Automobilový svet sa lúči s ďalšou európskou ikonou. Ford v nemeckom závode Saarlouis v novembri oficiálne končí s výrobou hatchbacku Focus. Automobilka tak zavŕši ďalšiu kapitolu. V roku 2022 ukončila výrobu modelov Mondeo a o rok neskôr oznámila koniec modelov Fiesta. O téme informoval portál Motor1.

Zákazníci, ktorí majú záujem o Ford Focus si ešte stále môžu svoje vozidlo objednať a mali by sa s objednávkou poponáhľať. S blížiacim sa koncom výroby v nemeckom závode sa objednávky čoskoro uzatvoria a budú dostupné už iba skladové zásoby. Podľa vyjadrenia európskeho manažéra komunikácie Fordu, Finna Thomasena, automobilka nemá v pláne nahradiť ikonický hatchback. Focus prišiel na trh v roku 1998 ako nástupca obľúbeného modelu Escort.

„Nudný model“

Dôvodom prečo sa automobilka rozhodla zrušiť obľúbený model je ten, že sa chcú sústrediť na ikonické modely. CEO Fordu, Jim Farley v staršom rozhovore priznal, že sa automobilka plánuje zbaviť „nudných áut“.

„Končíme s výrobou nudných áut a prechádzame na výrobu ikonických vozidiel. Vždy sme súťažili v srdci trhu osobných vozidiel, čo sa však neukázalo ako úspešné pre Mondeo, Focus a Fiesta,“ povedal Farley pre Car Magazine s tým, že mnoho zákazníkov si modely obľúbili, avšak ich ziskovosť nebola dostatočná. Automobilka sa tak rozhodla sústrediť na SUV a off-road modely ako Bronco, Tremor, Raptor či Mustang.

Ford Focus
Ford

Automobilka sa už pred rokmi rozhodla ukončiť v USA predaj „nudných modelov“ Fiesta, Focus, Fusion a Taurus. Vyradením Focusu automobilka v Európe ostane bez klasického osobného vozidla. Hoci Mustang stále zostáva v ponuke, jeho predaje v USA nie sú oslnivé a v Európe čelí vysokým daniam kvôli vysokým emisiám. Ukončenie výroby Focusu nahráva do karát konkurencii, najmä Volkswagen, ktorý aj naďalej ponúka modely Golf, Octavia, Leon a Audi A3.

Predajné čísla Fordu v Európe tiež naznačujú, že automobilka má pred sebou náročné obdobie. Po prvom roku bez Fiesty klesli predaje v Európe o 17 % na 426 307 vozidiel, pričom trhový podiel sa znížil zo 4 % na 3,3 %. Ford tak zaostal za kórejskými značkami Kia a Hyundai, ktoré dosiahli 4,1 % podielu.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP