Pred kúpou musíš vidieť tento zoznam: Najväčší test nabíjania 23 elektromobilov v zime
Čínske elektrické vozidlá sa stávajú šampiónmi v rýchlom nabíjaní a nechávajú za sebou konkurenciu. Po zimnom teste dojazdu, o ktorom sme informovali v samostatnom článku, uskutočnili magazín Motor a NAF test nabíjania, pri ktorom boli vozidlá po nepretržitej jazde zapojené do siete po dobu najmenej dvoch hodín s maximálne 10 % zostávajúcej batérie.
Zistili sme dve hlavné veci
Z testu vyplynuli dva hlavné závery. Prvým je, že niekoľko populárnych rodinných automobilov sa nabíja rýchlo, pričom dosiahnutie 80 % trvá menej ako pol hodiny. Druhým je, že na horných priečkach v rýchlosti nabíjania dominujú čínske značky, pričom všetky štyri najrýchlejšie autá pochádzajú z Číny, po nich nasleduje model Kia EV9, ktorý potvrdil svoje silné nabíjacie schopnosti na piatom mieste.
Deväť z 23 testovaných vozidiel dokázalo nabiť svoje batérie na 80 % za menej ako pol hodiny. Test sa uskutočnil na stanici Ionity v Dale pri meste Eidsvoll pri teplotách od 1 do 3 stupňov Celzia.
Na čele rebríčka sa umiestnil Xpeng G9, ktorý sa na 80 % nabije len za 19 minút, čo je o minútu rýchlejšie, ako sľubuje výrobca. Mohol sa pochváliť špičkovým nabíjacím výkonom 291 kW a priemerným výkonom 219 kW. Luxusný elektromobil Lotus Eletre S, ktorý je súčasťou čínskej skupiny Geely, dosiahol nabíjací výkon viac ako 300 kW, pričom maximálny výkon bol približne 315 kW.
Tu sú kompletné výsledky
Modely NIO EL6 a ET5 Touring tiež zaujali časmi nabíjania 22, resp. 26 minút, čo je výrazne pod odhadmi importéra. Kia EV9 sa nabil za sľúbených 24 minút, čím predviedol stabilnú krivku nabíjania.
Model | Čas nabíjania | Uvádzaný čas nabíjania | Rozdiel |
---|---|---|---|
Xpeng G9 Performance | 19 min | 20 min | -1 |
Lotus Eletre S | 21 min | 20 min | 1 |
Nio EL6 | 22 min | 40 min | -18 |
Nio ET5 Touring | 24 min | 40 min | -16 |
Kia EV9 | 24 min | 24 min | 0 |
VW ID.7 Pro | 26 min | 28 min | -2 |
Opel Astra Sport Tourer | 28 min | 30 min | -2 |
Peugeot E-308 combi | 29 min | 30 min (20 až 80 %) | – |
Volvo C40 | 30 min | 28 min | 2 |
Mercedes-Benz EQE SUV 350 4MATIC | 30 min | 32 min | -2 |
Jeep Avenger | 31 min | 24 min (20 až 80 %) | – |
Polestar 2 | 32 min | 28 min | 4 |
Hyundai Ioniq 6 (RWD) | 34 min | 18 min | 16 |
Audi Q8 e-tron 55 S Line Plus | 34 min | 30 min | 4 |
Ford F-150 Lightning | 34 min | 39 min (15 až 80 %) | – |
Tesla Model 3 Long Range | 34 min | Až 282 km za 15 minút | – |
Nissan Ariya 4WD | 35 min | 45 min (20 až 80 %) | – |
MG4 Trophy Extended Range | 36 min | 38 min | -2 |
Hyundai Kona | 37 min | 41 min | −4 |
BMW i5 eDrive 40 | 37 min | 30 min | 7 |
Toyota bZ4X (AWD) | 39 min | 45 min | -6 |
BYD Dolphin | 45 min | 40 min | 5 |
HiPhi Z | Nenabíjané | Zatiaľ nemá CCS port |
Aj ďalší súperi, ako napríklad Volkswagen ID.7, Mercedes-Benz EQE SUV a MG4, splnili alebo prekročili inzerované časy nabíjania. Hyundai Kona a Toyota bZ4x sa však priblížili k 40 minútam. Hyundai Ioniq 6 zaostal, keď potreboval 34 minút, zatiaľ čo BMW i5 eDrive40 si nečakane vyžiadalo viac času na nabíjacej stanici.
NAF zdôrazňuje, že konštantný výkon nabíjania je rozhodujúcejší ako špičkový výkon. Vozidlá ako Xpeng G9 a Lotus Eletre demonštrujú významný pokrok v technológii nabíjania za posledný rok, ktorý zabezpečuje rýchle nabíjanie aj u elektromobilov, ktoré majú obrovskú kapacitu batérie. Zaujímavosťou pritom je, že jednoznačný víťaz testu zimného dojazdu sa na tomto teste nemohol zúčastniť, keďže nemá nabíjací port CCS, ktorý je v Európe štandardom.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 1000 km a šokujúco nízka cena. Do Európy prichádza „čínsky Model Y”
Spaľováky mu nedokážu konkurovať. Do Európy ešte tento rok príde výrobca ultralacných elektromobilov
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Aktuálne: Unikla prvá fotka nového Zaklínača, takto vyzerá náhrada Henry Cavilla
Výdrž batérií už nebude problém. Táto technológia zmení elektromobily
Prehľad výbuchov vesmírnych telies v atmosfére a ich dopadov na Zem
Americká Meta čelí vyšetrovaniu zo strany EÚ kvôli návykovým algoritmom
Netflix chystá veľké obmedzenia. Dotknú sa hlavnej jednej skupiny Slovákov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené