Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Na svetovej premiére v Štokholme sa Škoda vytiahla s dvojicou, ktorá má ambíciu zamiešať karty v segmente ostrejších elektrických SUV. Nové Enyaq RS a Enyaq Coupé RS sú nielen najrýchlejšie sériové modely značky, ale zároveň posúvajú latku v oblasti komfortu, technológií a každodennej použiteľnosti. Pozri sa spolu s nami, čo nové oba modely prinášajú.
Dva elektromotory, pohon všetkých kolies a výkon, ktorý prekvapí
Oba modely dostali dva elektromotory s kombinovaným výkonom 250 kW (340 k), čo znamená pohon všetkých kolies a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastavila na 180 km/h, čo je na elektrické SUV viac než slušné. Oproti predchádzajúcim verziám sa nezabudlo ani na vylepšenú aerodynamiku, čo sa prejavilo nielen na nižšej spotrebe, ale aj na lepšom dojazde – Enyaq RS zvládne podľa WLTP cez 550 km, Coupé RS dokonca viac ako 560 km[1].
Nabitie rýchlejšie než káva
Škoda sa chváli, že ide o najrýchlejšie nabíjané sériové modely značky. Batéria s kapacitou 84 kWh (79 kWh netto) sa nabije z 10 % na 80 % za 26 minút pri výkone 185 kW. Kto má doma wallbox, ocení aj nabíjanie striedavým prúdom výkonom 11 kW, kde to z 0 na 100 % trvá 8,5 hodiny.
Dizajn: Modern Solid a typické RS detaily
Obe novinky prešli na nový dizajnový jazyk Modern Solid – vpredu dominuje lesklá čierna maska Tech-Deck Face s podsvietením, ktorá ukrýva radar a ďalšie senzory. Matrix-LED predné svetlomety sú v štandarde, rovnako ako animované Coming/Leaving Home efekty. Zadné svetlá sú Full LED s dynamickými smerovkami a možnosťou výberu animácie.
RS DNA je jasne čitateľná: čierne lakované doplnky (lišty, spätné zrkadlá, nápisy), špecifické nárazníky, reflexný pás cez celú šírku zadného nárazníka a exkluzívne disky – štandardne 20″ Draconis, na želanie až 21″ Vision. Kto chce byť naozaj vidieť, môže siahnuť po ikonickej zelenej Mamba, ktorá je vyhradená len pre RS.
Interiér: šport, komfort a technológie
Vnútri čakajú dva špecifické štýly: RS Lounge (mikrovlákno Suedia, limetkovozelené prešívanie) a RS Suite (koža a umelá koža, sivé prešívanie). Nechýba trojramenný vyhrievaný športový volant s plaketkou RS, vyhrievané športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a elektrickým nastavením (vodič štandard, spolujazdec v pakete Maxx) vrátane masážnej funkcie. Palubná doska aj dvere majú karbónový dekor, pedále sú z nehrdzavejúcej ocele.
Technologicky je interiér na úrovni: 13″ infotainment, 5″ virtuálny kokpit, Canton audio, head-up displej s rozšírenou realitou, trojzónová klimatizácia, štyri USB-C porty (45 W), bezdrôtové nabíjanie telefónu (15 W), Area View kamery a množstvo Simply Clever detailov vrátane elektricky ovládaných piatych dverí s virtuálnym pedálom.
Podvozok a jazda: šport aj komfort
Športový podvozok je v základe, predná náprava je znížená o 15 mm, zadná o 10 mm. Kto chce viac, môže si priplatiť za adaptívny podvozok DCC s 15 úrovňami nastavenia tuhosti. Vylepšené brzdy s dvojpiestikovými strmeňmi na prednej náprave zvládnu aj ostrejšiu jazdu. Špecialitou sú dva varianty zvukového prejavu (Sport a Futuristic), ktoré je možné prepínať podľa jazdného režimu.
Asistenti a konektivita: parkovanie cez mobil aj Travel Assist
Škoda posúva možnosti aj v oblasti bezpečnosti a asistenčných systémov. Travel Assist zvládne adaptívne vedenie v pruhu, prediktívny tempomat, asistent v kolóne, sledovanie mŕtveho uhla aj núdzového asistenta. Novinkou je parkovanie na diaľku cez aplikáciu MyŠkoda – auto zaparkuje samo, vy len sledujete manéver na mobile. Samozrejmosťou je príprava na ťažné zariadenie (max. 1 400 kg).RS elektrina, ktorá dáva zmysel.
Nové Enyaq RS a Enyaq Coupé RS ukazujú, že elektrická Škoda vie byť nielen praktická, ale aj poriadne zábavná. Kombinácia výkonu, rýchleho nabíjania, bohatého vybavenia a športového dizajnu robí z týchto modelov dôstojných pokračovateľov RS rodiny. Ak hľadáte elektrické SUV, ktoré zvládne rodinu, batožinu aj športovú jazdu, tieto novinky rozhodne stoja za pozornosť.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Tragédia na východe Slovenska: Náraz do stromu vodič neprežil, hlásia 6 zranených vrátane detí
Masívne zlyhanie bezpečnosti populárnej aplikácie: Internet zaplavilo 72 000 fotiek a dokladov tisícok žien
Starlink globálne skolaboval: Ukrajinská armáda na fronte čelila výpadku kľúčovej komunikácie
Parkinson zrejme nezačína v mozgu. Vedci objavili prekvapivý orgán, kde sa choroba môže spustiť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
Zelenskyj oznámil prekvapivý plán. Ukrajina chce produkovať tieto zariadenia ako na bežiacom páse
Slováci stále platia zbytočné poplatky. Tento trik od banky ti ušetrí peniaze na dovolenke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP