Čínska automobilka odhalila prelomový plán. Revolučnou technológiou „nabije“ aj elektromobily konkurencie
Čínske NIO je okrem kvalitných elektromobilov známe najmä kvôli prístupu k elektromobilite, ktorý je úplne iný, než pri zvyšku automobiliek. Svoje stanice a všeobecne celú technológiu na výmenu batérií chce teraz ponúknuť aj ostatným výrobcom áut, informoval portál Electrek.
Ako tu boli prvé elektrické autá ešte dávno pred Teslou, rovnako tu boli aj technológie na výmenu batérií ešte pred tým, než sa to podarilo presadiť automobilke NIO. Ani americká Tesla, ktorá prišla s nápadom vymieňať vybité batérie v elektromobiloch za nabité, nedokázala tento nápad dotiahnuť do konca a celý projekt skončil ešte skôr, ako vôbec poriadne začal.
Čínskej automobilke sa to však podarilo a so svojimi stanicami na výmenu batérií žne obrovskú úspech. Dôkazom je, že doteraz takto uskutočnila 2,9 milióny výmen batérií. V súčasnosti má automobilka 301 staníc a všetky sa nachádzajú na domácom čínskom trhu.
Medzičasom na svet uviedla aj druhú generáciu Power Swap Station. Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť jedným kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.
Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena v prepočte trvá 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním vozidla.
NIO ponúkne technológiu aj ostatným
Na konferencii NIO Power Day automobilka prezradila niekoľko zaujímavých noviniek, ktoré chystá do budúcna. Ako uvádza AutoFutures, do konca tohto roka chce mať NIO nainštalovaných viac ako 700 výmenných staníc.
Do konca roka 2025 plánuje mať automobilka vybudovaných viac ako 4 000 takýchto staníc, z čoho tisícka sa má nachádzať mimo Číny. Ako sme uvideli už dávnejšie, NIO expanduje aj do Európy a aj k nám chce priniesť stanice na výmenu batérií.
NEPREHLIADNI
Posledné formality vybavené a predaj začína. Revolučné čínske elektromobily oficiálne vstupujú do EÚ
Najzásadnejším oznámením na celej konferencii však bolo, že automobilka plánuje sprístupniť svoj systém aj pre iných výrobcov elektromobilov. NIO má v tomto prípade oproti rôznym startupom, ktoré podobné technológie veľkým automobilkám taktiež ponúkajú, značnú výhodu.
Ich systém výmeny batérií a prenajímania samotnej batérie k elektromobilu je už patrične zabehnutý. V Číne je dokonca vybudovaná infraštruktúra, čo tiež nakláňa misky váh na stranu NIO. Zatiaľ však čínska automobilka nevypracovala žiaden projekt, no bližších detailov sa určite dočkáme už čoskoro.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
Európska vláda pumpuje miliardy do elektromobilov. Chystá sa najväčšia investícia dekády (+dotácie)
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Svetoznámu influencerku zo Slovenska sleduje 6,9 milióna ľudí: Na Tyršáku odhalí, prečo odišla do zahraničia
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Nehoda lietadla pri Londýne: Letisko uzatvorili, stroj sa premenil na ohnivú guľu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP