Čínska automobilka BYD sa už dostala do širšieho povedomia európskych zákazníkov, nakoľko niektoré svoje elektromobily predáva aj na starom kontinente.

Koniec koncov, ide o svetovú jednotku v predajoch elektrifikovaných vozidiel a v predajoch čistých elektromobiloch je v tesnom závese za Teslou. Ako píše Electrek, BYD pred pár dňami odhalilo nový elektrický superšport, ktorý dá stovku za dve sekundy a dokáže vyskočiť na mieste.

Naživo sa nový elektrický superšport Yangwang U9 ukáže až o pár dní na autosalóne v Šanghaji, no automobilka už teraz odhalila niektoré kľúčové detaily, pričom najväčším lákadlom je najpokročilejší podvozok, aký sa kedy v aute objavil. Yangwang je novou luxusnejšou značkou automobilky BYD a zatiaľ poznáme dvojicu modelov. Okrem superšportu U9 je to SUV U8.

Auto vyskočí na mieste

Elektromobil je postavený na novej platforme BYD, ktorá nesie označenie e4. Najsilnejšou stránkou tejto platformy je úplne nový systém ovládania karosérie a podvozku, ktorý inžinieri nazvali DiSus.

Tento systém je rozdelený celkovo do troch kategórií. DiSus-C je inteligentný systém riadenia tlmičov, pričom oproti tradičným tlmičom s pasívnym pružením výrazne zlepšuje komfort počas jazdy.

YangWang

DiSus-A je inteligentný systém nastavovania vzduchových telies, ktoré upravujú svetlú výšku vozidla. V tomto prípade má podvozok rozsah až 150 mm, pričom systém dokáže reagovať a dynamicky meniť výšku napríklad v závislosti od rýchlosti vozidla.

Najpokročilejší z trojice je systém DiSus-P. Ide o prvý inteligentný riadiaci systém karosérie na svete, pričom dokáže riadiť prívod oleja do tlmiča, ventil nastavovania tlmenia a tuhosti, čím automaticky mení nastavenie na každom tlmiči zvlášť. Systém tým pádom dokáže doslova „ovládať karosériu“.

Napríklad pri ostrej jazde zvýši, tuhosť celého vozidla len vďaka prenastaveniu pruženia až o 200 %, čím sa zlepší ovládateľnosť a stabilita.

Absolútnym vrcholom je DiSus-X, ktorý máme možnosť vidieť aj na prezentačnom videu v elektrickom superšporte Yangwang U9. Tento systém umožňuje vozidlu „tancovať“ či vyskočiť na mieste. Zmeny na tlmičoch sú tak rýchle, že elektrický superšport sa skutočne odlepil všetkými štyrmi kolesami od zeme. Auto vybavené systémom DiSus-X dokonca dokáže jazdiť iba s tromi kolesami, uvádza MotorTrend.

Ak čakáš, že toto vozidlo je len koncept, ktorý stojí milióny a nikdy nepôjde do výroby, mýliš sa. Yangwang U9 pôjde do predaja a jeho cena bude začínať už na 150 000 dolároch, teda asi 137 500 €.

Rok 2023 vyzerá pre BYD dobre

Aktuálny rok sa bude pre automobilky BYD niesť v znamení širšej expanzie aj na európskych trhoch. Čína v rámci elektromobility napreduje raketovým tempom a nová analýza PwC predpokladá, že do pár rokov sa Európa stane najväčším svetovým importérom vozidiel z východu.

Na základe analýzy sa predpokladá, že do roku 2025 bude na starý kontinent importovaných až 800 000 čínskych vozidiel, pričom drvivá väčšina z nich majú byť elektromobily.

Nie všetky importované vozidlá ale budú modely čínskych automobiliek. Ako uvádza AutoNews, na základe štúdie sa predpokladá, že z 800 000 importovaných áut v roku 2025 bude až 300 000 patriť západným automobilkám, ktoré elektrické modely v Číne iba vyrábajú.

Medzi tieto značky by mali patriť BMW, Tesla či dokonca Renault. Z „výrobnej haly“ elektromobilov sa do Európy dovážajú napríklad Tesla Model 3 alebo Dacia Spring.

 

Do Číny navyše presúva svoju výrobu čoraz viac automobiliek z Európy a USA, takže v budúcnosti by podiel importovaných áut mohol ešte narásť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú