Keď Apple predstavil druhú verziu svojho populárneho modelu iPhone SE, mnohí len krútili hlavami a nechápali, prečo vôbec spoločnosť takýto smartfón priviedla na trh. Za týmto rozhodnutím však stala stratégia, ktorá sa rozhodne vyplatila. Podľa najnovších štatistík sa nový iPhone SE predáva omnoho lepšie ako sa čakalo a navyše si získal pozornosť používateľov Android smartfónov, informuje 9to5Mac.

Starý dizajn, jediný fotoaparát, malý displej s nízkym rozlíšením a cena vyššej strednej triedy. Práve tieto vlastnosti charakterizujú iPhone SE 2.generácie, ktorý prišiel na svet na jar tohto roka. Po predstavení sa strhla vlna kritiky, používatelia Androidov sa začali posmievať, no Apple vedel, prečo takýto model predstavil práve v tomto období.

Nenechaj si ujsť
Recenzia | Aj Androidy majú hlavu v smútku. iPhone SE 2020 je novým etalónom triedy
iPhone SE splnil účel. Prilákal zákazníkov konkurencie, majiteľov starších iPhonov presvedčil na upgrade

Pandémia koronavírusu spôsobila škody v mnohých odvetviach, smartfóny nevynímajúc. Predaje nových modelov rapídne klesali aj v USA a výrobcovia rátali pokles predaja na desiatky percent. Dokazujú to tiež nové štatistiky od Counterpoint Research. Podľa týchto údajov najmenej stratil v 2. kvartáli roka kórejský Samsung, ktorý eviduje o 10 % nižšie predaje ako v rovnakom období pred rokom.

Najhoršie na tom skončilo za posledné mesiace ZTE, ktorého predaje prepadli až o 68 %. Lepšie na tom bola Motorola, ktorá predala o 62 % menej smartfónov. Kríza neobišla ani OnePlus, ktoré zaznamenalo pokles predaja o 60 %. V budúcom období mu to môže kompenzovať cenovo dostupná novinka OnePlus Nord.

Samotný Apple pritom stratil 23 %, no ešte väčším škodám zabránil práve tohtoročný iPhone SE, ktorý sa predával nad očakávania. Až 26 % všetkých zákazníkov, ktorí si túto novinku kúpili, totiž na ňu prešli z niektorého Androidu. Ďalších 30 % nových majiteľov tohto iPhonu pritom vymenilo svoj starý iPhone aj spred 4 – 5 rokov.

Zobraziť celú galériu (0)
Dávid Igaz / FonTech

iPhone SE sa navyše v USA postaral až o 19 %-ný podiel v predaji všetkých iPhonov za druhý kvartál, informuje PhoneArena. Najpopulárnejším modelom od Apple sa však aj od apríla do júna stal minuloročný iPhone 11, ktorý získal 34 %-ný podiel v predajoch.

Apple tak skutočne s týmto dostupnejším iPhonom SE dosiahol to, čo chcel. Prilákal množstvo zákazníkov od konkurencie a presvedčil majiteľov starších iPhonov, že upgrade sa tento rok oplatí. Podľa zistení Counterpoint Research by ale ani slušné predaje tohto modelu nemali ovplyvniť predaje pripravovanej línie iPhonu 12 a 12 Pro na jeseň tohto roka.

Pošli nám TIP na článok



Smartfóny