Bugatti posunulo hranice nemožného. Vyrába športiak s 1 800 koňmi, bude mať šialenú maximálku
Bugatti opäť posúva hranice toho, čo dokáže automobilový svet a tentokrát to robí s brutálnou silou 1 800 koní. Bugatti Tourbillon je úplne nový hyperšportiak, ktorý nasleduje po legendárnom Chirone a vnáša do sveta superáut čerstvý vietor nielen vďaka výkonu, ale aj odvážnemu technologickému riešeniu, ktoré kombinuje mohutný spaľovací motor s výkonným elektrickým systémom.
Jadro tejto automobilovej beštie tvorí 8,3-litrový V16 motor bez preplňovania, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s uznávanou inžinierskou firmou Cosworth. Motor dosahuje maximálny výkon 1 800 koní a točí až do 9 000 otáčok za minútu. Oproti predchodcom ako Veyron a Chiron, ktoré stavili na štvoricu turbodúchadiel pri motore W16, Tourbillon volí čistú cestu prirodzeného nasávania, čo zaručuje nielen explozívny výkon, ale aj jedinečný zvukový prejav.
Závratný výkon
Spaľovacia sila však nie je jedinou zbraňou Tourbillona. Bugatti totiž spojilo sily so spoločnosťou Rimac, známou svojím priekopníctvom v oblasti elektromobility, a vytvorili hybridný systém, ktorý nielen že dopĺňa, ale aj zvýrazňuje charakter benzínového monštra.
„Filozofia, ktorá stojí za týmto inovatívnym riešením, spochybňuje tradičný pohľad na elektrifikáciu výkonných áut. Namiesto toho, aby elektromotory nahrádzali spaľovací motor, umožňujú mu ukázať jeho skutočný emocionálny potenciál,“ vysvetlil Mate Rimac, CEO spoločnosti Bugatti Rimac.
Tri elektromotory, z ktorých dva sú umiestnené na prednej náprave a jeden v zadnej časti – priamo v osemstupňovej dvojspojkovej prevodovke – prinášajú ďalších 800 koní. Celkový výkon tak dosahuje neuveriteľných 1 800 koní. Zadný elektromotor, schopný točiť až 24 000 otáčok za minútu, prispieva nielen k akcelerácii, ale aj k precíznemu rozdeleniu výkonu medzi kolesá vďaka torque-vectoringu, čo zásadne zlepšuje ovládateľnosť auta.
Extrémna maximálka
Energiu elektromotorom dodáva 24,8 kWh batéria s napätím 800 voltov, ktorá je uložená do karbónovej monokokovej konštrukcie vozidla. Táto integrácia priamo do štruktúry auta pomáha šetriť hmotnosť, pretože batéria nepotrebuje vlastný obal. Okrem toho umožňuje výlučne elektrický dojazd viac než 60 kilometrov, čo je medzi hyperšportiakmi mimoriadne číslo.
Celý zadný pohonný modul, spaľovací motor, prevodovka a elektromotor, váži spolu len 430 kilogramov. To je menej ako porovnateľné komponenty v modeli Chiron, čo z Tourbillona robí nielen rýchlejší, ale aj efektívnejší stroj. A že je rýchly, o tom niet pochýb. Očakáva sa, že maximálna rýchlosť prekoná hranicu 444 km/h.
Tourbillon sa aktuálne nachádza vo fáze tzv. Validation Prototype, čo znamená, že auto je už z 90 až 95 percent hotové.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Výsledky experimentu vyrazili výskumníkom dych. AI modely si vedia prenášať tajné správy, aj tie extremistické
Čínskej invázii nedajú šancu. Kľúčový ostrov Ázie buduje 100-tisícovú armádu dronov, ktorá rozhodne konflikt
Ostatné hry už nezapneš. Očakávaný titul láka na brutálne súboje, aké si ešte nezažil
Štát zlyháva, ty nemusíš. Slováci vstupujú do éry AI agentov, takto si okamžite zlepšíš život (PREHĽAD)
Startup zo Silicon Valley má nečakanú posilu. Denný režim ich programátora riadi väzenský rozpis
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Neurológ varuje pred zradnou infekciou, ktorá ohrozuje nervový systém: Tínedžerka po hre s mačkou dočasne ochrnula
Plat 36 900 eur aj pre juniorov. Technologický gigant hľadá nových zamestnancov v Bratislave
SVET V ALARME: Masívne zemetrasenie spustilo cunami, rúti sa na viacero krajín naraz. Smršť príde o pár hodín
Analýza mRNA vakcín je hotová. Slovenská akadémia vied splnila zadanie ministerstva
Zomrel pôvodný spevák legendárnej kapely Iron Maiden. Britský hudobník mal 69 rokov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
Európsky kódex pre AI rozdelil technologických obrov. Prichádza otvorený konflikt
Najpresnejší radar NASA je na orbite. Upozorní na zemetrasenia aj padnuté mosty
Veľká novinka pre majiteľov smart hodiniek. Najväčší operátor prichádza s užitočnou funkciou
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP