Obľúbenec Slovákov totálne pohorel. Tieto elektromobily sú podľa majiteľov najlepšie (PREHĽAD)
Predaj elektromobilov v Európe stále stagnuje a medziročne narastá o chabé percentá s porovnaní s tým, aké očakávania od elektrických áut celá spoločnosť má. O nič lepšie na tom nie je ani Slovensko, kde ku koncu prvého polroka 2024 evidujeme celkovo 12 893 batériových elektromobilov (BEV) v kategóriách M1 a N1, čo v porovnaní s minulým rokom predstavuje nárast o takmer 60 %. Toto číslo sa môže zdať vysoké, ale v porovnaní s priemerom EÚ značne zaostávame.
Európania, ale aj Slováci, stále preferujú spaľováky. Dôvod? Kľúčovým faktorom je nižšia cena, no rozhoduje aj spoľahlivosť a spokojnosť s daným vozidlom. Zatiaľ čo mnohí motoristi sú so svojimi spaľovacími autami spokojní, majitelia elektromobilov to niekedy cítia inak. Potvrdzuje to aj nový prieskum nemeckej spoločnosti Uscale, ktorý si posvietil na popredné značky elektromobilov.
Toto je podľa Európanov „najhorší“ elektromobil
Cieľom online prieskumu na vzorke 5000 respondentov (majiteľov plne elektrických vozidiel, nezahŕňa plug-in hybrid), trvajúceho od mája do júla 2024 bolo zistiť, ktoré značky elektromobilov vnímajú zákazníci ako tie najlepšie a najviac spoľahlivejšie a či by ich odporučili potencionálnym záujemcom o prechod zo spaľovacieho na elektrický motor. V Prieskume sa okrem iného zamerali aj na nespokojnosť respondentov a „najhorším“ elektromobilom je podľa Európanov prekvapivé vozidlo.
Čiernym Petrom veľkého zoznamu značiek sa stala francúzska automobilka Peugeot, ktorú by neodporúčalo až 60 % respondentov. O nič lepšie na tom nie sú Citroën (59 %) a Opel (54 %). Túto trojicu automobiliek by odporučili len 3 % (Peugeot), 4 % (Citroën) a 10 % (Opel).
Najlepšie je na tom Tesla, ktorá sa aj napriek problémom teší stále narastajúcej obľube nie len na domácej pôde. Odporučilo by ju až 71 % opýtaných na vzorke respondentov pochádzajúcich z Nemecka, Rakúska a Švajčiarska. Neodporučilo by ju len 5 %, rovnako ako pri automobilke Porsche. Prieskum pokrýval celý rad parametrov, od kapacity nabíjania a problémov so softvérom až po dojazd, spotrebu a celkovú kvalitu auta.
Celý zoznam elektromobilov (od najhoršieho po najlepší)
- Peugoet – odporúča 3 % | neodporúča 62 %
- Citroën – odporúča 4 % | neodporúča 59 %
- MG – odporúča 17 % | neodporúča 35 %
- Dacia – odporúča 18 % | neodporúča 31 %
- Nissan – odporúča 20 % | neodporúča 49 %
- Audi – odporúča 25 % | neodporúča 37 %
- Renault – odporúča 25 % | neodporúča 24 %
- Mini – odporúča 27 % | neodporúča 44 %
- Smart – odporúča 30 % | neodporúča 21 %
- Cupra – odporúča 31 % | neodporúča 25 %
- Volkswagen – odporúča 36 % | neodporúča 21 %
- BYD – odporúča 41 % | neodporúča 22 %
- Ford – odporúča 41 % | neodporúča 13 %
- Škoda – odporúča 41 % | neodporúča 15 %
- Fiat – odporúča 42 % | neodporúča 20 %
- Mercedes-Benz – odporúča 44 % | neodporúča 13 %
- Genesis – odporúča 45 % | neodporúča 21 %
- Volvo – odporúča 47 % | neodporúča 16 %
- Polestar – odporúča 51 % | neodporúča 14 %
- Kia – odporúča 52 % | neodporúča 10 %
- Hyundai – odporúča 56 % | neodporúča 12 %
- BMW – odporúča 62 % | neodporúča 10 %
- Porsche – odporúča 64 % | neodporúča 5 %
- Tesla – odporúča 71 % | neodporúča 5 %
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Aj Ferrari sa pripravuje na koniec spaľovákov. Máme video ich prvého elektromobilu
Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
Čína opäť víťazí: BYD prebral kontrolu nad spoločným podnikom s Mercedes-Benz
1000 koní a maximálka 320 km/h. Legendárna automobilka odhalila elektrický superšport, ktorý ju má vrátiť na výslnie
RECENZIA Vyskúšali sme najdrahšiu Škodu. Cenou útočí aj na luxusné prémiovky, ako sa s ňou žije?
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za týmto sa Slováci potrhajú. Nový elektromobil je lacnejší než jazdený spaľovák a má prekvapivo veľký dojazd
- Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
- Dojazd 680 km a odvezie 7 ľudí. Poznáme slovenské ceny jedného z najočakávanejších elektromobilov
- Štát všetkých zaskočil: Tisíce Slovákov nepotrebujú PZP (PREHĽAD)
- Vyriešili večný problém elektromobilov. Európa investuje miliardy do ultimátneho „koša na baterky“
-
- Za týmto sa Slováci potrhajú. Nový elektromobil je lacnejší než jazdený spaľovák a má prekvapivo veľký dojazd
- Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
- Dojazd 680 km a odvezie 7 ľudí. Poznáme slovenské ceny jedného z najočakávanejších elektromobilov
- Štát všetkých zaskočil: Tisíce Slovákov nepotrebujú PZP (PREHĽAD)
- Vyriešili večný problém elektromobilov. Európa investuje miliardy do ultimátneho „koša na baterky“
-
- Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
- Tesla už nie je kráľom. Z trónu ju zosadila milovaná automobilka Slovákov
- Štát všetkých zaskočil: Tisíce Slovákov nepotrebujú PZP (PREHĽAD)
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka kupuje známeho nemeckého giganta
- Za týmto sa Slováci potrhajú. Nový elektromobil je lacnejší než jazdený spaľovák a má prekvapivo veľký dojazd
Vláda chce od operátorov 25 miliónov eur. Tí jej posielajú ostrý odkaz
Kauza „Slovensko IT” graduje: Polícia spustila trestné stíhanie
Veľký operátor šokuje: 5 GB dát a 100 minút volaní rozdáva úplne zadarmo
Väčšina Slovákov ho neuvidí. Vieme, kto odvysiela dnešný zápas Slovanu
Miliardová pokuta sa nekoná. Google vyhral kľúčový súdny spor s EÚ
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené