Spoločnosť Stellantis predĺžila zastavenie výroby obľúbených elektromobilov v Európe. Týka sa to elektrického vozidla Fiat 500e, ktorého výrobu pozastaví až do 20. januára 2025, výroba modelov Maserati GranTurismo a GranCabrio zostane pozastavená dokonca až do 3. februára 2025. Tieto kroky prichádzajú ako reakcia na pomalé tempo predaja elektrických áut, ktoré nesplnilo očakávania automobilky, píše portál Motor1.

Fiat 500e, montovaný v továrni Mirafiori v Taliansku, si už v decembri prešiel oznámením o pozastavení výroby, pôvodne plánovanom len do 5. januára. Rozhodnutie o ďalšom predĺžení signalizuje vážne výzvy, ktorým čelí Stellantis pri snahe presadiť sa na trhu elektromobilov. Okrem modelu Fiat 500e táto prestávka zasiahla aj luxusné modely Maserati, ktoré sú v rovnakom závode vyrábané.

Opakované zastavenia výroby

Nie je to prvýkrát, čo Stellantis musel obmedziť výrobu elektrických vozidiel. Podobné kroky podnikla automobilka už dvakrát koncom minulého roka – v septembri a októbri. Problém je pritom jednoznačný – elektrické vozidlá sa nepredávajú tak, ako sa očakávalo, takže automobilky sú nútené prehodnocovať svoje stratégie v oblasti elektrifikácie.

Pre Maserati sú však problémy ešte hlbšie. Bývalý generálny riaditeľ Stellantisu, Carlos Tavares, v minulosti priznal, že neúspechy značky Maserati sú čiastočne spôsobené zlým marketingom. Napriek tomu, že jeho slová mali opodstatnenie, Tavares začiatkom tohto mesiaca náhle opustil svoju pozíciu. Za týmto radikálnym krokom mali stáť nezhody medzi ním a predstavenstvom ohľadom smerovania automobilky.

Fiat

Výhody pre spotrebiteľov

Zatiaľ čo slabý dopyt po elektromobiloch predstavuje výzvu pre výrobcov, zákazníkom prináša neočakávané výhody. Predajcovia sa snažia zbaviť nadbytočných zásob a ponúkajú výnimočne výhodné podmienky. Jeden z predajcov v Colorade aktuálne ponúka na Fiat 500e leasing so splátkami vo výške 0 dolárov mesačne. Takéto ponuky sú možné vďaka veľkorysým štátnym a federálnym stimulom, ktoré uľahčujú zákazníkom prístup k elektrickým vozidlám.

Tieto udalosti ukazujú, že aj keď je elektrifikácia automobilového priemyslu nevyhnutná, úspech bude závisieť od schopnosti výrobcov prispôsobiť sa meniacim sa potrebám trhu a zákazníkov. Stellantis tak stojí pred výzvou nájsť rovnováhu medzi dopytom, marketingom a produkciou, aby zabezpečil životaschopnosť svojich elektrických modelov v budúcnosti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú