Audi odhalilo konkurenta pre Škodu Enyaq. Už vieme, ako vyzerá jeho revolučný interiér a črty exteriéru
Označenie e-tron v dielni Audi definuje novú éru elektromobility. S týmto „podnázvom“ už máme na trhu dvojicu elektromobilov, veľké SUV Audi e-tron s rozmermi blížiacimi sa vlajkovej Q7 a e-tron GT, športový sedan spájajúci rýchlosť a maximálne pohodlie. Prichádzajúca novinka Q4 e-tron je SUV menších rozmerov, ktoré ale prinesie niekoľko technologických noviniek, informovalo Audi v tlačovej správe.
Z Ingolstadtu k nám mieri nové „kompaktné“ SUV, ktoré má konkurovať Mercedesu EQA, Volkswagenu ID.4, či jeho koncernovej dvojičke Škode Enyaq. Koniec koncov, Q4 e-tron bude takisto postavený na koncernovej platforme MEB rovnako ako dvojica vyššie spomenutých modelov z koncernu VW Group.
NEPREHLIADNI
Audi predstavilo športové Q4 Sportback e-tron. Sériová verzia nebude stáť ani 40 000 €, príde čoskoro
Čo sa týka karosárskych prevedení, uvidíme dve. K dispozícii tak bude klasické Audi Q4, ako aj verzia Sportback so skosenou zadnou časťou. Novinka si podľa nových záberov z interiéru zachová tradičné črty nemeckej automobilky, no v mnohých ohľadoch prinesie aj revolučné riešenia, z ktorých najvýznamnejším má byť rozšírená realita premietaná cez heads-up displej.
Q4 e-tron je podľa automobilky „plne digitálne“, čo znamená, že pred vodičom sa rozprestiera dobre známy 10,25-palcový virtuálny kokpit a v stredovom paneli sa nachádza 10,1-palcový, respektíve príplatkový 11,6-palcový multimediálny displej so systémom MMI.
Ide tak o najväčší multimediálny displej, aký Audi doposiaľ vo svojom aute použilo. Podobne ako v novom Audi e-tron GT sa tu nachádzajú klasické tlačidlá na ovládanie klimatizácie, nie je tu teda prítomný tretí dotykový displej.
Spojenie reálneho a virtuálneho sveta skrz farebný heads-up displej
Najväčším lákadlom však má byť príplatkový head-up displej s podporou rozšírenej reality. Head-up displej premieta informácie v dvoch sekciách, jedna je určená na zobrazovanie základných údajov, ako aktuálna rýchlosť či rýchlostné limity.
Tá druhá je už o niečo zaujímavejšia, do reálneho sveta totiž premieta navigáciu a zvýrazňuje autá pred vozidlom. Tento virtuálny obsah sa dokáže zobrazovať na ploche s uhlopriečkou až 70″. S podobnou technológiou už prišiel Mercedes, no ten ju zatiaľ nasadil len do svojej vlajkovej triedy S. Tu ju uvidíme v elektrickom Audi strednej triedy.
Informácie z navigácie sa tak dokážu zreteľne zobrazovať tak, akoby boli súčasťou reálneho sveta. Symboly na head-up displeji sa nachádzajú v optickom priestore 10 a viac metrov pred vozidlom, v závislosti od danej situácie.
O dokonalé vyobrazenie symbolov v priestore sa stará program s viac ako 600 000 riadkami kódu. Ten získava informácie z kamier, radarov a GPS. Na čelné sklo sa následne obraz vykresľuje až pri 60 snímkoch za sekundu.
Úplné nový je aj volant, ktorý teraz ponúka kompletne dotykové ovládanie. Nie sme veľkými nadšencami dotykového ovládania na volantoch, no taký Mercedes v novom S-ku dokázal, že sa to dá zvládnuť tak, aby bolo toto riešenie pohodlné.
Uvidíme, ako sa s tým vysporiada Audi. Okrem dotykov budú plochy na volante reagovať aj na takzvané „swipovanie“, čiže šúchanie prstom po volante, čo by malo ovládanie značne zjednodušiť.
Samozrejmosťou je tiež celá plejáda asistentov, ktorí zvyšujú bezpečnosť a pohodlie z jazdy. V interiéri boli tiež použité recyklované materiály, takže nová Audi Q4 e-tron nie je ekologická len svojim pohonom, ale aj celkovým vyhotovením.
Audi sľubuje, že novinka príde s naozaj atraktívnou cenovkou, ktorú zatiaľ presne nepoznáme, no odhaduje sa, že základný model by mal štartovať niekde na úrovni 41 000 €, čo je za elektrické Audi naozaj lákavá suma. Všetky detaily sa dozvieme už v priebehu budúceho mesiaca, kedy sa Audi Q4 e-tron oficiálne predstaví.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
Bol to výstrelok, ktorý prežil len 5 rokov. Audi premenilo zabudnutý model na elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fyziologička: 6 „zdravých“ trendov, ktoré ženám poškodzujú hormóny, metabolizmus aj psychiku
Renomovaný kardiochirurg odporúča 6 superpotravín, ktoré nahradia mäso: Zlepšia výkon mozgu a dodajú energiu
Najväčšiu banku Slovenska preberá do rúk Michaela Bauer. V bankovníctve je už 25 rokov
MIMORIADNE: Šéf Operačného strediska ZZS SR náhle odstúpil z funkcie
„Biznis som postavil za týždeň. Dnes mi zarába 36 800 eur mesačne.“ Prvé 2 roky však nevedel zaplatiť ani nájom a nik mu neveril
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
Americké čipové legendy ustúpili vláde. Čína ich bude stáť 15 % príjmov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP