Čínska automobilka NIO a jej prístup k elektromobilite je absolútne unikátny. Miesto budovania vlastnej nabíjacej siete, ako to robia mnohé iné automobilky, NIO buduje vlastnú sieť staníc na výmenu vybitých batérií. Prvá takáto stanica už vyrástla aj v Európe, informuje portál InsideEVs.

Prvou európskou krajinou, ktorá sa dočkala revolučnej výmennej stanice automobilky NIO, pochopiteľne musí byť Nórsko. Európska mekka elektromobility otvára dvere mnohým čínskym automobilkám a konkrétne NIO má v Nórsku skutočne ambiciózne plány.

Veľkolepé plány s otváraním nových showroomov, servisov či budovaním staníc na výmenu batérií by však boli márne, ak by automobilka nezískala dôležité európske povolenia. Preto sa posledných pár mesiacov nieslo v znamení vybavovania formalít.

NIO prinesie do Nórska kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve extrémne populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.

V roku 2022 vyrastú v krajine nové 4 „NIO House“ v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Medzi ďalšie služby patrí mobilný servis či servis s vyzdvihnutím a doručením vozidla a podstatnou informáciou pre európskeho zákazníka je aj to, že NIO plánuje do Európy priniesť aj svoju sieť na výmenu vybitých batérií. Prvá z nich už dokonca stojí.

Viac ako 300 výmen za deň

Nová generácia stanice, ktorá sa nachádza aj v Nórsku, dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii takejto služby. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú.

Jedna výmena trvá v prepočte 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním. Celý proces výmeny si môžeš pozrieť na nižšie priloženom videu.

NIO ponúka aj veľmi zaujímavú službu s názvom BaaS „Battery As a Service“. V tomto prípade si zákazník kupuje elektromobil bez batérie, ale platí mesačný poplatok za jej prenájom.

Toto riešenie je ideálne pre niekoho, kto sa strachuje o prípadnú degradáciu batérie. Ako uvádza NIO, v Nórsku využíva službu BaaS až 92 % zákazníkov.

V roku 2022 by malo v severskej krajine vyrásť ďalších 20 staníc na výmenu batérií. Tie pokryjú 5 najväčších miest v Nórsku a taktiež hlavné ťahy medzi týmito mestami.

Budúci rok plánuje čínska automobilka expandovať ďalej a svoje pôsobenie by mala v štvrtom kvartáli 2022 rozšíriť na nemecký trh.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú