Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Audi prekvapilo automobilový svet. Značka mení doterajšiu stratégiu a už neplánuje pevne stanovený koniec spaľovacích motorov. Pôvodne mala ich výroba skončiť do roku 2033, no aktuálne od tohto cieľa ustupuje a pripravuje novú generáciu áut so spaľovacím aj hybridným pohonom. Ako informuje britský magazín Autocar, Audi tak reaguje na meniace sa podmienky na trhu.
Nové modely spaľovákov aj hybridov
Šéf automobilky Gernot Döllner v rozhovore priznal, že pôvodné rozhodnutie o ukončení vývoja spaľovacích motorov nepochádzalo od neho, ale od predošlého vedenia. Po nástupe do funkcie sa však rozhodol plán zmeniť. Audi podľa neho musí zostať flexibilné a pripravené prispôsobiť sa dopytu a aj preto v rokoch 2024 až 2026 automobilka predstaví úplne nové modely so spaľovacím a plug-in hybridným pohonom.
Nové modely majú zabezpečiť konkurencieschopné portfólio najmenej na ďalších sedem až desať rokov a chýbať nebudú ani výkonné verzie RS.
Súčasťou strategických zmien je aj presun kľúčového vývoja pod krídla Audi. Značka bude po novom zodpovedná za hardvérové a softvérové riešenia pre väčšie modely v rámci celého koncernu Volkswagen, teda pre vozidlá od veľkosti modelu A5 a vyššie. Kľúčovou platformou budúcnosti bude SSP, ktorá má priniesť takzvané „softvérovo definované vozidlá“. V nich bude softvér kľúčovým prvkom riadenia a funkčnosti auta.
Na vývoji tejto platformy spolupracuje Audi aj s americkým výrobcom elektromobilov Rivian, do ktorého Volkswagen nedávno investoval. Prvé modely Audi postavené na SSP by sa mali objaviť v rokoch 2027 až 2028. Súčasťou optimalizácie portfólia je aj redukcia ponuky. Audi už neplánuje nástupcov pre najmenšie modely A1 a Q2. Základom ponuky sa tak stanú modely A3 a Q3. Na opačnom konci zostávajú A8 ako vlajkový sedan a SUV modely Q7 a Q8, pričom špekuluje sa aj o pripravovanom modeli Q9.
Döllner zároveň potvrdil, že v roku 2026 má pribudnúť nový čisto elektrický model veľkosti A3. Naopak, Audi nemá v pláne vyvíjať vlastnú verziu malých mestských elektromobilov postavených na platforme zdieľanej medzi Volkswagenom ID.2, Škodou Epiq a Cuprou Raval.
Formula 1 ako testovacia platforma budúcnosti
Audi sa pripravuje aj na vstup do sveta Formuly 1. Nové pravidlá F1, ktoré kladú dôraz na efektivitu a hybridné technológie, by podľa Döllnera mohli ovplyvniť aj vývoj sériových áut. Podľa neho má Formula 1 potenciál inšpirovať značku pri navrhovaní áut budúcnosti. A čo návrat legiend ako R8 či TT? Šéf značky síce konkrétny model nepotvrdil, no pripustil, že Audi uvažuje o rôznych možnostiach. „Rozmýšľame nad všetkým. Sme autíčkári, nechajte sa prekvapiť,“ uviedol.
Audi tak jasne dáva najavo, že nechce byť viazané jednou technológiou. Zatiaľ čo elektromobily zostávajú dôležitou súčasťou budúcnosti, spaľovacie motory majú stále svoje miesto – a podľa Audi ešte nepovedali posledné slovo.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zachytáva uhlík a mení ho na kameň. Island spustil stroj, ktorý môže zachrániť Zem
Vedci o ňom doteraz ani netušili. Objavili skrytý orgán bunky, ktorý môže zmeniť medicínu
Veľký objav je na spadnutie. V „pekle” slnečnej sústavy našli stopy po živote
Švédi prekvapili svet: Vyvinuli zariadenie, ktorý môže odštartovať éru kvantových superpočítačov
Vedci vytvorili materiál, ktorý odolá aj vesmírnemu projektilu. Inšpiroval ich podmorský zabijak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusi nechcú zomierať za Putina. Tisíce vojakov odmietajú bojovať, trestajú ich ako v gulagoch
NÁROČNÝ KVÍZ: Tretia otázka potrápi 99 % Slovákov. Zisti, čo vieš z fascinujúceho sveta biológie
Starodávna „superpotravina“ pomáha spaľovať brušný tuk. Podľa lekára ju väčšina ľudí používa nesprávne
Najnavštevovanejšie destinácie zasiahne extrémne počasie: Krajiny sú v pohotovosti
65-ročný lekár má biologický vek pod 40: „Starnutie je len ďalšia diagnóza, ktorú možno liečiť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NASA objavila nový minerál na Marse. Perseverance prepísal históriu geológie
Najhorší máj pre automobilky od roku 1949. Výroba klesla o tretinu
Európa a USA Mazde neveria. Predaj klesol o viac ako 20 %
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP