Cybertruck vystavili nezávislému testovaniu, od sľubov Tesly má na míle ďaleko
Oceľový elektrický pickup Cybertruck s retro-futuristickým dizajnom, ktorý začala americká automobilka Tesla nedávno odovzdávať do rúk zákazníkov, prešiel prvými nezávislými testmi dojazdu. Ako upozorňuje portál Electrek, tieto testy rozhodne nepotešia a ich výsledky sú ďaleko od toho, čo Tesla zákazníkom sľubuje – realita je totiž až o 20 % slabšia.
Dojazd na diaľnici
Počas vykonaných testov dojazdu na diaľnici dokázal Cybertruck uraziť vzdialenosť 408 km, čo na jednej strane nie je najhoršie číslo a jasne dokazuje, že sa v priebehu rokov elektromobily zásadne posunuli vpred, avšak zároveň je to oveľa menej, než dojazd udávaný Teslou podľa normy EPA – ten sa pohybuje až na úrovni 515 km, dodáva InsideEVs.
Pri elektromobiloch je bežné, že sa ich reálny dojazd od toho sľubovaného poriadne líši rovnako, ako sa líši spotreba paliva áut so spaľovacími motormi od tej, ktorú udáva výrobca. Obzvlášť to však zamrzí pri Cybertrucku, ktorý tak dosahuje dojazd sľubovaný ešte v roku 2019 len pomocou prídavnej batérie. Tá pritom stojí ďalších 16 000 amerických dolárov a zaberá miesto v úložnom priestore.
Pridať tak drahú príplatkovú výbavu na už tak nesmierne drahé vozidlo zákazníkov rozhodne neteší a i keď sú fanúšikovia značky zrejme ochotní privrieť oči pred čímkoľvek, osloviť týmto vozidlom nových zákazníkov môže byť pre Teslu problematické. Vonkajšia teplota sa navyše pri teste pohybovala na úrovni 8 °C, čo takisto nie sú práve najhoršie podmienky.
Má za sebou aj nehodu
Cybertruck už za sebou má aj prvú zaznamenanú nehodu v praxi, pričom jej výsledok prekvapil. Kým vozidlo bolo poškodené len minimálne, auto, ktoré do Cybertrucku narazilo, skončilo v totálnej strate. Prekvapivo sa však zranil práve vodič Cybertrucku. Ako veľmi sú však tieto stroje skutočne bezpečné či nebezpečné ukáže až dlhodobá prevádzky a štatistiky, ktoré budú počítať s oveľa väčším počtom nehôd.
V chladnejšej klíme na prácu nepostačí
Kým množstvo záujemcov o toto vozidlo ho v živote na prácu nevyužije, primárne sú pickupy určené práve na to. Vzhľadom na takýto dojazd je ale otázne, či dokáže Cybertruck vykonávať potrebnú činnosť v severnejších častiach Spojených štátov či v Kanade, kde bude teplota v zime ešte nižšia, hlboko pod nulou.
Ešte vždy sa navyše bavíme o vozidle bez skutočnej záťaže, ktorá je pri práci potrebná. Cybertruck totiž utiahne niekoľko ton, podľa výbavy a to sa takisto nezanedbateľne odrazí na výslednom dojazde. Dobrou správou pre Európu však je, že sa vzhľadom na prísnejšie bezpečnostné normy tohto stroja zatiaľ báť nemusí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP