Štatistiky posledných mesiacov ukázali, že Apple už nepatrí na 2. miesto medzi najväčších výrobcov smartfónov sveta, pretože jeho miesto získal konkurenčný Huawei. Aj keď kalifornský gigant nepredáva najviac kusov, stále sa mu darí získať si prvenstvo v iných smeroch. V porovnaní s ostatnými si totiž na svoj účet pripísal najväčšiu čiastku zo ziskov za všetky predané smartfóny v 2. kvartáli tohto roka práve Apple.

Predaje týchto zariadení už nerastú závratným tempom a za posledné obdobie minulého roka sa v porovnaní s rokom 2016 predalo o čosi menej kusov. Veľký, no nie najväčší úspech zožal so svojimi modelmi aj Apple, ktorý sa tento rok stal tretím najväčším producentom smartfónov. Jeho kúsky, ktoré nie sú práve najlacnejšie, sa vo výsledku nakoniec podpísali pod úspech, ktorý si firma rozhodne cení. Napriek tomu, že Apple v predajoch znova predbehol Samsung a teraz aj Huawei, bol to práve on, kto si z celosvetových ziskov odniesol najväčší podiel.

Apple znova všetkých tromfol

Celkovo tak z celého profitu za všetky doteraz predané smartfóny získal Apple až 3,6-násobne viac peňazí ako jeho kórejský rival. Na 3. mieste sa ocitol Huawei s podielom 8 %, pričom ho nasledovali ďalší čínski výrobcovia ako Oppo, Vivo a Xiaomi, ktoré si odnieslo najmenšiu čiastku. Vďaka predstaveniu viacerých modelov si však mohli tieto spoločnosti zo zisku odniesť doteraz najvyššiu sumu, ktorá predstavuje 2 miliardy dolárov. Smartfóny pritom priniesli Applu profit vo výške až 6 miliárd dolárov.

Nenechaj si ujsť
iPhony si aj po roku udržiavajú skvelé ceny. Konkurenčné modely sú na tom omnoho horšie

Samsungu uškodil pokles predaja jeho novej vlajkovej lode Galaxy S9, ktorá nemala taký úspech ako jej minuloročný predchodca. Rovnako si však Apple udržal dominantné postavenie aj v prémiovom segmente týchto zariadení s cenovkou vyššou ako 800 dolárov, kde sa jeho iPhony postarali o 88 % zastúpenie. V nižšej cenovej kategórii od 600 do 800 dolárov bol jeho podiel 44 %, pričom Samsung získal o 3 % menej.

V cenovej relácií od 400 do 600 dolárov si však spolu s Apple viedlo skvelo aj čínske Oppo, pričom si obe spoločnosti zabrali 22 % podiel. Za nimi ostal ešte Samsung, Huawei, Xiaomi a OnePlus s najmenším 5 % podielom. Tieto čísla sú tak dôkazom toho, že Apple ani nemusí predať mnoho smartfónov, aby si poriadne zarobil. S novými iPhonmi pre rok 2018 ale prišli ešte vyššie ceny, ktoré môžu mať výrazný vplyv na celkový profitový podiel spoločnosti z Cupertina z celosvetového zisku aj v budúcom roku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú