Bez páčky či gombíka. Takto vyzerá prepínanie jazdy vpred a vzad na nových Teslách
Faceliftovaný Model S a Model X od Tesly neprináša iba drobné dizajnové zmeny, ale obe autá prichádzajú aj s novinkami po technickej stránke. Video na Twitteri zachytáva, ako funguje prepínanie jazdných režimov vpred a vzad v prípade, že si ich chce vodič prepínať manuálne. Na video upozornil portál Electrek.
Nový Model S a Model X opäť posúvajú úroveň autonómnej jazdy. Vodič vôbec nemusí využívať pokročilého asistenta FSD (Full Self Driving), aby si mohol naplno vychutnať pocit, kedy auto rozmýšľa a predvída za neho.
NEPREHLIADNI
Tesla Model S v 7-miestnom prevedení je znovu realitou, dizajnom sa vymykajú všetkým štandardom
Narážame totiž na volič prevodovky, ktorý v nových Teslách chýba. Nenachádza sa v nich žiadna páčka ani gombíky na prepínanie smeru jazdy. Okamžite po predstavení si fanúšikovia tento detail všimli a padla preto otázka, ako si bude vodič voliť smer jazdy? Odpoveď je „nijak“.
Nový Model S a Model X totiž dokáže predvídať a sám vyhodnotiť, či chce ísť vodič vpred, alebo vzad v závislosti od toho, čo auto vidí v okolí. Ak sa teda za autom nachádza prekážka, zvolí režim jazdy vpred a naopak. Niekedy ale jednoducho vodič bude chcieť cúvať aj napriek tomu, že auto za sebou vidí prekážku, ktorá však môže byť ďalej a vodič by sa k nej chcel ešte viac priblížiť. Čo v takomto prípade? Riešenie je zachytené na videu Michaela Hsua.
Výber režimu jazdu na dotykovej obrazovke
Legislatívne zatiaľ nie je povolené, aby auto úplne samé volilo smer jazdy bez možnosti zásahu vodiča do tohto rozhodovania. Preto bolo od začiatku jasné, že voľba jazdných režimov manuálnym spôsobom prebieha na centrálnej dotykovej obrazovke. Až doposiaľ sme však nevedeli, či sa táto funkcia nachádza skrytá niekde v menu, alebo bude pre vodiča stále viditeľná a vždy dostupná.
Ok, so this is how u change gears on the new S/X ??@elonmusk @tesla pic.twitter.com/dXtsSzQBAS
— Michael Hsu (@hsumacher) March 24, 2021
Na základe videa už vieme povedať, že správna je tá druhá možnosť. Na ľavej strane displeja sa nachádza malá ikona auta a jej potiahnutím smerom nahor a nadol sa vyberá režim jazdy vpred, respektíve vzad. Táto ikona je na displeji vždy viditeľná, vodič tak má neustále prístup k manuálnemu výberu jazdného režimu.
Ako podotýka portál InsideEVs, v tomto prípade ale musí vodič pri zmene jazdného režimu odvrátiť zrak z cesty na displej, to však podľa nás nepredstavuje žiaden problém. Predsa len, režim jazdy sa mení v momente, keď vozidlo stojí, vodič sa tak vtedy nemusí sústrediť na cestu a odvrátenie zraku z vozovky nepredstavuje žiadne riziko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
Elektromobily budú lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu už klesli pod magickú hranicu
Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PRIESKUM: Prepad Smeru sa zastavil. Zmena ústavy výrazne uškodila jednej opozičnej strane
Slovensko má nové ohnisko žltačky: Hygienici RÚVZ varujú pred šírením
Peter Korbačka ovláda majetok v hodnote viac ako 2 miliardy eur: Nenápadný developer stojí za projektmi, ktoré menia Bratislavu
Internet zažíva masívny výpadok: Nefungujú desiatky webov a obľúbené aplikácie
Ukrajinské sily zničili ruského „Boha vojny“. Likvidácia nebezpečnej zbrane môže otočiť dynamiku boja
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
- Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
Zlyhali aj Nemci. Európanov stresuje nákup ojazdeného auta, až 55 % riešilo nečakaný problém
SPP varuje pred energetickou katastrofou. Brusel prišiel s radikálnym návrhom, najviac postihne Slovensko
Dôležitú oblasť chcú ochrániť pred Ruskom. Nemci uzavreli kritickú dohodu s maličkým európskym štátom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP