V správe boli použité materiály TASR.

Nemecký trh s elektromobilmi v roku 2024 rozhodne nezažíva zlaté časy. Prognóza predaja batériových elektrických vozidiel (BEV) bola ešte nedávno o niečo optimistickejšia, ale realita je, žiaľ, iná. Nemecké združenie automobilového priemyslu (VDA) výrazne znížilo svoje očakávania pre tento segment, keď predpokladá, že za celý rok 2024 sa predá iba 372-tisíc čisto batériových áut. To je o 29 % menej ako vlani.

A aby toho nebolo málo, pôvodné odhady VDA počítali so „skromnejším“ poklesom – len o 25 %. Reálne čísla sú však ešte horšie. Do konca septembra 2024 sa v Nemecku predalo len 276-tisíc BEV, čo je o takmer tretinu menej oproti rovnakému obdobiu v roku 2023. Aby si mal lepší obraz, elektromobily tvoria momentálne len 13 % zo všetkých nových registrácií. Hlavným dôvodom, prečo sa predaje tak výrazne prepadli, je zastavenie dotácií, ktoré Nemecko poskytovalo na kúpu týchto vozidiel v minulom roku.

Zaujímavosťou však je, že celková produkcia osobných automobilov v Nemecku síce poklesla, ale len o 1 % v porovnaní s minulým rokom. Za prvých deväť mesiacov 2024 sa v krajine vyrobilo 3,11 milióna áut. Ak sa však pozrieš trochu viac do minulosti, konkrétne na rok 2019 – posledný pred pandémiou – zistíš, že produkcia áut je stále o 13 % nižšia.

Otázkou teda zostáva, či elektromobily naozaj stratili svoju príťažlivosť, alebo ide len o prechodný výkyv spôsobený zmenou podpory zo strany štátu. No jedno je isté – nemeckí výrobcovia áut budú musieť niečo zásadne zmeniť, ak chcú tento trend zvrátiť. Elektromobily majú potenciál, ale bez finančných stimulov sa ukazuje, že ich masové prijatie nemusí byť také jednoduché, ako sa pôvodne očakávalo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú