Bez páčky či gombíka. Takto vyzerá prepínanie jazdy vpred a vzad na nových Teslách
Faceliftovaný Model S a Model X od Tesly neprináša iba drobné dizajnové zmeny, ale obe autá prichádzajú aj s novinkami po technickej stránke. Video na Twitteri zachytáva, ako funguje prepínanie jazdných režimov vpred a vzad v prípade, že si ich chce vodič prepínať manuálne. Na video upozornil portál Electrek.
Nový Model S a Model X opäť posúvajú úroveň autonómnej jazdy. Vodič vôbec nemusí využívať pokročilého asistenta FSD (Full Self Driving), aby si mohol naplno vychutnať pocit, kedy auto rozmýšľa a predvída za neho.
NEPREHLIADNI
Tesla Model S v 7-miestnom prevedení je znovu realitou, dizajnom sa vymykajú všetkým štandardom
Narážame totiž na volič prevodovky, ktorý v nových Teslách chýba. Nenachádza sa v nich žiadna páčka ani gombíky na prepínanie smeru jazdy. Okamžite po predstavení si fanúšikovia tento detail všimli a padla preto otázka, ako si bude vodič voliť smer jazdy? Odpoveď je „nijak“.
Nový Model S a Model X totiž dokáže predvídať a sám vyhodnotiť, či chce ísť vodič vpred, alebo vzad v závislosti od toho, čo auto vidí v okolí. Ak sa teda za autom nachádza prekážka, zvolí režim jazdy vpred a naopak. Niekedy ale jednoducho vodič bude chcieť cúvať aj napriek tomu, že auto za sebou vidí prekážku, ktorá však môže byť ďalej a vodič by sa k nej chcel ešte viac priblížiť. Čo v takomto prípade? Riešenie je zachytené na videu Michaela Hsua.
Výber režimu jazdu na dotykovej obrazovke
Legislatívne zatiaľ nie je povolené, aby auto úplne samé volilo smer jazdy bez možnosti zásahu vodiča do tohto rozhodovania. Preto bolo od začiatku jasné, že voľba jazdných režimov manuálnym spôsobom prebieha na centrálnej dotykovej obrazovke. Až doposiaľ sme však nevedeli, či sa táto funkcia nachádza skrytá niekde v menu, alebo bude pre vodiča stále viditeľná a vždy dostupná.
Ok, so this is how u change gears on the new S/X ??@elonmusk @tesla pic.twitter.com/dXtsSzQBAS
— Michael Hsu (@hsumacher) March 24, 2021
Na základe videa už vieme povedať, že správna je tá druhá možnosť. Na ľavej strane displeja sa nachádza malá ikona auta a jej potiahnutím smerom nahor a nadol sa vyberá režim jazdy vpred, respektíve vzad. Táto ikona je na displeji vždy viditeľná, vodič tak má neustále prístup k manuálnemu výberu jazdného režimu.
Ako podotýka portál InsideEVs, v tomto prípade ale musí vodič pri zmene jazdného režimu odvrátiť zrak z cesty na displej, to však podľa nás nepredstavuje žiaden problém. Predsa len, režim jazdy sa mení v momente, keď vozidlo stojí, vodič sa tak vtedy nemusí sústrediť na cestu a odvrátenie zraku z vozovky nepredstavuje žiadne riziko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najlepší „liek“ proti rakovine máš v sebe: Bežná aktivita spúšťa proces, ktorý brzdí rast nádorov až o 30 %
Burger za 1 euro, nákup úplne zadarmo. XXXLutz v Nitre otvára nový megastore
Ukrajinci predstavili revolučnú dronovú zbraň „Čierna diera“. Bez jediného krátera rozdrví všetko v dosahu
Šanca na prežitie je len 1 %. Slovensko má druhý najvyšší výskyt rakoviny pankreasu. Toto ju môže spúšťať, tvrdia vedci
Zvrat pred summitom Trumpa s Putinom: Ukrajina môže súhlasiť so zmrazením frontovej línie, tvrdí britský denník
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP