Batérie v elektromobiloch sú kľúčovým komponentom, ktorý určuje ich výkon, dojazd a celkovú efektívnosť vozidla. Tieto batérie sú zvyčajne lítium-iónové a sú populárne pre svoju vysokú energetickú hustotu, dlhú životnosť a schopnosť rýchlo sa nabíjať. Lenže tieto batérie obsahujú nie príliš „eco friendly“ materiály.
Na pretrase v súvislosti s týmito batériami je recyklácia a ťažba surovín. Často sa totiž nedeje za vhodných podmienok (napr. sociálnych a etických) preto vytvára ďalšie dôležité otázky v oblasti batérií elektromobilov.
Snažia sa o revolúciu
Nie je žiadnym tajomstvom, že obzvlášť materiály ako lítium, kobalt a nikel sa ťažia často v podmienkach, ktoré môžu byť škodlivé pre životné prostredie. To je presným opakom toho, o čo sa elektromobilita snaží. Preto sa vedci, ale aj automobilky so svojimi inžiniermi snažia vyvinúť výnimočnú batériu.
Stellantis pôsobí aj na Slovensku – spoločnosť sa radí do zástupu tých, ktorí sa aktívne snažia vyvinúť novú batériu pre elektrické vozidlá. Tá by mala byť výnimočná a neobsahovať „pochybné“ materiály.
Nové chemické zloženie
Cieľom Stellantisu je vyvinúť technológiu batérií, ktoré budú lacnejšie, ekologickejšie a etickejšie priaznivejšie. Firma hľadá alternatívy k tradičným materiálom používaným v batériách, čo by mohlo zahŕňať nové chemické zloženia a inovatívne technológie výroby batérií.
Preto urobila v tomto smere za posledných pár rokov niekoľko zaujímavých krokov a aktuálne vylepšila túto svoju iniciatívu o nový faktor. Ide o uzavretie partnerstva s CEA, francúzskou komisiou pre atómovú energiu a jej alternatívy.
Táto francúzska agentúra zastrešuje okrem atómovej energie aj technológie obnoviteľnej energie a jej súčasné portfólio je zamerané na rôzne kombinácie týchto dvoch zdrojov na skladovanie energie, ako aj na jej výrobu.
Ako vysvetlil vedúci divízie CEA Energy Philippe Stohr, nové partnerstvo so Stellantisom využíva viac ako 25-ročné skúsenosti inštitúcie vo výskume lítium-iónových batérií. „Vieme, že technológia batérií je pripravená na zmenu. Aj keď presne nevieme, ako presne sa zmení, sme odhodlaní byť v popredí tejto transformácie,“ uviedol Ned Curic, Chief Engineering and Technology Officer Stellantisu.
Chcú vystužiť portfólio
Curic tiež zdôraznil, že spoločnosť zaviedla stratégiu batérií pre elektromobily s názvom „uzatváranie viacerých stávok a skúmanie rôznych technológií“, vrátane výskumných partnerstiev s inými inštitúciami. Možno sa v portfóliu Stellantisu objaví niekoľko nových vzorcov batérií pre elektromobily. Isté je, že v budúcnosti to rozhodne bude ľudstvo potrebovať.
Táto snaha je dôležitá nielen z hľadiska etiky a ekológie, ale aj z pohľadu ekonomiky, pretože závislosť na vzácnych materiáloch môže zvýšiť výrobné náklady a znížiť dostupnosť týchto materiálov v budúcnosti.
Stellantis spolupracuje s rôznymi partnermi a investuje do výskumu a vývoja, aby urýchlila tento prechod na nové technológie batérií, ktoré budú bezpečné, efektívne a udržateľné.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
AKTUÁLNE: Čínsky elektromobil už tak lacno nekúpiš. EÚ schválila devastačné clá, toto má byť ich výška
Známa automobilka ukázala svoj nový elektromobil. Takto vyzerá na prvých fotkách
recenzia Za málo peňazí dáva až príliš veľa muziky. Testovali sme jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti
POZOR Slováci ostali zmätení. Polícia varuje pred hoaxom, na ktorý naleteli úplne všetci (PREHĽAD)
Má dojazd až 560 km a lákavý dizajn. Škoda odhalila lacný elektromobil, ktorý ju má spasiť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za málo peňazí dáva až príliš veľa muziky. Testovali sme jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti
- Má dojazd až 560 km a lákavý dizajn. Škoda odhalila lacný elektromobil, ktorý ju má spasiť
- AKTUÁLNE: Čínsky elektromobil už tak lacno nekúpiš. EÚ schválila devastačné clá, toto má byť ich výška
- Majitelia spaľovákov hromžia. Toto je dátum, kedy zakážu tankovať benzín a naftu
- Slováci ostali zmätení. Polícia varuje pred hoaxom, na ktorý naleteli úplne všetci (PREHĽAD)
-
- Za málo peňazí dáva až príliš veľa muziky. Testovali sme jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti
- Má dojazd až 560 km a lákavý dizajn. Škoda odhalila lacný elektromobil, ktorý ju má spasiť
- Slováci ostali zmätení. Polícia varuje pred hoaxom, na ktorý naleteli úplne všetci (PREHĽAD)
- AKTUÁLNE: Čínsky elektromobil už tak lacno nekúpiš. EÚ schválila devastačné clá, toto má byť ich výška
- Majitelia spaľovákov hromžia. Toto je dátum, kedy zakážu tankovať benzín a naftu
-
- Za málo peňazí dáva až príliš veľa muziky. Testovali sme jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti
- Dojazd zvýši o 500 %. Batéria, ktorú vyvíjali 30 rokov, je konečne hotová a prekvapivo lacná
- Majitelia spaľovákov hromžia. Toto je dátum, kedy zakážu tankovať benzín a naftu
- Toto nejde odmietnuť: Elektromobily milovanej značky teraz kúpiš za zlomok ceny
- Má dojazd až 560 km a lákavý dizajn. Škoda odhalila lacný elektromobil, ktorý ju má spasiť
Majú 2 miliardy rokov a stále žijú. Vedci našli neuveriteľné organizmy, toto ešte nevideli
Zlodeji budú škrípať zubami. Google spustil tajné funkcie, ukradnutý mobil im bude na nič
Toyota šokovala svet. Lietajúce taxíky budú čoskoro realitou, investovala do nich obrovskú sumu
Odborník varuje Slovákov: Tieto populárne zariadenia sú rizikom pre tvoje peniaze
Ľudia zúria, týka sa to aj Slovákov. Google zapol reklamy na najotravnejšom mieste
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené