Streamovaciu službu Disney+ čaká uťahovanie opaskov. Konglomerát Disney plánuje zo svojej platformy odstrániť časť obsahu a rovnako tiež zredukovať množstvo noviniek, ktoré bude predplatiteľom prinášať. Vyplýva to zo správy pre investorov, kde sa spoločnosť podelila o svoje hospodárske výsledky aj plány do budúcna, informuje Variety.

Trápenie pokračuje

Disney+ za uplynulý kvartál stratilo 4 milióny predplatiteľov. Ide o druhý po sebe nasledujúci pokles používateľskej základne, pod ktorý sa aj tentokrát výrazne podpísal indický trh. Streamovacia služba v Indii prišla o práva na vysielanie kriketu, v dôsledku čoho teraz čelí odlivu miliónov predplatiteľov.

S podobným scenárom služba síce počítala, druhá kvartálna strata používateľskej základne za sebou však pre investorov nie je dobrou správou. Predovšetkým, keď služba za uplynulý kvartál stratila 300-tisíc predplatiteľov aj na trhu USA a Kanady, kde sa rast streamovacích služieb za posledné mesiace celkom utlmil.

Naopak, v Európe, Ázii a Južnej Amerike Disney+ dokázalo rásť a pripísalo si tu približne 900-tisíc nových zákazníkov.

Celkový počet predplatiteľov tak poklesol z predchádzajúcich 161,8 milióna na aktuálnych 157,8 miliónov. Aj napriek zníženiu základne je Disney+ naďalej svetovou dvojkou.

V počet predplatiteľov jasne dominuje Netflix s 232,5 miliónmi abonentov, tretie miesto patrí HBO Max a Discovery+, ktoré spoločne pod sebou združujú bezmála 98 miliónov predplatiteľov.

Obsahu bude menej

Riaditeľ Disney Bob Iger potvrdil, že hlavným mottom spoločnosti i streamovacej služby bude v najbližších mesiacoch aj naďalej šetrenie. Spoločnosť celkovo plánuje prepustiť približne 7-tisíc zamestnancov, tisícky z nich už o prácu prišli počas prvých kôl prepúšťania.

Opasky sa budú uťahovať aj pri obsahu. Streamovacia divízia Disney, do ktorej okrem Disney+ patria aj služby ESPN+ a Hulu, za posledný kvartál zostáva v masívnej strate 659 miliónov. Riaditeľ Disney preto naďalej plánuje radikálne kroky – chce predávať časť titulov svojich streamovacích služieb tretím stranám a rovnako výrazne znížiť investície do nového obsahu.

Je dôležité, aby sme sa zdravo zamysleli nad objemom obsahu, ktorý vytvárame, a nad tým, čo na jeho výrobu míňame. V budúcnosti máme v úmysle produkovať menej obsahu v súlade s našou novou stratégiou,“ povedal Bob Iger v správe pre investorov.

Disney+

Podobne nepopulárne kroky minulý rok predstavilo HBO Max, ktoré obsah pre svojich predplatiteľov výrazne zredukovalo, no predaj obsahu sa prejavil na lepšom finančnom zdraví spoločnosti. V rovnakých šľapajach sa teraz vyberie aj Disney+. Aké tituly chce služba ponúknuť na predaj zatiaľ nevedno.

Dôraz na Star Wars a Marvel

Služba si tiež posvieti na svoje nákladné tituly a dôkladne vyhodnotí, či sa ich produkcia naďalej oplatí. Predplatitelia preto môžu očakávať rušenie rozbehnutých seriálov. Nebudú medzi ne ale patriť tituly od Marvelu a Star Wars, keďže práve túto dvojicu značiek chce Disney v budúcnosti posilniť a uprednostňovať.

Podľa finančnej riaditeľky spoločnosti je zámerom ďalších rokov produkovať kvalitu nad kvantitou. Túto filozofiu si v posledných mesiacoch osvojujú prakticky všetci veľkí hráči, keďže segment streamovacích služieb prechádza zásadnými zmenami a súčasná politika Netflixu, HBO, Disney+ a ďalších bola neudržateľná. Téme sa venujeme aj v samostatnom článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú