Audi len po 2 rokoch znova mení názvy modelov. Tentokrát to má dávať zmysel
Audi opäť oznámilo zmenu v označovaní svojich modelov s cieľom zjednotiť a zjednodušiť nomenklatúru pre zákazníkov na celom svete. Nový alfanumerický systém by mal jasne a logicky odrážať pozíciu jednotlivých modelov v portfóliu značky, nezávisle od typu pohonu.
Týmto krokom Audi ruší doterajšie rozlišovanie medzi elektrickými vozidlami a modelmi so spaľovacími motormi na základe číselného označenia. Nie je to pritom tak dávno, čo automobilka predstavila odchádzajúci systém – presnejšie to bolo v roku 2023 a náš názor sme vyjadrili aj v samostatnom článku.
Je nové označenie lepšie?
Podľa nového systému budú modely označované kombináciou písmen a číslic. Písmená „A“ a „Q“ budú naďalej rozlišovať medzi „nízkopodvozkovými“ (sedany, kombi) a „vysokopodvozkovými“ vozidlami (SUV). Číslice od 1 do 8 budú indikovať veľkosť a pozíciu modelu v rámci portfólia, pričom toto označenie bude nezávislé od typu pohonu.
Pre lepšiu orientáciu zákazníkov budú elektrické modely zdieľať rovnakú kombináciu písmen a číslic s vozidlami so spaľovacími motormi. Potrebné odlíšenie sa tak dosiahne pomocou označenia karosérie (napríklad Avant, Limuzína alebo Sportback) a už zavedených skratiek pohonu (napríklad e-tron pre elektrické vozidlá, TFSI e pre plug-in hybridy, TFSI pre benzínové motory alebo TDI pre dieselové motory).
Prvým novým modelom, ktorý použije túto nomenklatúru, bude Audi A6 so spaľovacím motorom, ktorý bude globálne predstavený 4. marca 2025. Tento model bude napríklad označený ako A6 Avant TFSI, čím sa jasne odlíši od čisto elektrického modelu A6 Avant e-tron. Existujúce modely si však ponechajú svoje súčasné názvy.

Audi počúva svojich zákazníkov
Rozhodnutie o tejto zmene je výsledkom intenzívnych diskusií a zohľadňuje aj želania zákazníkov a spätnú väzbu od medzinárodných predajcov. Marco Schubert, člen predstavenstva pre predaj a marketing spoločnosti AUDI AG, uviedol: „Naša nomenklatúra teraz poskytuje všetkým zákazníkom na celom svete intuitívnu orientáciu v našom portfóliu. Názvy našich modelov volíme tak, aby veľkosť a pozícia boli zrejmé na prvý pohľad.“
Tento nový systém označovania tiež umožní spoločnosti Audi efektívnejšie komunikovať so svojimi zákazníkmi na globálnej úrovni a zabezpečiť jednotnú identitu značky na všetkých trhoch. Zákazníci tak budú môcť ľahšie porozumieť portfóliu značky a vybrať si model, ktorý najlepšie vyhovuje ich potrebám a preferenciám.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

EÚ sa dohodla na novom zákone o autách. Budú ešte ekologickejšie, dotkne sa aj jazdeniek

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

