Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilový priemysel sa aktuálne predbieha v tom, kto ako prvý prinesie pokročilejších asistentov jazdy či dokonca systém, ktorý bude schopný plne autonómnej jazdy.

Zabúda sa ale pri tom na bežné bezpečnostné prvky, ktoré by mohli zachraňovať ľudské životy v prípade, že šoféruje obyčajný vodič.

Portál CnEvPost upozornil na nehodu elektromobilu NIO, pri ktorej zomrela jedna osoba a druhá sa vážne zranila.

Nehoda s tragickým koncom sa udiala v centre Šanghaja. Vodič bližšie nešpecifikovaného elektromobilu značky NIO vyšiel s autom na chodník, kde zrazil dve osoby – matku so synom. Matka, žiaľ, nehodu neprežila a syn bol podľa miestnych médií ťažko ranený.

Podľa zdrojov sa jednalo o predvádzacie vozidlo, takže za jeho volantom zrejme všetkého sedel niekto, kto s autom nemal príliš veľké skúsenosti. Vozidlo údajne náhle zrýchlilo a vybehlo na chodník, kde došlo k stretu s chodcami.

Elektromobil bez základných bezpečnostných funkcií?

Nehoda by zrejme nevyvolala búrlivé diskusie, ak by sa nejednalo o elektromobil, ktorý automobilka prezentuje ako vozidlo schopné jazdiť takmer autonómne. Elektromobily značky NIO majú pokročilý hardvér a špičkového asistenta jazdy, ktorého nám už niekoľkokrát prezentovala vo videách.

NIO si tak dokáže poradiť s rušnou premávkou v centre čínskych metropol – ak šoféruje autopilot.

Zvláštne však je, ak takéto auto vybavené množstvom senzorov nedokáže zabrániť tak „banálnemu“ stretu s chodcom. Bezpečnostné prvky núdzového brzdenia nie sú žiadnou novinkou a v autách existujú už niekoľko rokov.

Bežne to funguje tak, že do rýchlosti 50-60 km/h dokáže auto núdzovo zabrzdiť v prípade, že sa pred vozidlom objaví náhla prekážka, ako napríklad chodec na prechode. Pri nehode popísanej vyššie elektromobil značky NIO nielen že smeroval na chodcov, ale dokonca zišiel mimo cesty, na čo systémy v aute taktiež nereagovali.

Zdá sa, že automobilky v honbe za plne autonómnou jazdou zabúdajú zdokonaľovať úplne banálne bezpečnostné funkcie. Za volantom áut však budú ľudia sedieť ešte minimálne dekádu, vždy je tak na mieste zlepšovať systémy, ktoré by zabránili ich chybám a následným tragédiám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú