Tesla Cybertruck sa na prvý pohľad nemôže zdať ako spoľahlivé auto, keďže dennodenne sa jej majitelia delia so svetom so svojimi trampotami, ktoré zažívajú. Lenže, povedzme si na rovinu, Cybertruck je pod drobnohľadom médií a prakticky celého sveta už od svojho uvedenia. Nemá to teda vôbec jednoduché a spotrebitelia mu neodpustia žiadnu chybu.

Dokázali ho“ hacknúť“ psy aj mačky, nefungovali mu stierače, mal problémy s plynovým pedálom a dokonca ju zákazníkom predávali s hrdzou. Za zmienku tiež stojí spomenú ako dopadol prvý Cybertruck videný na Slovensku. Aj napriek tomu, že všetky tieto problémy vyvolávajú pocit pritiahnutý za vlasy, že Tesla jednoducho postavila šrot, jej model pokoril veľký míľnik, píše portál Jalopnik.

Najpredávanejšie vozidlo

V júli 2024 dosiahla Tesla Cybertruck pozoruhodný míľnik, keď sa stala najpredávanejším vozidlom v Spojených štátoch s cenou nad 100 000 USD. Tvrdia to údaje zverejnené spoločnosťou Kelley Blue Book (KBB). Tento úspech je obzvlášť pozoruhodný vzhľadom na spomínané problémy, ktorým čelil od svojho uvedenia na trh.

Priemerná transakčná cena (ATP) Cybertrucku v júli bola na úrovni 111 018 USD, čo ho radí po boku iných špičkových vozidiel, ako je GMC Hummer EV, ktorý mal tiež ATP 111 242 USD. Napriek vysokej cene Cybertruck prekonal všetkých konkurentov vo svojej kategórii, čím si upevnil svoju vedúcu pozíciu na trhu luxusných vozidiel.

Tesla/GM (úprava redakcie)

Naproti tomu Ford F-Series a Chevrolet Silverado, ktoré boli celkovo najpredávanejšími vozidlami, mali výrazne nižšie priemerné transakčné ceny okolo 67 000 USD a 60 000 USD.

Záujem ostáva stabilne silný

Je potrebné podotknúť, že popularita Cybertrucku odráža širšie trendy na automobilovom trhu; pickupy tvorili v júli 14 % z celkového predaja vozidiel.

Cybertruck Owners Club

Je zaujímavé, že zatiaľ čo priemerná transakčná cena za nové vozidlá v USA bola 48 401 USD, čo predstavuje medziročný mierny pokles, úspech Cybertrucku prispel k zvýšeniu celkového ATP Tesly, ktoré v júli vzrástlo na 59 593 USD, čo predstavuje nárast o 11 %. z predchádzajúceho roka.

Napriek jeho vzhľadu a kontroverziám okolo generálneho riaditeľa Tesly Elona Muska zostáva záujem spotrebiteľov o Cybertruck mimoriadne silný. Analytici naznačujú, že jedinečný dizajn vozidla a pokročilé funkcie oslovujú špecializovaný trh, ktorý je ochotný investovať do špičkových elektrických vozidiel.

Aj zlá reklama je reklama

Údaje o predaji Cybertrucku však Tesla oficiálne nezverejňuje, čo vedie k určitým špekuláciám o presnom počte predaných kusov. Odhady naznačujú, že v júni sa predalo približne 3 200 kusov tohto vozidla, čo naznačuje stabilný dopyt.

Stav Tesly Cybertruck ako najpredávanejšieho vozidla nad 100 000 USD v júli demonštruje jeho schopnosť upútať záujem spotrebiteľov napriek zmiešaným recenziám a konkurenčnému trhu. Darmo, ako sa hovorí, aj zlá reklama je reklama a snáď neexistuje človek, ktorý keby zbadal na ceste toto slávne vozidlo, že by sa za ním neobzrel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú