Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilka BYD je vo svete už pomerne známa, no svoju európsku expanziu naplno rozbieha až teraz.

Spoločnosť na starý kontinent prinesie hneď tri nové modely, ktoré majú na domácom čínskom trhu veľmi zaujímavé cenovky. Na tému upozornil portál The Driven.

Absolútnu premiéru v Európe už v BYD oslávili minulý rok. Prvý trh, kde sa usadila, nie je žiadnym prekvapením a je ním Nórsko, mekka elektromobility. Na tamojšom trhu začala svoje pôsobenie s modelom BYD Tang, ktoré je luxusným sedemmiestnym SUV.

Dobývanie európskeho trhu teraz pokračuje ďalej a ako uviedla spoločnosť, fanúšikovia elektromobility sa na prvé modely môžu tešiť ešte do konca tohto roka.

Tri elektromobily so zaujímavými cenami

Spočiatku sa automobilka zameria na tie najzaujímavejšie trhy, ktorými je oblasť Beneluxu, ako aj zvyšné severské krajiny. Okrem sedemmiestneho SUV Tang začne v Európe predávať aj sedan Han či menší elektrický crossover Atto 3.

BYD

Práve tretí spomenutý model môže byť absolútnym predajným trhákom, nakoľko tento elektromobil sa na domácom trhu predáva pod názvom Yuan Plus a ponúka nie len zaujímavé parametre, ale ešte zaujímavejšiu cenu.

Ako píše InsideEVs, Yuan Plus sa v Číne predáva od  zhruba 23 000 € za verziu s 50 kWh batériou a 24 500 € za verziu so 60 kWh batériou. Odhadovaný dojazd podľa WLTP cyklu je pritom 320 km, respektíve 420 km pre drahšiu verziu.

BYD

Elektromotor dosahuje výkon 150 kW a auto sa nabije z 20 % na 80 % za 30 minút. Vzhľadom na cenu, ktorá by aj u nás teoreticky mohla podliezť sumu 25 000 €, ide o bezkonkurenčnú voľbu.

Na oficiálne európske ceny si ale ešte počkáme. Po pripočítaní DPH, dovozu a ďalších nákladov sa cena  ešte poriadne zvýši, otázka však zostáva, o koľko presne.

Špičkové batérie, ktoré odoberá aj Tesla

Takzvané „Blade“ batérie spoločnosti BYD odkupujú aj ostatní výrobcovia. Vyznačujú sa pomerne unikátnym zložením LFP (lítium-železo-fosfát) a zmenou oproti bežným batériám je aj ich usporiadanie.

Skladajú sa priamo z článkov, čím sa výrazne znižuje objem a hmotnosť jednotky. Pri batériách v elektromobiloch sa totiž bežne používajú články v kombinácii so segmentovanými modulmi. BYD Blade spomínané moduly nepoužíva.

BYD

Okrem toho je pridanou hodnotou aj vyššia bezpečnosť v prípade nehody. Batériu bude tiež možné veľmi rýchlo nabíjať. Z 30 na 80 % trvá nabitie len 25 minút a 10-minútové nabíjanie stačí na dojazd 135 km.

Tieto batérie využíva aj Tesla a ponúka ich dokonca aj základný Model Y, ktorý sa nedávno začala predávať aj v Európe.

Verzia s týmito batériami však mierne zaostáva za európskymi Modelmi Y, čo nám priblížil aj odborník na Tesly Jaroslav Kapšo:

Doteraz Tesla ponúkala v Európe len verzie Long Range a Performance, ktoré už mali naši klienti možnosť vyskúšať počas testovacích jázd a prenájmov. Teraz prichádza čínska verzia za výrazne lepšiu cenu, aj keď, samozrejme, s niekoľkými obmedzeniami oproti vyšším konfiguráciám. Z tých podstatných spomeniem maximálny nabíjací výkon 170 kW oproti 250 kW a pohon len zadnej nápravy.

Veľmi pravdepodobne za to vďačí čínskym Blade batériám. Tí, ktorí čakajú na berlínsku, si ale asi ešte budú musieť počkať. Podľa vyjadrenia zdrojov z Tesly budú prvé várky vyrobené v Číne. Väčšinu berlínskej produkcie zatiaľ ešte stále tvoria Modely Y Performance.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú