Éra Netflixu ako neohrozeného lídra streamovacích služieb sa chýli ku koncu a segment streamovacej zábavy v krátkom čase prešiel revolúciou, aká sa len tak nevidí. Len za posledné tri roky boli predstavené hneď tri nové globálne videotéky v podobe Disney+, HBO Max a Apple TV+, ktoré navyše doplňujú desiatky ďalších lokálnych platforiem hladných po stabilných mesačných príjmoch od predplatiteľov.

Trend rozkvetu streamovacích služieb možno vidieť aj u nás – Markíza v roku 2020 reštartovala Voyo a na českom i slovenskom trhu hlási už viac než pol milióna zákazníkov a do dvoch rokov chce pokoriť miliónovú métu, vlastnú videotéku nedávno predstavila aj skupina JOJ v podobe JOJ Play.

Zdá sa, že žiadna mediálna skupina nechce zmeškať rozbehnutý vlak, ktorý dekádu dozadu naštartoval Netflix. Cieľová stanica sa však viacerým hráčom páčiť nebude.

Mnohé sa rútia do záhuby 

Za posledné tri roky sme sa dostali do štádia, kedy prakticky každý veľký hráč v zábavnom priemysle vlastní svoju online platformu. Stačí sa pozrieť na zámorských gigantov, tzv. veľkú hollywoodsku päťku, teda najväčších tvorcov známeho filmového obsahu. Disney má Disney+ (a v zámorí tiež Hulu, ESPN+), Warner Bros. majú HBO Max (čoskoro skombinované s Discovery+), Paramount predstavil nedávno predstavil Paramount+, no a Universal zasa Peacock.

Jediným mediálnym žralokom bez streamovacej platformy je Sony Pictures, pre ktorého sa absencia vlastnej streamovacej služby ukazuje ako jedno z najlepších rozhodnutí v histórii spoločnosti. O tom ale trocha neskôr.

Tisícky hodín filmov a seriálov, na ktorých spoločnosti dlhé roky nečinne sedeli a nanajvýš časť z nich prenajímali na vysielanie tretím stranám, sa odrazu dajú pomerne jednoducho využiť na stabilný mesačný príjem. Stačí predstaviť funkčnú platformu, nalákať na predplatné dostatočný počet divákov a peniaze sa len tak pohrnú.

S trochou nadnesenia sa aj s touto víziou niektorí prevádzkovatelia streamovacích platforiem púšťali do boja s Netflixom. Motiváciou im však okrem vidiny zárobkov bola aj skutočnosť, že lineárne televízne vysielanie je dlhodobo na ústupe a mediálne korporácie sú existenčne nútené hľadať alternatívne spôsoby ziskov.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú