Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nórska automobilová federácia (NAF) nedávno ukončila svoje podujatie El Prix, ktoré sa koná každé dva roky a je najväčším testom dojazdu elektrických vozidiel, na ktorom sa zúčastňujú modely z celého sveta a rôznych cenových kategórií. Tradične týmto testom dominuje Tesla, ale v zimnom ročníku 2024 si pozornosť ukradol nováčik, upozornili experti v oficiálnych výsledkoch. Na tému upozornil portál Electrek.

Víťazom je neznáma značka

HiPhi Z, pomerne neznáma značka z Číny, sa stala prekvapivým víťazom zimného testu El Prix 2024. Tento elektromobil nielenže dosiahol pôsobivý dojazd v chladných poveternostných podmienkach, ale tiež sa najviac priblížil k dodržaniu svojho inzerovaného dojazdu, čím prekonal zavedených favoritov, ako je Tesla Model 3.

Na podujatí El Prix, ktoré organizuje NAF spolu s organizáciou Motor, sa stretáva celý rad elektrických vozidiel, aby sa otestoval ich výkon v reálnych podmienkach. Tento rok sa testovalo 23 rôznych elektrických vozidiel, ktoré cestovali po Nórsku pri teplotách od -2° do -10 ℃.

Napriek silnej konkurencii známych značiek, ako sú Audi, BMW a Tesla, model HiPhi Z vynikal tým, že na jedno nabitie docestoval najďalej a zaznamenal najmenšiu stratu dojazdu v porovnaní s jeho inzerovanými údajmi – kompletnú tabuľku s konkrétnymi číslami nájdeš nižšie. Tento výkon podčiarkuje potenciál novších účastníkov na trhu s elektrickými vozidlami, ktorí môžu vyzvať zavedených hráčov.

NEF

Tu je kompletný rebríček

Úspech HiPhi Z v El Prix odráža širší trend rastúcej konkurencie a inovácií v odvetví elektrických vozidiel. S pokrokom v technológiách a rastúcim dopytom spotrebiteľov po elektrických vozidlách automobilky neustále vylepšujú technológie s cieľom zlepšiť dojazd a výkon.

Elektromobil Deklarovaný dojazd (WLTP) Spotreba / 100 km El Prix zimný dojazd El Prix zimná spotreba / 100 km
Audi Q8 e-tron Sportback 515 km 22.4 kWh 411.4 km (-20.1%) 24.8 kWh (+10.4%)
BMW i5 (eDrive40) 505 km 18.7 kWh 443.6 km (-12.2%) 19.7 kWh (+5.3%)
BYD Dolphin 427 km 15.9 kWh 339.2 km (-20.6%) 171. kWh (+7.5%)
Ford F-150 Lightning 429 kim 18.7 kWh 337.5 km (-21.3%) 23.9 kWh (+27.8%)
HiPhi Z 555 km 20.4 kWh 522 km (-5.9%) 24.32 kWh (+9.2%)
Hyundai IONIQ 6 614 km 14.3 kWh 467.8 km (-23.8%) 16.3 kWh (+14%)
Hyundai Kona Electric 454 km 16.6 kWh 341.3 km (-24.8%) 18.3 kWh (+10.2%)
Jeep Avenger 395 km 15.7 kWh 286 km (-27.6%) 19.4 kWh (+23.6%)
Kia EV9 505 km 22.8 kWh 441.9 km (-12.5%) 23 kWh (+0.9%)
Lotus Eletre 530 km 20.3 kWh 464.6 km (-12.3%) 24.8 kWh (+22.2%)
Mercedes-Benz EQE SUV 491 km 21.5 kWh 399 km (-18.7%) 22.5 kWh (+4.7%)
MG4 Trophy Long Range 520 km 16.5 kWh 399.6 km (-23.2%) 17.5 kWh (+6.1%)
NIO EL6 (ES6) 529 km 22.1 kWh 456 km (-13.8%) 19.8 kWh (-10.4%)
NIO ET5 560 km 21.6 kWh 481.4 km (-14%) 19.4 kWh (-10.2%)
Nissan Ariya 498 km 20.4 kWh 369.4 km (-25.8%) 21.7 kWh (+6.4%)
Opel Astra 413 km 15.7 kWh 296 km (-28.3%) 17.4 kWh (+10.8%)
Peugeot E-308 409 km 12.7 kWh 297 km (-27.4%) 17 kWh (+33.9%)
Polestar 2 Long Range 614 km 15.8 kWh 430 km (-30%) 18.5 kWh (+17.1%)
Tesla Model 3 629 km Neuvedené 441 km (-29.9%) 18 kWh
Toyota bZ4X 460 km 16.2 kWh 313.5 km (-31.8%) 19.8 kWh (+22.2%)
Volkswagen ID.7 608 km 14.4 kWh 414 km (-31.9%) 18.9 kWh (+31.2%)
XPeng G9 520 km 21.3 kWh 451.8 km (-13.1%) 22.8 kWh (+7%)
Volvo C40 572 km 17.5 kWh 395 km (-30.9%) 21.1 kWh (+20.6%)

Hoci značka HiPhi nemusí byť taká známa ako niektorí jej konkurenti, jej nedávne úspechy poukazujú na to, že si zaslúži pozornosť. Vzhľadom na to, že elektrické vozidlá si naďalej získavajú popularitu na celom svete, situácia v tomto odvetví sa vyvíja a objavujú sa noví súperi, ktorí dokážu spochybniť aj zaužívaných lídrov, ako je Tesla.

NEF

Úspech HiPhi Z na zimnej El Prix 2024 slúži ako pripomienka, že inovácie a konkurencia sú hnacou silou prechodu na udržateľnú dopravu. Keďže technológia elektrických vozidiel naďalej napreduje, spotrebitelia môžu v nasledujúcich rokoch očakávať ešte zaujímavejší vývoj a prelomové objavy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú