiel v neuromarketingu
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
41-ročný lekár s telom 24-ročného muža odhaľuje svoju stratégiu dlhovekosti. Na tieto 3 doplnky nedá dopustiť
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené