830 km dojazd a skvostné parametre. Xiaomi oficiálne predstavilo jedno z najlepších SUV na svete
Spoločnosť Xiaomi predstavila svoj druhý elektromobil model YU7, ktorý je zároveň jej prvým SUV. Oproti už predstavenému sedanu SU7 ide o samostatne navrhnutý model s dôrazom na priestor, výkon a inteligentné technológie. Vozidlo cieli na zákazníkov, ktorí hľadajú kombináciu športového výzoru, prémiového vybavenia a vysokého dojazdu. Očakávanú novinku sme poodhalili v našom článku už minulý rok, no včera značka model oficiálne predstavila na svojom webe.
Rozmery a dizajn
Xiaomi YU7 je stredne veľké až veľké SUV s rozmermi 4 999 × 1 996 × 1 600 mm a rázvorom 3 000 mm. Vozidlo má aerodynamický tvar s koeficientom odporu vzduchu len 0,245 Cd, čo je výsledkom optimalizácie až 40 „obtekacích“ zón a autu tak zlepšili dojazd až o 59 km. Zaujímavosťou je, že hliníková kapota sa rozprestiera na ploche 3,11 m², čo z nej robí najväčšiu vo svojej triede. Pod touto masívnou kapotou sa teda prirodzene zmestí elektrický kufor s objemom 141 litrov a dopĺňa tak na celkovej praktickosti vozidla.
Svoju hodnotu odporu vzduchu si auto vyslúžilo aj vďaka novým vyklápacím kľučkám, ktoré sa vysúvajú automaticky, keď sa vodič priblíži s kľúčom. Toto riešenie je v Európe takmer výsadou prémiových značiek. Rovnako má svetlomety s unikátnym otvoreným dizajnom, ktorý umožňuje obtekanie vzduchu popod kapotu a výkonné LED zadné svetlá s vlnovou dĺžkou nad 632 nm, čo je opäť hodnota hodná prémiového segmentu.

Výkon a technológia pohonu
Xiaomi YU7 je dostupný v troch verziách – Standard, Pro a Max. Základný model má dojazd 835 km podľa metodiky CLTC s 96,3 kWh batériou. Modely Pro a Max ponúkajú 760 km a 770 km dojazd a pohon oboch náprav. Všetky varianty sú postavené na 800 V architektúre a podporujú extrémne rýchle nabíjanie – z 10 % na 80 % za 12 minút, alebo dojazd 620 km za 15 minút nabíjania.
Najvýkonnejšia verzia má výkon 690 koní, maximálnu rýchlosť 253 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,23 sekundy. Nový motor HyperEngine V6s Plus využíva segmentované magnetické jadro pre vyššiu efektivitu. V dnešnej dobe sa pri extrémne výkoných a ťažkých elektromobiloch často spomína (ne)schopnosť zabrzdiť.

Xiaomi uvádza, že vďaka pokročilej chassis technológii a Brembo brzdám je auto schopné zabrdiť z 100 – 0 km/h na vzdialenosti 33,9 m na dodávaných pneumatikách. Pre porovnanie, Porsche Macan so spaľovacím motorom má v tejto disciplíne podobné čísla.
Interiér a vybavenie
Kabína je rozdelená na dve zóny a ponúka priestor pre cestujúcich aj batožinu. Celkový úložný objem je 1 970 litrov. Predné sedadlá ponúkajú masáž, polohovanie a tzv. „zero gravity“ polohu. Použité materiály sú hypoalergénne a interiér získal certifikáciu OEKO-TEX Class 1.

Dominantným prvkom kabíny je HyperVision Panoramic Display s 16,1″ uhlopriečkou, ktorý premieta informácie na spodnú časť čelného skla pomocou troch Mini LED displejov. Dosahuje jas 1200 nitov, PPD 108 a takmer nulové odrazy. Systém je prispôsobiteľný a spolupracuje s rozšírenou infotainment technológiou vrátane dvojice zadných displejov.

Bezpečnosť a autonómne systémy
Xiaomi YU7 má hybridný rám z ocele a hliníka, pričom až 90 % karosérie tvorí vysokopevnostný materiál. Použitá je aj nová oceľ s pevnosťou 2200 MPa, čo výrazne zlepšuje odolnosť pri náraze a zároveň výbornú tuhosť pri extrémnom zaťažení. Vozidlo obsahuje 11 kamier, 1 LiDAR, 1 radar s 4D zobrazením a čip NVIDIA Thor s výkonom 700 TOPS pre autonómne systémy.
YU7 je technologicky vybavené SUV, ktoré kombinuje vysoký výkon, prémiový interiér, dlhý dojazd a pokročilé technológie. Oficiálny predaj začína v Číne v júli, dostupnosť v Európe zatiaľ nebola oznámená.
Xiaomi aj vďaka tomuto modelu dokazuje, že sa chce na automobilovom svete etablovať a mieni to robiť naozaj ambiciózne. Technologická vyspelosť v tlačových správach a prezentáciách je jedna vec, správanie vozidla v reálnych podmienkach, kvalita spracovania a životnosť môže byť druhá.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Matovič prehral súdny spor s Ficom: Tvrdenia o miliónových účtoch na Belize sú mýtus

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

Tragédia na bratislavskom sídlisku. 49-ročného muža našli mŕtveho v kríkoch
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Matovič prehral súdny spor s Ficom: Tvrdenia o miliónových účtoch na Belize sú mýtus

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

