Čínska automobilka odhalila prelomový plán. Revolučnou technológiou „nabije“ aj elektromobily konkurencie
Čínske NIO je okrem kvalitných elektromobilov známe najmä kvôli prístupu k elektromobilite, ktorý je úplne iný, než pri zvyšku automobiliek. Svoje stanice a všeobecne celú technológiu na výmenu batérií chce teraz ponúknuť aj ostatným výrobcom áut, informoval portál Electrek.
Ako tu boli prvé elektrické autá ešte dávno pred Teslou, rovnako tu boli aj technológie na výmenu batérií ešte pred tým, než sa to podarilo presadiť automobilke NIO. Ani americká Tesla, ktorá prišla s nápadom vymieňať vybité batérie v elektromobiloch za nabité, nedokázala tento nápad dotiahnuť do konca a celý projekt skončil ešte skôr, ako vôbec poriadne začal.
Čínskej automobilke sa to však podarilo a so svojimi stanicami na výmenu batérií žne obrovskú úspech. Dôkazom je, že doteraz takto uskutočnila 2,9 milióny výmen batérií. V súčasnosti má automobilka 301 staníc a všetky sa nachádzajú na domácom čínskom trhu.
Medzičasom na svet uviedla aj druhú generáciu Power Swap Station. Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť jedným kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.
Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena v prepočte trvá 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním vozidla.
NIO ponúkne technológiu aj ostatným
Na konferencii NIO Power Day automobilka prezradila niekoľko zaujímavých noviniek, ktoré chystá do budúcna. Ako uvádza AutoFutures, do konca tohto roka chce mať NIO nainštalovaných viac ako 700 výmenných staníc.
Do konca roka 2025 plánuje mať automobilka vybudovaných viac ako 4 000 takýchto staníc, z čoho tisícka sa má nachádzať mimo Číny. Ako sme uvideli už dávnejšie, NIO expanduje aj do Európy a aj k nám chce priniesť stanice na výmenu batérií.
NEPREHLIADNI
Posledné formality vybavené a predaj začína. Revolučné čínske elektromobily oficiálne vstupujú do EÚ
Najzásadnejším oznámením na celej konferencii však bolo, že automobilka plánuje sprístupniť svoj systém aj pre iných výrobcov elektromobilov. NIO má v tomto prípade oproti rôznym startupom, ktoré podobné technológie veľkým automobilkám taktiež ponúkajú, značnú výhodu.
Ich systém výmeny batérií a prenajímania samotnej batérie k elektromobilu je už patrične zabehnutý. V Číne je dokonca vybudovaná infraštruktúra, čo tiež nakláňa misky váh na stranu NIO. Zatiaľ však čínska automobilka nevypracovala žiaden projekt, no bližších detailov sa určite dočkáme už čoskoro.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tichá epidémia z Ázie: Čína čelí novému vírusu, hlásia tisíce nakazených a platia prísne opatrenia
Podnikatelia prídu mesačne o ďalších 342 eur. Sociálna poisťovňa opäť zvyšuje odvody
Najväčšie laboratórium na Slovensku mení majiteľa. Slovenský lekár odkúpil podiel nemeckého partnera
Fellnerova cestovka láme rekordy s tržbami 55,94 milióna eur. Jeho developerský projekt skončil v konkurze
Forbes predstavil TOP 32 slovenských influencerov: Sociálne siete menia na lepšie miesto (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
Trpká príchuť digitálnej doby. Slováci nevedia existovať bez sociálnych sietí, táto skupina je na tom najhoršie
Spojenec Západu uzatvára historickú dohodu s Japonskom. Ich námorníctvo sa zásadne zmení
Slovenská poisťovňa prichádza s prelomovou funkciou appky. Smartfón ti dokáže zmerať krvný tlak
Známa služba čelí obrovskej žalobe. Klauzuly o najlepšej cene spôsobili hotelom masívne straty
Slabnúci dopyt po elektromobiloch má prvú obeť. Volvo bojuje s dramatickým prepadom predaja
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP