Nočná mora európskych automobiliek. Čínsky elektromobilový gigant postaví továreň blízko Slovenska
V článku boli použité aj materiály TASR.
Čínska automobilka BYD zrejme postaví svoj prvý európsky závod v Maďarsku. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Spoločnosť BYD plánuje postaviť svoj prvý európsky závod na výrobu áut v Maďarsku a údajne už toto rozhodnutie interne prijala, uviedol v sobotu Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) s odvolaním sa na nemenované zdroje blízke automobilke.
Vyrába elektromobily aj hybridy
BYD je najväčším svetovým výrobcom nových energetických vozidiel (NEV), ktoré zahrnujú elektrické autá a plug-in hybridy, a druhým najväčším výrobcom čistých elektromobilov po Tesle.
Vládna internetová stránka v Šen-čene, kde sídli BYD, v októbri uverejnila článok, podľa ktorého sa maďarský premiér Viktor Orbán počas návštevy spoločnosti BYD stretol s jej šéfom Wangom Čchuan-fu. Spoločnosť BYD, ktorú oslovila agentúra Reuters, uviedla, že stále hľadá vhodnú lokáciu a že svoje rozhodnutie oznámi koncom roka.
Rokovali aj s Fordom
Americká automobilka Ford začiatkom roka rokovala s čínskym výrobcom elektrických vozidiel BYD o predaji svojho výrobného závodu v Nemecku. Uviedol to v utorok denník Wall Street Journal (WSJ) s odvolaním sa na ľudí oboznámených s touto záležitosťou.
Malo ísť o závod v Saarlouis, kde sa výroba vozidiel má skončiť v roku 2025, tvrdí WSJ a dodáva, že rozhovory sú stále v prípravnom štádiu a nakoniec môžu zlyhať. Ford, ktorý vyrába v Saarlouis svoj kompaktný model Focus, neodpovedal zatiaľ na žiadosť agentúry Reuters o komentár.
Rastúce náklady na materiály na výrobu batérií pre elektrické vozidlá a predpokladané spomalenie americkej ekonomiky, ako aj európskych ekonomík vyvíja tlak na výrobcov automobilov, aby znížili výdavky.
BYD zbiera jeden úspech za druhým
Čínska automobilka BYD zaznamenala za 1. polrok trojnásobné zvýšenie zisku, keď firma predala rekordný počet áut. Sľubne sa vyvíja druhá polovica roka, keďže napríklad v júli zaznamenala firma nový rekord v predaji.
Čínsky výrobca elektrických vozidiel v pondelok uviedol, že za 1. polrok dosiahol čistý zisk 10,95 miliardy jüanov (1,39 miliardy eur). V medziročnom porovnaní to znamená rast o 204,7 %. Tržby dosiahli 260,12 miliardy jüanov. Oproti 1. polroku minulého roka sa tak zvýšili o 72,7 %.
Za 2. štvrťrok predstavoval zisk 6,82 miliardy jüanov, čo znamená medziročné zvýšenie o 144,7 %. Ešte výraznejší medziročný rast dosiahla automobilka v prvých troch mesiacoch roka, keď sa zisk zvýšil približne päťnásobne.
Firma so sídlom v Šen-čene, do ktorej investoval aj konglomerát amerického miliardára Warrena Buffetta Berkshire Hathaway, predala v 1. polroku 1,26 milióna nových energetických vozidiel a poistila si pozíciu jednotky na najväčšom automobilovom trhu sveta. Jej podiel na čínskom trhu dosiahol 33,5 %. Na 2. mieste skončila americká Tesla s predajom 477 000 vozidiel, čo predstavuje 12,7-percentný podiel na trhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP