Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
Výška špeciálnych ciel závisí od úrovne narušenia hospodárskej súťaže, ktorá bola identifikovaná.
„USA zaviedli 100-percentné clá, aby zabránili čínskym elektrickým vozidlám vstúpiť na trh. My to v EÚ nerobíme. Chceme len spravodlivú súťaž,“ povedal Lange.
„Európske zákony nám umožňujú zavádzať protiopatrenia v prípade, že existujú opatrenia proti vývozu alebo nezákonné dotácie. Vidíme to v mnohých prípadoch. Momentálne máme necelých 200 produktov, na ktoré sa vzťahujú protiopatrenia.“
Väčšina z týchto produktov pochádza z Číny, aj keď nie všetky, niektoré sú z USA alebo Spojených arabských emirátov – avšak nejde o elektrické vozidlá.

Rokovania sa chýlia ku koncu
Aj keď špeciálne clá na čínske elektromobily sú v platnosti už takmer mesiac, rokovania pokračujú z niekoľkých dôvodov. Čína chce, aby jej automobilky boli úspešné v Európe, a vyvíja tlak na EÚ. Tento mesiac dokonca podala žalobu na Svetovú obchodnú organizáciu (WTO), v nádeji, že zvráti zavedené špeciálne clá.
Automobilka SAIC, ktorá podlieha najvyšším clám, sa nedávno rozhodla konať a oznámila, že podá žalobu na Súdny dvor Európskej únie, aby ochránila svoje práva a záujmy.

Okrem toho je tu aj tlak zvnútra EÚ. Nemecký kancelár Olaf Scholz bol proti týmto clám od začiatku. „Olaf Scholz má iný názor na clá na čínske elektrické vozidlá, pretože nemeckí výrobcovia majú trh v Číne,“ povedal Lange. Nemecký politik sa obával, že by sa mohli prijať protiopatrenia, ktoré by zasiahli nemeckých výrobcov automobilov. Peking skutočne pohrozil, že by sa mohli prijať protiopatrenia.
Lange však na túto tému nahlas premýšľa trochu inak. „Napríklad už máme protiopatrenia medzi 40 a 80 percentami na čínske elektrobicykle. Čínska strana si na to síce sťažovala, ale nakoniec to prijala,“ uviedol Lange v rozhovore. Kedy alebo či budú špeciálne clá nakoniec zrušené, zatiaľ nie je jasné, ale Lange naznačil, že dohoda je blízko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

