V článku boli použité materiály SITA.

Francúzska značka automobilov Citroën plánuje vynoviť model C3 ako elektromobil. Portálu Auto Express to prezradil generálny riaditeľ spoločnosti Thierry Koskas. Supermini, ktoré sa bude volať Citroën e-C3, pritom budú vyrábať v závode Stellantis v Trnave, kde vyrábajú končiaci model C3, ako aj Peugeot 208, potvrdil Koskas.

Verzia e-C3 by mala mať podľa neho dojazd viac ako 300 kilometrov. Zatiaľ však nezverejnili žiadne podrobnosti o kapacite batérie alebo výkone. Štartovacia cena by mala byť podľa Koskasa nižšia ako 25-tisíc €. Skupina Stellantis stavia Citroën do pozície jedného z hlavných obranných opatrení proti rýchlo sa rozširujúcemu zoznamu čínskych výrobcov, ktorí v Európe uvádzajú lacnejšie elektrické vozidlá.

e-C3 sa už predáva v Indii a stojí rekordne málo

Lacných elektromobilov je v ponukách svetových automobiliek mnoho, má to iba jeden problém. Takéto autá sa zvyčajne nedostanú na európsky trh a aj to je prípad čerstvej novinky z dielne Citroënu. Obľúbená značka mnohých Slovákov ale predstavila model e-C3 s lákavou cenovkou už dávnejšie, doposiaľ bol však určený iba pre indický trh.

Citroen

Na Slovensku zatiaľ môžeme o solídnom elektromobile s cenou pod 20 000 € iba snívať. Jediný dostupný elektromobil, ktorý túto hranicu podlieza, je Dacia Spring, no pri tomto aute musí majiteľ pristúpiť na množstvo kompromisov.

Citroën e-C3 je ale o niečo lepším kúskom a to najlepšie je jeho cena, ktorá na indickom trhu začína pod 10 000 €. Za takýmto elektromobile by sa Slováci rozhodne išli roztrhať.

Dokonalé druhé auto do rodiny

Od Citroënu e-C3 nemôžeme očakávať dojazd na úrovni vlajkových lodí. Ide skôr o mestský crossover, ktorý sa ale nezľakne ani prípadnej dlhšej trasy po okreskách. Pravdou ale zostáva, že dovolenku do Chorvátska by sme ním absolvovať nechceli.

Citroen

Ako uvádza automobilka na svojom webe, novinka disponuje elektromotorom s výkonom 42 kW (56 koní) a točivým momentom 143 Nm. Batéria dostala kapacitu 29,2 kWh, no takto malé a relatívne ľahké auto dokáže v ideálnych podmienkach jazdiť so spotrebou aj pod 10 kWh/100 km.

Pre porovnanie, Dacia Spring disponuje 26,8 kWh akumulátorom, výkonom 33 kW (45 koní) a v meste dokáže jazdiť so spotrebou 10 kWh/100 km. Reálny dojazd sa preto pohybuje na úrovni okolo 250 km.

Citroen

Výsledkom toho je uvádzaný dojazd na jedno nabitie 320 km. To, že je auto určené primárne do mesta, dokazuje aj maximálna rýchlosť, ktorá je obmedzená na 107 km/h. V tomto smere Citroën o niečo zaostáva aj za Daciou Spring, ktorá má maximálku na úrovni 120 km/h.

K dispozícii je okrem štandardnej 3,3 kW AC nabíjačky aj možnosť DC nabíjania, pomocou ktorého sa batéria nabije z 10 % na 80 % za 57 minút. Pôjde tak zrejme o nabíjanie s maximálnym výkonom 25-30 kW, podobne rýchle nabíjanie má Dacia Spring.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú