Vskutku bizarná nehoda elektromobilu BMW i3 z Nemecka, ktorá sa udiala túto stredu, otvára množstvo otázok. 82-ročná vodička si zrejme pomýlila pedále a so svojím elektromobilom vletela do nákupného centra. Ako informuje portál BR24, je zázrakom, že pri tomto incidente sa zranili iba dve osoby, aj to len ľahko.

Podľa miestnych médií si 82-ročná dôchodkyňa vyťahovala parkovací lístok pred vstupom na parkovisko obchodného centra. V tom si pravdepodobne pomýlila plynový a brzdový pedál, následne elektromobilom prerazila parkovaciu rampu a vletela do nákupného centra priamo cez bočný vchod.

Vozidlo „letelo“ interiérom budovy zhruba 30 metrov a zastavili ho až eskalátory, na ktorých uviazlo. Iba zázrakom vodička v nákupnom centre nikoho nezrazila. S ľahkými zraneniami vyviazla ona aj ďalší muž, ktorý zoskočil z eskalátorov pred samotným nárazom.

Na prvý pohľad táto nehoda nijak nesúvisí s tým, že vodička šoférovala elektromobil, no pri hlbšom zamyslení sa nad touto situáciou je možné, že s bežným spaľovákom by k takejto bizarnej nehode nedošlo.

Zrýchlenie elektromobilu môže byť v podobných situáciách problém

Jedna z výhod elektromobilov oproti spaľovákom je ich zrýchlenie, no tento fakt nemusí byť vždy vyslovene benefitom. Ak by možno táto žena sedela v spaľováku, stihla by zareagovať na svoju vodičskú chybu a vozilo zastaviť.

Pri agresívnejšom zrýchľovaní elektromobilov majú vodiči podstatne menej času na reakciu a prípadnú záchranu celej situácie. Podobných prípadov ako je popísané vyššie,sa totiž udialo už niekoľko.

Napríklad koncom minulého roka sme informovali o tragickej nehode Tesly Model Y, pri ktorej prišli o život dvaja ľudia. Vodič si v tomto prípade tiež pravdepodobne pomýlil plynový a brzdový pedál, i keď polícii tvrdil, že vozidlo začalo samovoľne akcelerovať a nedalo sa nijak zastaviť.

Dáta vytiahnuté z auta v tomto prípade dokazujú, že počas spanilej jazdy nebol ani raz stlačený brzdový pedál a ten plynový bol po väčšinu času zatlačený až na podlahu.

Bezpečnostné systémy by v takomto prípade mali zasahovať

Otázkou je, prečo automobilky neintegrujú do vozidiel bezpečnostné systémy, ktoré by takýmto chybám dokázali zabrániť. Dnešné vozidlá by už mohli vedieť rozpoznať, kedy sa jedná o chcené či nechcené zrýchlenie. Ak sa navyše vozidlo rúti priamo na nejakú prekážku, rozhodne by malo do riadenia zasiahnuť a snažiť sa zastaviť, prípadne zmierniť náraz.

Automobilky sa ženú za tým, ktorá z nich ako prvá prinesie plnohodntoného autopilota, no popritom akoby zabúdali na úplne banálne bezpečnostné funkcie. Dokazuje to aj nedávna nehoda luxusného elektromobilu značky NIO. Vodič počas testovacej jazdy vybehol na chodník, kde zrazil dvoch ľudí, pričom jedna osoba nehodu neprežila.

Ani v tomto prípade vozidlo nijak nezareagovalo, nezaplo sa núdzové brzdenie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú