Streamovacie platformy v post-pandemickom období narazili na výrazne spomalenie rastu nových predplatiteľov, informuje portál Streamable. Kým v uplynulých mesiacoch sa rast zakaždým pohyboval v dvojciferných percentuálnych cifrách, momentálne už to zďaleka nie je také ružové.
Straty pre Netflix

Najviac na uvoľňovanie pandemických opatrení vo svete dopláca Netflix, ktorý sa počas svetovej krízy ako prvá streamovacia platforma prehupol cez 200 miliónov predplatiteľov.

FonTech

Netflix síce v poslednom kvartáli zaznamenal rast a prilákal k sebe 1,5 milióna nových abonentov, išlo však o najhoršie číslo za posledných osem rokov a na kvartálnu správu spoločnosti negatívne zareagovali aj finančné trhy, kde akcie spoločnosti v stredu spadli o takmer 5%.

Veľký problém má Netflix predovšetkým na domácom trhu Severnej Ameriky. V Spojených štátoch a Kanade totiž išiel do červených čísel a stratil tu približne 400-tisíc predplatiteľov. Za rast teda môže Netflix ďakovať ďalším svetovým regiónom.

Ošiaľ z Disney+ opadol

Na domácom trhu sa príliš nedarí ani ďalšiemu gigantovi a momentálne najväčšiemu konkurentovi Netflixu, streamovacej platforme Disney+. Tá len 18 mesiacov po predstavení prekonala hranicu 100 miliónov predplatiteľov, čo je z hľadiska čísel bezprecedentný úspech.

Napriek tomu Disney+ začína na domácom trhu Spojených štátov a Kanady stagnovať. Pribudnúť tu podľa Fiercevideo za posledný kvartál mal iba milión nových predplatiteľov a naskytá sa otázka, či už sa na tomto trhu Disney+ neblíži k svojmu stropu.

YouTube/Disney

Rovnako ako Netflix aj Disney+ môže za nárast preto ďakovať ďalším regiónom, v tomto prípade predovšetkým Latinskej Amerike a Indii. Služba celkovo v poslednom kvartáli zaznamenala nárast nových predplatiteľov o 11.6% a spomedzi „veľkej päťky“ sa umiestnila na priemernom treťom mieste.

Aj preto bude pre Disney+ dôležitý štart v ďalších regiónoch, medzi ktorými by na jeseň tohto roka nemalo chýbať ani Slovensko. Spoločnosť však detaily ohľadom presného dátumu príchodu do nášho regiónu tají, vieme však, že už teraz sa intenzívne pracuje na slovenskej lokalizácii.

Rast nových predplatiteľov na streamovacích platformách (apríl-jún 2021)

  • Prime Video (+24.2%)
  • HBO Max (+12.5%)
  • Disney+ (+11.6%)
  • Discovery+ (+9.0%)
  • Netflix (+8.1%)
HBO sa raduje

HBO Max je naopak s rastom o 12,5 % spokojné. Služba nezaznamenala taký ostrý štart ako konkurenčné Disney+ a postupný prílev nových zákazníkov je pre Warnerov dobrým signálom. Do konca roka zástupcovia HBO Max očakávajú približne 70 až 73 miliónov predplatiteľov.

Čítal si už?
HBO Max na Slovensku čoskoro vystrieda HBO Go. Toto všetko sa zmení

Služba bola v máji tohto roka predstavená v Latinskej Amerike, očakávalo sa, že na jeseň pribudne aj do veľkej časti európskeho regiónu vrátane Slovenska, nakoniec sa však tento štart prekvapivo odkladá až na začiatok budúceho roka.

Warner Media

Za úspešným rastom HBO Max však stojí aj skutočnosť, že spoločnosť Warner Media sa rozhodla svoje megahity v deň premiéry sprístupňovať aj v rámci svojej streamovacej platformy.

Tento krok si zástupcovia HBO zatiaľ pochvaľujú a potvrdzujú, že množstvo zákazníkov pribudlo práve vďaka týmto premiéram. V budúcom roku však streamovacia služba v obdobnej stratégii pokračovať neplánuje, bude preto zaujímavé sledovať, ako veľmi sa to podpíše aj na ďalšom raste.

Víťazom Amazon

(Ne)prekvapivým víťazom naberania nových zákazníkov v uplynulom kvartáli je Amazon, ktorý svoje Prime Video šikovne integruje do balíka Amazon Prime, poskytujúci atraktívne výhody pre zákazníkov svojho internetového obchodu.

Prime Video takto za uplynulý kvartál narástlo o úctyhodných 24 % a v počte predplatiteľov sa blíži k 200 miliónom. Žeby tu máme budúceho svetového hráča číslo jeden?

Amazon Prime Video

Rozhodne to nie je vylúčené. Spoločnosť za uplynulé obdobie masívne investuje do svojho filmového obsahu. Len do seriálového Pána prsteňov Amazon naleje viac ako miliardu, zároveň sa sústredí na skvalitnenie svojich služieb na menších trhoch.

Prime Video tak napríklad nedávno dostal kompletnú českú lokalizáciu a veľká časť obsahu je k dispozícii s českými titulkami i dabingom. Na budúci rok chce Amazon v rovnakom duchu pokračovať aj v našom regióne, kde chystá masívnu lokalizáciu do slovenčiny.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú