Bez páčky či gombíka. Takto vyzerá prepínanie jazdy vpred a vzad na nových Teslách
Faceliftovaný Model S a Model X od Tesly neprináša iba drobné dizajnové zmeny, ale obe autá prichádzajú aj s novinkami po technickej stránke. Video na Twitteri zachytáva, ako funguje prepínanie jazdných režimov vpred a vzad v prípade, že si ich chce vodič prepínať manuálne. Na video upozornil portál Electrek.
Nový Model S a Model X opäť posúvajú úroveň autonómnej jazdy. Vodič vôbec nemusí využívať pokročilého asistenta FSD (Full Self Driving), aby si mohol naplno vychutnať pocit, kedy auto rozmýšľa a predvída za neho.
NEPREHLIADNI
Tesla Model S v 7-miestnom prevedení je znovu realitou, dizajnom sa vymykajú všetkým štandardom
Narážame totiž na volič prevodovky, ktorý v nových Teslách chýba. Nenachádza sa v nich žiadna páčka ani gombíky na prepínanie smeru jazdy. Okamžite po predstavení si fanúšikovia tento detail všimli a padla preto otázka, ako si bude vodič voliť smer jazdy? Odpoveď je „nijak“.

Nový Model S a Model X totiž dokáže predvídať a sám vyhodnotiť, či chce ísť vodič vpred, alebo vzad v závislosti od toho, čo auto vidí v okolí. Ak sa teda za autom nachádza prekážka, zvolí režim jazdy vpred a naopak. Niekedy ale jednoducho vodič bude chcieť cúvať aj napriek tomu, že auto za sebou vidí prekážku, ktorá však môže byť ďalej a vodič by sa k nej chcel ešte viac priblížiť. Čo v takomto prípade? Riešenie je zachytené na videu Michaela Hsua.
Výber režimu jazdu na dotykovej obrazovke
Legislatívne zatiaľ nie je povolené, aby auto úplne samé volilo smer jazdy bez možnosti zásahu vodiča do tohto rozhodovania. Preto bolo od začiatku jasné, že voľba jazdných režimov manuálnym spôsobom prebieha na centrálnej dotykovej obrazovke. Až doposiaľ sme však nevedeli, či sa táto funkcia nachádza skrytá niekde v menu, alebo bude pre vodiča stále viditeľná a vždy dostupná.
Ok, so this is how u change gears on the new S/X ??@elonmusk @tesla pic.twitter.com/dXtsSzQBAS
— Michael Hsu (@hsumacher) March 24, 2021
Na základe videa už vieme povedať, že správna je tá druhá možnosť. Na ľavej strane displeja sa nachádza malá ikona auta a jej potiahnutím smerom nahor a nadol sa vyberá režim jazdy vpred, respektíve vzad. Táto ikona je na displeji vždy viditeľná, vodič tak má neustále prístup k manuálnemu výberu jazdného režimu.
Ako podotýka portál InsideEVs, v tomto prípade ale musí vodič pri zmene jazdného režimu odvrátiť zrak z cesty na displej, to však podľa nás nepredstavuje žiaden problém. Predsa len, režim jazdy sa mení v momente, keď vozidlo stojí, vodič sa tak vtedy nemusí sústrediť na cestu a odvrátenie zraku z vozovky nepredstavuje žiadne riziko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

