Cybertruck vystavili nezávislému testovaniu, od sľubov Tesly má na míle ďaleko
Oceľový elektrický pickup Cybertruck s retro-futuristickým dizajnom, ktorý začala americká automobilka Tesla nedávno odovzdávať do rúk zákazníkov, prešiel prvými nezávislými testmi dojazdu. Ako upozorňuje portál Electrek, tieto testy rozhodne nepotešia a ich výsledky sú ďaleko od toho, čo Tesla zákazníkom sľubuje – realita je totiž až o 20 % slabšia.
Dojazd na diaľnici
Počas vykonaných testov dojazdu na diaľnici dokázal Cybertruck uraziť vzdialenosť 408 km, čo na jednej strane nie je najhoršie číslo a jasne dokazuje, že sa v priebehu rokov elektromobily zásadne posunuli vpred, avšak zároveň je to oveľa menej, než dojazd udávaný Teslou podľa normy EPA – ten sa pohybuje až na úrovni 515 km, dodáva InsideEVs.
Pri elektromobiloch je bežné, že sa ich reálny dojazd od toho sľubovaného poriadne líši rovnako, ako sa líši spotreba paliva áut so spaľovacími motormi od tej, ktorú udáva výrobca. Obzvlášť to však zamrzí pri Cybertrucku, ktorý tak dosahuje dojazd sľubovaný ešte v roku 2019 len pomocou prídavnej batérie. Tá pritom stojí ďalších 16 000 amerických dolárov a zaberá miesto v úložnom priestore.
Pridať tak drahú príplatkovú výbavu na už tak nesmierne drahé vozidlo zákazníkov rozhodne neteší a i keď sú fanúšikovia značky zrejme ochotní privrieť oči pred čímkoľvek, osloviť týmto vozidlom nových zákazníkov môže byť pre Teslu problematické. Vonkajšia teplota sa navyše pri teste pohybovala na úrovni 8 °C, čo takisto nie sú práve najhoršie podmienky.
Má za sebou aj nehodu
Cybertruck už za sebou má aj prvú zaznamenanú nehodu v praxi, pričom jej výsledok prekvapil. Kým vozidlo bolo poškodené len minimálne, auto, ktoré do Cybertrucku narazilo, skončilo v totálnej strate. Prekvapivo sa však zranil práve vodič Cybertrucku. Ako veľmi sú však tieto stroje skutočne bezpečné či nebezpečné ukáže až dlhodobá prevádzky a štatistiky, ktoré budú počítať s oveľa väčším počtom nehôd.
V chladnejšej klíme na prácu nepostačí
Kým množstvo záujemcov o toto vozidlo ho v živote na prácu nevyužije, primárne sú pickupy určené práve na to. Vzhľadom na takýto dojazd je ale otázne, či dokáže Cybertruck vykonávať potrebnú činnosť v severnejších častiach Spojených štátov či v Kanade, kde bude teplota v zime ešte nižšia, hlboko pod nulou.
Ešte vždy sa navyše bavíme o vozidle bez skutočnej záťaže, ktorá je pri práci potrebná. Cybertruck totiž utiahne niekoľko ton, podľa výbavy a to sa takisto nezanedbateľne odrazí na výslednom dojazde. Dobrou správou pre Európu však je, že sa vzhľadom na prísnejšie bezpečnostné normy tohto stroja zatiaľ báť nemusí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP