Slovensko šokuje: V rebríčku elektromobility sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
Slovensko rozhodne nie je priekopníkom elektromobility a najväčším problémom sú u nás slabé dotácie, ktoré sú v kombinácii s vysokou cenou elektrických áut v porovnaní s tými klasickými a s pomerne nízkymi platmi v porovnaní so zahraničím dôvodom, prečo máme na cestách tak málo elektromobilov. Ako ale upozorňuje na svojej webovej stránke spoločnosť HERE Technologies, v rebríčku elektromobility sme oveľa vyššie, než by Slovák očakával.
Takmer v TOP 10
V rebríčku zostavenom špeciálne pre Európu spoločnosť HERE berie do úvahy viacero dôležitých parametrov, medzi ktorými je okrem množstva elektromobilov v pomere k novým spaľovákom aj priemerný výkon verejnej nabíjačky, množstvo nabíjačiek na určitú dĺžku cesty a tiež množstvo elektromobilov na jeden nabíjací bod, ktoré Slovensku umožnili dostať sa takmer do TOP 10.
Presnejšie sa v rámci Európy naša krajina dostala na 12. miesto, hneď za Fínskom a predbehli sme krajiny ako Francúzsko, Taliansko či Španielsko. Má to však svoje dôvody. Elektromobilov sa na Slovensku predáva veľmi málo a stále dominujú autá so spaľovacími motormi, avšak veľmi dobré výsledky máme napríklad v množstve nabíjacích staníc na dĺžku ciest a tiež vo výkone nabíjačiek.
Najviac nám však v rebríčku pomáha množstvo elektromobilov na nabíjačku, kvôli čomu je výsledok trochu zavádzajúci. Ak by sa u nás totiž predávalo viac elektrických áut, tento pomer by rázne klesol. Práve krajiny s malým množstvom elektromobilov vynikajú v tejto hodnote, ako napríklad aj Grécko, ktoré sa ale napriek tomu umiestnilo až 24. v tomto rebríčku.

Susedom sa veľmi nedarilo
Z krajín V4 je na tom Slovensko v tomto indexe najlepšie, keďže sa Maďarsko umiestnilo na druhom mieste od konca rebríčka a Poľsko na štvrtej priečke od konca. Medzitým Česko skončilo o niečo nižšie ako Slovensko kvôli slabšiemu priemernému výkonu verejne dostupných nabíjačiek, i keď má krajina na cestách oveľa väčší pomer elektrických áut. Na úplnom chvoste sa umiestnila Malta s populáciou a veľkosťou väčšieho mesta.
Obzvlášť bodovalo Bulharsko
Veľkým prekvapením je aj Bulharsko, kde je pomer elektrických áut k spaľovákom ešte menší, než na Slovensku. Vďaka pomerne dobrej sieti nabíjacích staníc sa ale krajina umiestnila na 6. mieste. Na prvom mieste sa umiestnilo Dánsko nasledované Nórskom, Luxemburskom a napokon Holandskom a Nemeckom, čo nie je veľkým prekvapením.
V pomere elektromobilov k spaľovákom absolútne viedlo Nórsko, pričom ak by sme do úvahy brali len tento parameter, skončila by naša krajina až na 26. mieste. Podľa zistení spoločnosti HERE začalo Anglicko napriek záväzkom voči EÚ zaostávať vo výstavbe nabíjacej infraštruktúry, kým najväčší celkový rast v tomto indexe zaznamenal drobný Cyprus, za ktorým nasledovali Dánsko a Grécko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
