Bez páčky či gombíka. Takto vyzerá prepínanie jazdy vpred a vzad na nových Teslách
Faceliftovaný Model S a Model X od Tesly neprináša iba drobné dizajnové zmeny, ale obe autá prichádzajú aj s novinkami po technickej stránke. Video na Twitteri zachytáva, ako funguje prepínanie jazdných režimov vpred a vzad v prípade, že si ich chce vodič prepínať manuálne. Na video upozornil portál Electrek.
Nový Model S a Model X opäť posúvajú úroveň autonómnej jazdy. Vodič vôbec nemusí využívať pokročilého asistenta FSD (Full Self Driving), aby si mohol naplno vychutnať pocit, kedy auto rozmýšľa a predvída za neho.
NEPREHLIADNI
Tesla Model S v 7-miestnom prevedení je znovu realitou, dizajnom sa vymykajú všetkým štandardom
Narážame totiž na volič prevodovky, ktorý v nových Teslách chýba. Nenachádza sa v nich žiadna páčka ani gombíky na prepínanie smeru jazdy. Okamžite po predstavení si fanúšikovia tento detail všimli a padla preto otázka, ako si bude vodič voliť smer jazdy? Odpoveď je „nijak“.
Nový Model S a Model X totiž dokáže predvídať a sám vyhodnotiť, či chce ísť vodič vpred, alebo vzad v závislosti od toho, čo auto vidí v okolí. Ak sa teda za autom nachádza prekážka, zvolí režim jazdy vpred a naopak. Niekedy ale jednoducho vodič bude chcieť cúvať aj napriek tomu, že auto za sebou vidí prekážku, ktorá však môže byť ďalej a vodič by sa k nej chcel ešte viac priblížiť. Čo v takomto prípade? Riešenie je zachytené na videu Michaela Hsua.
Výber režimu jazdu na dotykovej obrazovke
Legislatívne zatiaľ nie je povolené, aby auto úplne samé volilo smer jazdy bez možnosti zásahu vodiča do tohto rozhodovania. Preto bolo od začiatku jasné, že voľba jazdných režimov manuálnym spôsobom prebieha na centrálnej dotykovej obrazovke. Až doposiaľ sme však nevedeli, či sa táto funkcia nachádza skrytá niekde v menu, alebo bude pre vodiča stále viditeľná a vždy dostupná.
Ok, so this is how u change gears on the new S/X ??@elonmusk @tesla pic.twitter.com/dXtsSzQBAS
— Michael Hsu (@hsumacher) March 24, 2021
Na základe videa už vieme povedať, že správna je tá druhá možnosť. Na ľavej strane displeja sa nachádza malá ikona auta a jej potiahnutím smerom nahor a nadol sa vyberá režim jazdy vpred, respektíve vzad. Táto ikona je na displeji vždy viditeľná, vodič tak má neustále prístup k manuálnemu výberu jazdného režimu.
Ako podotýka portál InsideEVs, v tomto prípade ale musí vodič pri zmene jazdného režimu odvrátiť zrak z cesty na displej, to však podľa nás nepredstavuje žiaden problém. Predsa len, režim jazdy sa mení v momente, keď vozidlo stojí, vodič sa tak vtedy nemusí sústrediť na cestu a odvrátenie zraku z vozovky nepredstavuje žiadne riziko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Nebezpečná aplikácia Slovákom kradne peniaze, kryptomeny aj údaje. Odborníci radia, čo robiť
Lesy SR predali byt za 2 600 eur: Kupujúcim je syn manažéra štátneho podniku, tvrdí Alojz Hlina
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP