Trh s autami hlási vážny problém. Vozidlá zdraželi, jeden typ pohonu sa vymyká štandardom
Pre automobilky je znižovanie emisií veľmi dôležité, keďže za prekročenie limitu 94 gramov CO2 na kilometer (bude platiť v roku 2025) bude za každý gram navyše výrobca platiť 95 eur. Pokuty sa tak môžu vyšplhať na miliardy eur. Pre automobilky ide o náročné obdobie, avšak spotrebitelia z neho zatiaľ profitujú, keďže sa na trh dostávajú čoraz efektívnejšie a lacnejšie elektrické autá.

SEVA spomína aj stavbu továrne projektu Inobat a Gotion na výrobu batérií na Slovensku. Aj keď je táto továreň terčom ostrej kritiky, pre Slovensko môže byť zároveň kritickou súčasťou priemyslu v budúcnosti. Asociácia tiež vyzdvihuje intenzívny pokles cien batérií a to z 1 400 amerických dolárov na 1 kWh v roku 2010 na len asi 100 USD/kWh dnes.
Infraštruktúra stále nie je hotová
Osobné automobily síce nie sú ani zďaleka tým najekologickejším riešením, avšak práve elektromobily, ak nie sú nezmyselne veľké a výkonné, majú potenciál túto problematiku zmierniť. Pomôže aj možnosť ich recyklácie, keďže podľa SEVA bude vďaka tomuto procesu polovica materiálov v batériách používaná aj o 100 rokov.
Dôležitým argumentom je často tvrdenie, že nemá zmysel hrať sa na ekológiu, keď si následne donesieme elektrické autá z Číny, kde sa na tento faktor nehľadí. Ako však tvrdí SEVA, toto nie je ani zďaleka pravda a práve Čína je svetovým lídrom v investovaní do zelených technológií a transformácie. Podiel elektromobilov a plug-in hybridov navyše v Číne stúpol počas novembra o vyše polovicu v porovnaní s rokom 2023.

Tvorili až 51,8 % celkových predajov, pričom za úspech krajina vďačí najmä nákladom na výrobu, ktoré sú v porovnaní s Európou nižšie o 30 % a výsledná cena je nižšia až o polovicu. Úspech Číny v tejto oblasti je síce dobrou správou pre ekologickosť, avšak veľkou výzvou pre európsky priemysel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo

Vianočná finančná injekcia pre seniorov: Dnes sa začína vyplácať 13. dôchodok, niektorí získajú až 667 eur navyše
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo

