Tesla Model Y je neohroziteľná. V Berlíne začali vyrábať prelomové kúsky, za 15 minút nabijú 270 km dojazdu
Tesla konečne začala s nasadzovaním Blade batérie spoločnosti BYD do najpopulárnejšieho elektromobilu, ktorým je Model Y. Revolučná LFP batéria je nielen lacnejšia, v benchmarkoch tiež preukázala fantastické výsledky pri nabíjaní v porovnaní s LFP batériou od CATL, ktorú Tesla takisto používa. Na tému upozornil Tesmanian.
Chémia batérií ovplyvňuje množstvo faktorov elektromobilu. Od dojazdu, až po samotné nabíjanie či správanie akumulátora v chladnom počasí, toto všetko môže byť odlišné pri rovnakom aute, ktoré používa batériu dvoch rôznych výrobcov.
Model Y s Blade batériou sa nabije rekordne rýchlo
Ako uvádza CSevTech, Model Y s Blade batériami spoločnosti BYD sa začal vyrábať v berlínskej Gigafactory, takže zakúpiť si ho budú môcť aj Slováci. Blade batéria je súčasťou najlacnejšej verzie s dojazdom 455 km podľa WLTP, pričom jej využiteľná kapacita je 55 kWh (60 kWh hrubá kapacita).
Až doposiaľ totiž Tesla do lacnejších Modelov Y montovala batérie spoločnosti CATL s hrubou kapacitou 62 kWh energie. Tie sú takisto založené na chémii LFP, no ako sme už naznačili v úvode, nie je batéria ako batéria a práve tá od BYD disponuje podstatne lepšími vlastnosťami.
Model Y s Blade batériou sa začal takmer okamžite nabíjať maximálnym výkonom až 170 kW, pričom takýto výkon si elektromobil stabilne držal až do 50 % SoC. Následne výkon začal takmer konštantne klesať, no až do vyše 70 % SoC sa držal nad 100 kW.
V porovnaní s CATL LFP batériou sa Blade batéria správala výrazne lepšie až do cca 85 % SoC, kedy sa nabíjací výkon oboch akumulátorov vyrovnal. Nabíjací výkon CATL batérie takmer ihneď klesol na cca 140 kW, pričom pri 50 % SoC už bol výkon iba 110 kW. To je v porovnaní so 170 kW Blade batérie ohromný rozdiel.
Výsledkom tejto fantastickej nabíjacej krivky je, že Model Y s Blade batériou od BYD sa nabil z 11 na 71 % za 15 minút. Pri maximálnej, 170 kW rýchlosti nabíjania “dokáže” majiteľ dobiť až 1200 km dojazdu za hodinu.
Dôležitá je cena
Takzvané „Blade“ batérie spoločnosti BYD sú v mnohých ohľadoch revolučné. Vyznačujú sa pomerne unikátnym zložením LFP (lítium-železo-fosfát) a zmenou oproti súčasným a bežne používaným batériám v elektromobiloch je aj ich usporiadanie.
Skladajú sa priamo z článkov, čím sa výrazne znižuje objem a hmotnosť jednotky. Pri batériách v elektromobiloch sa totiž bežne používajú články a segmentované moduly, pri BYD sa spomínané moduly nenachádzajú.
Výrazný náskok má hlavne v cene samotných batérií. Konkurenční výrobcovia dokážu produkovať LFP batérie s cenou 85 € za jednu kilowatthodinu. Spoločnosť CATL, ďalší dodávateľ batérií pre Teslu, ich vyrába za 75 € za kilowatthodinu.
BYD dokáže vyrábať svoje Blade batérie s cenou 55 € za jednu kilowatthodinu, 100 kWh batéria by v takomto prípade stála 5500 €. Čínsky výrobca údajne dokáže ísť s touto cenou ešte nižšie, čoskoro totiž začne vyrábať batérie na báze sodíkových iónov alebo prizmatické články bez vzácneho a drahého kobaltu.
Výroba takýchto batérií je až o 30 % lacnejšia v porovnaní s lítium-iónovými batériami, ktoré sa v elektromobiloch využívajú dnes. Cena za jednu kilowatthodinu by sa tak mohla dostať pod magických 40 €.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
-
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
Podľa novej štúdie môže pacientom s Alzheimerom pomôcť rapamycín
Batman sa vracia na nečakanej platforme. Sleduj temný trailer
Ruský plynárenský koncern Gazprom sa vlani prepadol do straty
Slováci sa zbierajú pre Machalu: Chcú ho poslať do vesmíru, aby skontroloval, či je Zem guľatá
Vo Francúzsku vznikne komisia na vyšetrenie sexuálneho násilia vo filmoch
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené