Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Luxusný sedan čínskej automobilky NIO mieri na európsky trh. ET7 však nezažije svoj debut v Nórsku, kde sa už aktuálne doručujú prvé kusy SUV ES8, ale v Nemecku, informuje portál Electrek.

NIO pokračuje v ofenzíve na európskom trhu. Čínska automobilka už doručuje prvé kusy svojho elektrického SUV ES8 zákazníkom v Nórsku, kde pred pár týždňami oficiálne vstúpila na európsky trh.

V „dobývaní“ Európy automobilka pokračuje cez nemecký trh, kam chce do konca budúceho roka priniesť sedan NIO ET7. Predaj horúcej novinky, ktorá sa dá aj na domácom čínskom trhu ešte len predobjednať, v Nemecku vyvrcholí v štvrtom kvartáli 2022, informoval CnEVPost.

Zobraziť celú galériu (1)
NIO (úprava redakcie)

Zatiaľ iba základná verzia s dojazdom 500 km

V Európe by mala byť spočiatku k dispozícii iba najzákladnejšia verzia so 70 kWh batériou a dojazdom 500 km podľa čínskej normy NEDC. Jej cena štartuje na sume 59 000 €, čo nie je najmenej, no po technologickej stránke môže ísť o najvyspelejšie auto na našich cestách.

NIO

Automobilka totiž prisľúbila, že s príchodom na európsky trh NIO ET7 prinesie aj funkciu NAD (NIO Autonomous Driving), ktorá za určitých podmienok zvládne plne autonómnu jazdu z bodu A do bodu B.

Dostupnosť ostatných verzií je zatiaľ otázna, no európski zákazníci by rozhodne privítali aj model so 150 kWh batériou a dojazdom viac ako 1000 km na jedno nabitie. Táto verzia hlási svoju dostupnosť až v roku 2022, a to najprv na domácom čínskom trhu.

Dodávky ES8 v plnom prúde

Aby mohli výrobcovia áut z celého sveta predávať svoje vozidlá aj v Európe, musia získať niekoľko dôležitých povolení a certifikácií. Čínske NIO nedávno získalo certifikáciu EWVTA, ktorá oficiálne umožňuje hromadnú výrobu a registráciu nových áut vo všetkých krajinách EÚ.

NIO

Automobilka oznámila, že získala dôležitý certifikát pre svoje veľké elektrické SUV NIO ES8, ktoré sa tak už môže oficiálne predávať v Európe, respektíve, všetky členské štáty EÚ už budú môcť toto vozidlo oficiálne zaregistrovať a prideliť mu evidenčné číslo, informuje automobilka v tlačovej správe.

Tou azda najdôležitejšou informáciou ale je, že do Nórska prinesie NIO kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve extrémne populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.

NIO

Prvý „NIO House“ vyrastie už v treťom kvartáli tohto roka v Osle, pričom v roku 2022 pribudnú ďalšie štyri v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Súčasťou NIO House je aj servisné a doručovacie stredisko. Podobný scenár pritom očakávame aj v Nemecku.

Paradoxom je, že automobilka nechce priniesť sedan ET7 do Nórska skôr, než sa začne predávať v Nemecku. Takisto ani nemeckí zákazníci zatiaľ nedostali žiadne informácie o tom, kedy a či vôbec si budú môcť kúpiť SUV ES8.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú