Čínske NIO je okrem kvalitných elektromobilov známe najmä kvôli prístupu k elektromobilite, ktorý je úplne iný, než pri zvyšku automobiliek. Svoje stanice a všeobecne celú technológiu na výmenu batérií chce teraz ponúknuť aj ostatným výrobcom áut, informoval portál Electrek.

Ako tu boli prvé elektrické autá ešte dávno pred Teslou, rovnako tu boli aj technológie na výmenu batérií ešte pred tým, než sa to podarilo presadiť automobilke NIO. Ani americká Tesla, ktorá prišla s nápadom vymieňať vybité batérie v elektromobiloch za nabité, nedokázala tento nápad dotiahnuť do konca a celý projekt skončil ešte skôr, ako vôbec poriadne začal.

NIO

Čínskej automobilke sa to však podarilo a so svojimi stanicami na výmenu batérií žne obrovskú úspech. Dôkazom je, že doteraz takto uskutočnila 2,9 milióny výmen batérií. V súčasnosti má automobilka 301 staníc a všetky sa nachádzajú na domácom čínskom trhu.

Medzičasom na svet uviedla aj druhú generáciu Power Swap Station. Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť jedným kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.

Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena v prepočte trvá 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním vozidla.

NIO ponúkne technológiu aj ostatným

Na konferencii NIO Power Day automobilka prezradila niekoľko zaujímavých noviniek, ktoré chystá do budúcna. Ako uvádza AutoFutures, do konca tohto roka chce mať NIO nainštalovaných viac ako 700 výmenných staníc.

Do konca roka 2025 plánuje mať automobilka vybudovaných viac ako 4 000 takýchto staníc, z čoho tisícka sa má nachádzať mimo Číny. Ako sme uvideli už dávnejšie, NIO expanduje aj do Európy a aj k nám chce priniesť stanice na výmenu batérií.

NEPREHLIADNI
Posledné formality vybavené a predaj začína. Revolučné čínske elektromobily oficiálne vstupujú do EÚ

Najzásadnejším oznámením na celej konferencii však bolo, že automobilka plánuje sprístupniť svoj systém aj pre iných výrobcov elektromobilov. NIO má v tomto prípade oproti rôznym startupom, ktoré podobné technológie veľkým automobilkám taktiež ponúkajú, značnú výhodu.

Ich systém výmeny batérií a prenajímania samotnej batérie k elektromobilu je už patrične zabehnutý. V Číne je dokonca vybudovaná infraštruktúra, čo tiež nakláňa misky váh na stranu NIO. Zatiaľ však čínska automobilka nevypracovala žiaden projekt, no bližších detailov sa určite dočkáme už čoskoro.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom