Elektromobilita si začína vyberať svoju daň. V tomto prípade na ňu doplácajú zamestnanci automobilky Ford. Ako informuje portál InsideEVs, spoločnosť plánuje v najbližších týždňoch prepustiť až 8 000 zamestnancov, ktorí pracujú v divízii výroby a vývoja spaľovacích motorov Ford Blue.

Výroba elektromobilu je jednoduchšia, to nie je žiadnou novinkou. Pri zostavovaní elektrického auta je vo výrobe potrebných menej úkonov, a tak stačí na výrobu menej zamestnancov. S nástupom elektromobility tak budú mať fabriky prebytok zamestnancov a tí v amerických závodoch Fordu to už onedlho pocítia.

Ušetrené peniaze investuje do vývoja

Informáciu z nemenovaných zdrojov priniesol ako prvý portál Bloomberg. Automobilka plánuje ušetrené peniaze investovať do vývoja elektromobilov. Výpoveď má dostať až 8 000 ľudí v rôznych funkciách a postaveniach, takže potenciálne ohrození sú aj vyššie postavení manažéri.

Ford

S prepúšťaním sa má začať už toto leto a väčšina prepustených bude z USA, kde Ford zamestnáva zhruba 31 000 ľudí. Zdá sa, že toto je prvý krok k naplneniu ambiciózneho plánu šéfa automobilky znížiť náklady spoločnosti do roku 2026 až o takmer 3 miliardy eur.

Automobilka informácie o masívnom prepúšťaní zatiaľ nepotvrdila, no priznala, že sa chce viac sústrediť na vývoj elektrických vozidiel a hlavne znížiť náklady, aby mohla cenami svojich áut konkurovať ostatným.

Manažment spoločnosti však netají, že podľa nich má automobilka zbytočne veľa zamestnancov. Po skresaní počtov pracovníkov môže byť Ford omnoho ziskovejší.

Výrobné kapacity stále rastú

Ford plánuje do dvoch rokov zvýšiť výrobu svojich elektrických SUV Mustang Mach-E pre Európu a Severnú Ameriku na trojnásobok. To znamená, že firma by mala produkciu elektrických Mustangov zvýšiť do konca roka 2023 na viac než 200 000 ročne. Podľa Farleyho je náročné vyrábať vozidlá Mustang Mach-E tak rýchlo, aby spoločnosť pokryla prudko rastúci dopyt, firma však pre to urobí všetko.

Ford bojuje na lukratívnom trhu elektrických vozidiel o lepšiu pozíciu s americkým konkurentom General Motors a európskou automobilkou Stellantis. Najsilnejšími hráčmi na tomto trhu sú Volkswagen, ale najmä Tesla.

Ford / Úprava redakcie

Prevádzková riaditeľka Fordu pre oblasť Severnej Ameriky Lisa Drakeová uviedla, že firma plánuje do dvoch rokov zvýšiť výrobnú kapacitu elektrických vozidiel na takmer 600 000 ročne. Optimizmus automobilky pramení podľa Drakeovej z vysokého dopytu po jej pickupe F-150 Lightning. Retailové objednávky na toto vozidlo sa blížia k hranici 200 000 kusov.

Kedy sa dočkáme lacného modelu?

„Cenová vojna“ – takýmto pojmom nazval CEO automobilky Ford Jim Farley obdobie, ktoré údajne prichádza. Trh stále čaká na plnohodnotný cenovo dostupný elektromobil, ktorý by mohol konkurovať lacnejším modelom so spaľovacími motormi. V tomto prípade sa bavíme o cene 20 až 25-tisíc eur.

Farley vystúpil na konferencii v rakúskom Bernsteine, kde hovoril o tom, ako v najbližších rokoch výrazne klesnú výrobné náklady elektromobilov. Ako píše aj portál Electrek, práve to umožní automobilkám vstúpiť do takzvanej „cenovej vojny“. Inak povedané, výrobcovia strednej triedy sa medzi sebou začnú predbiehať v tom, kto prinesie čo najlepší elektromobil za čo najnižšiu cenu.

Ford (úprava redakcie)

Dôležité pritom majú byť výrazné zlepšenia v oblasti batérií. Práve tie v súčasnosti najviac limitujú automobilky v tom, aby mohli priniesť lacný elektromobil. Ako príklad uviedol ich elektrický Mustang Mach-E, ktorý sa v USA predáva už od 45 000 dolárov (41 820 €), no samotná batéria pritom stojí 18 000 dolárov (16 730 €).

Nuž, plány priniesť lacný elektromobil má mnoho automobiliek, avšak zatiaľ to nevyzerá tak, že by sa s nimi ponáhľali na trh. VW a jeho ID.Life príde najskôr v roku 2025 a pred 20-tisícovou Teslou aktuálne dostalo prednosť zvyšovanie výroby súčasných modelov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP