Magazín Reflex TV Markíza priniesol príbeh podnikateľa Jozefa Pavlíka zo Svitu, ktorý sa v snahe ušetriť rozhodol pre auto menej známeho čínskeho výrobcu. Prakticky už po pár metroch jazdy však svoje rozhodnutie oľutoval.

Vozidlo totiž podľa Markízy začalo na prístrojovke signalizovať chybu ručnej brzdy a prevodovky už počas prvej jazdy od predajcu domov. Jozef však v reportáži uvádza, že správne nefungovalo ani telefonovanie cez Bluetooth, funkcie klimatizácie či rádia a motor auta pravdepodobne padal do núdzového režimu, vďaka čomu nemohol pokračovať v jazde.

„Všetky tieto nedostatky sa prejavili po pár kilometroch, čo vyšiel od predajcu z Trenčína,“ zneje v reportáži. Prvý telefonát dílerovi prišiel už po 5 minútach jazdy.

V reportáži magazínu Reflex vôbec nezaznie názov čínskeho auta, o ktorom celý 5-minútový príspevok je a v záberoch je trochu nešťastne použité Audi s prelepeným logom na volante ako „ilustračné“ vozidlo. čo zdôrazní aj redaktorka.

V úvodných sekudách však vidno, ako Jozef prehliada YouTube videá o čínskom SUV Dongfeng Glory 580. Tento konkrétny model neskôr potvrdzujú aj neúplne rozmazané údaje na prijímacom protokole zo servisu.

Samozrejme, skôr než zlyhanie viacerých súčastí auta naraz je pravdepodobnejšia napríklad porucha riadiacej jednotky elektroniky, ktorá odstavila viaceré súčasti výbavy a pohonu. Reportáž tiež nijako nevyvracia, ani nepotvrdzuje prípadné mýty o čínskych automobiloch prichádzajúcich do Európy — prípady podobných problémov pri úplne nových autách by si nepochybne našiel aj v súvislosti s tradičnými automobilkami, alebo napríklad elektrickou Teslou. Tá napríklad dodala novému majiteľovi auto bez nainštalovanej zadnej brzdovej doštičky, čo je extrémne nebezpečné.

Problém, na ktoré si „neznáme“ automobilky nabiehajú veľmi často

Skôr než samotný výskyt problémov na novom aute je však zarážajúcejší prístup slovenského servisu. Auto, ktoré tam Jozef priviezol v polovici decembra, totiž servis stále neopustilo.

Po mesiaci a pol mu navyše distribútor odobral náhradné vozidlo, ktorého prenájom pôvodne na polovicu platil distribútor a predajca vozidla. Ďalšie ponúknuté vozidlo zas nemalo uzavreté havarijné poistenie, jeho prebratie tak odmietol, pretože by v prípade nehody znášal riziko neúmerne vysokej škody.

Auto za 25 390 eur, ktoré stále pravidelne spláca, mu servis stále neopravil. A čo je horšie, optimálna nie je ani komunikácia s importérom vozidla, ktorý problém posúva na predajcu.

Záver reportáže naznačuje ukazuje, prečo oprava trvá tak dlho. „Prišli Vianoce a následne aj oslavy čínskeho Nového roka, čo objednávanie súčiastky pozdržalo. Daný komponent by však mal byť už na Slovensku,“ stojí v závere článku na TV Noviny.sk. Zdržanie dodania náhradného dielu malo byť podľa importéra spôsobené pretrvávajúcou krízou v dodávkach náhradných dielov v automotive.

Treba si však uvedomiť, že čínske značky častokrát ponúkajú autá za nižšie ceny aj z dôvodu, že nemajú, a teda nemusia financovať tak širokú servisnú sieť či dodávku náhradných dielov. V prípade problémov však musí zákazník za servisom cestovať výrazne ďalej, prípadne čakať na doručenie náhradných dielov, ktoré nemusia byť na sklade.

V prípade Tesly môžu zákazníci naraziť na rovnaký problém a Slováci dnes musia jazdiť do Viedne, Budapešti či Prahy, kde je najbližšie servisné stredisko. Pamätaj, že návšteva servisu nie je nutná len pri prípadnej poruche vozidla, ale napríklad aj bežných parkovacích ťukancoch či nehodách, ktoré ani nemusíš spôsobiť vlastnou vinou.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú