Automobilová skupina Stellantis plánuje vybudovať v Európe závod na výrobu batérií pre elektrické vozidlá s čínskou spoločnosťou CATL. Bude to už jej štvrtý závod na kontinente, keďže sa snaží vyrábať lacnejšie batérie a dostupnejšie elektrické vozidlá. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Obe spoločnosti oznámili predbežnú dohodu o dodávke batériových článkov a modulov pre výrobu elektromobilov v Európe. Zvažujú tiež založenie spoločného podniku s rovnakými podielmi (50 ku 50) v regióne.
Maxime Picat, vedúci nákupu a dodávok skupiny Stellantis, uviedol, že plán spoločného podniku s CATL predpokladá vybudovanie novej gigafabriky v Európe na výrobu batérií, ktoré využívajú fosforečnan lítno-železitý (LFP). Výroba takýchto batérií je lacnejšia, ale sú menej výkonné v porovnaní s nikel-mangán-kobaltovými (NMC) batériami a ďalšou v súčasnosti bežnou technológiou.
Prebiehajú tiež diskusie s CATL o plánoch na spoločný podnik. Na ich dokončenie je potrebných ešte niekoľko mesiacov, povedal Picat. Odmietol poskytnúť podrobnosti o možnom umiestnení nového závodu na batérie.
Európski výrobcovia áut a vlády nalievajú miliardy eur do budovania závodov na výrobu batérií na domácom trhu, aby znížili závislosť od dodávok z Ázie. Čínski výrobcovia batérií ako CATL zároveň v rámci expanzie stavajú v Európe závody pre európske elektromobily.
Podľa Picata dohody s CATL doplnia stratégiu skupiny v rámci elektrifikácie. Batérie LFP pritom automobilke pomôžu znížiť výrobné náklady v Európe pri zachovaní produkcie batérií NMC pre drahšie autá. Pripomenul, že cenová dostupnosť je potrebná v mnohých segmentoch, či už ide o osobné vozidlá alebo úžitkové vozidlá.
Stellantis, vlastník značiek vrátane Jeep, Peugeot, Fiat či Alfa Romeo, buduje V Európe tri gigatovárne: vo Francúzsku, Nemecku a Taliansku prostredníctvom spoločného podniku s Mercedesom a TotalEnergies, ktorý sa špecializuje na batérie NMC.
„Cenová dostupnosť je kľúčom a v tom je LFP dnes najlepšou technológiou, ktorú môžete nájsť na trhu v rámci kompromisu medzi autonómiou a nákladmi,“ dodal Picat. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ CATL Robin Zeng dodal, že partnerstvo „bude rozhodujúcim krokom na ceste oboch strán k cieľom uhlíkovej neutrality“.
Podľa utorkovej dohody bude CATL spočiatku dodávať LFP batérie automobilovej skupine pre elektromobily v segmentoch osobných automobilov, crossoverov a malých a stredných SUV.
Stellantis od svojho vzniku začiatkom roku 2021 zlúčením Fiat Chrysler Automobiles a výrobcu Peugeotu, skupiny PSA, uzavrel niekoľko zmlúv o dodávke materiálov potrebných na globálnu výrobu elektrických vozidiel.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovák bije na poplach, že ho ovládajú cez Wi-Fi router. Štát mu má zaplatiť odškodné 300 000 €
Ľudia zúria: Kúpiť hru nestačí. Ak chceš nový Assasin’s Creed dohrať dokonca, budeš musieť priplatiť
Nič podobné si ešte nevidel. Veľkolepý výbuch blízkej hviezdy uvidíš aj voľným okom
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
TEST Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- Nič podobné si ešte nevidel. Veľkolepý výbuch blízkej hviezdy uvidíš aj voľným okom
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
- Dal do neho 120 miliónov z vlastného vrecka a natáčal ho 40 rokov. Nesfilmovateľné sci-fi dostalo nový trailer
-
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- Nič podobné si ešte nevidel. Veľkolepý výbuch blízkej hviezdy uvidíš aj voľným okom
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
- Dal do neho 120 miliónov z vlastného vrecka a natáčal ho 40 rokov. Nesfilmovateľné sci-fi dostalo nový trailer
-
- Na Mars prídeme za pár sekúnd. Warpový pohon je reálny, hlásia vedci
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Dal do neho 120 miliónov z vlastného vrecka a natáčal ho 40 rokov. Nesfilmovateľné sci-fi dostalo nový trailer
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
Herečka Zdena Studenková má dnes 70 rokov
Obyvatelia Slovenska považujú kyberhrozby za vážnejšie než krádež
NAKA obvinila tri osoby za schvaľovanie konania útočníka v Handlovej
Elon Musk spustil v Indonézii satelitný internet Starlink
Štart vesmírnej lode Boeing Starliner s posádkou odložili
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené