Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aktualizácia 28.2.2022:

Bizarný prípad spred pár týždňov, kedy žene v USA dodali elektromobil Tesla Model 3 bez brzdovej platničky, žiaľ, očividne nebol jediný. Portál Autoforum informuje o ďalšom majiteľovi, ktorý tentokrát dostal Teslu Model Y s úplne rovnakým problémom.

Chýbala mu vnútorná brzdová platnička na zadnom kolese.

Majiteľ elektromobilu Alex na chybu s jeho autom neprišiel ihneď. Mechanické brzdy totiž príliš často nezapájal a čo najviac využíval rekuperáciu elektromobilu. Po čase sa však začali objavovať nepríjemné zvuky pri brzdení a tak so svojim autom zamieril do servisu.

Technici tentokrát chybu priznali a zákazníkovi oznámili, že mu chýba brzdové obloženie. Kotúč a brzdové strmene sa však počas používania bez brzdového obloženia značne poškodili, čo ale už mechanici v autorizovanom servise z nepochopiteľných dôvodov nijak neriešili.

Na poškodený strmeň mu jednoducho nahodili brzdovú platničku a zrejme si mysleli, že problém s autom je tak vyriešený. Poškodený kotúč a strmeň však robil problémy aj naďalej.

Jazda takýmto autom môže byť nebezpečná a poškodený brzdový kotúč sa môže prehrievať. To sa zrejme dialo aj v Alexovom prípade. Pri brzdení mu totiž auto zobrazilo varovanie s problémom brzdovej kvapaliny.

Servis preto navštívil znova a až na druhýkrát mu vymenili celý brzdový systém. Mechanici Tesly sa tak znova pekne vyfarbili a svojou fušeráckou prácou teoreticky ohrozili bezpečnosť Alexa a jeho rodiny.

Pôvodný článok:

Návšteva servisu s elektromobilom značky Tesla je podľa niekoľkých udalostí posledných mesiacov takmer zaručene „zážitok na celý život“. Americká automobilka možno má najpokročilejšie elektromobily na trhu, no v oblasti servisných služieb za tradičnými výrobcami ešte poriadny kus zaostáva. Presvedčila sa o tom aj Američanka s jej Modelom 3 Performance.

Ak si kúpiš elektromobil za vyše 52 000 €, očakávaš od auta aj istú úroveň kvality. Aj keď Tesla bola v minulosti známa problematickými autami, na ktorých napríklad nedoliehala karoséria či praskali sklá, po technickej stránke boli takmer vždy v poriadku. Ak sa ale stane, že pri kúpe nového auta má zákazník problém s brzdami, je to už podstatne závažnejšia komplikácia, ktorá dokonca môže ohrozovať životy.

Tesla

Žena, ktorá na Twitteri vystupuje pod prezývkou April G, má, žiaľ, opačnú a veľmi negatívnu skúsenosť. Mechanici zo servisu Tesla sa ju totiž snažili presvedčiť, že s jej brzdami je všetko v poriadku.

Nadmerný hluk je vraj pri verzii Performance bežný

Žena totiž ihneď po prevzatí vozidla zaregistrovala nadmerný hluk vychádzajúci z kolesa pri brzdení. Kontaktovala preto oficiálny servis, ktorému poskytla aj video, aby mohli problém lepšie identifikovať.

Technici Tesly sa zachovali ako skutoční „profesionáli“ a celý problém vyhodnotili tak, že hluk je spôsobený väčšími brzdovými doštičkami, ktoré verzia Performance štandardne dostáva.

Každý aspoň trochu znalý človek do áut ale vie, že brzdy, nech už sú akokoľvek veľké, by nemali vydávať žiaden zvuk, ktorý je počuť a ktorý je doslova nepríjemný. April sa preto rozhodla navštíviť neautorizovaný servis a po odmontovaní kolesa sa zistilo, že na brzdách chýba jedna doštička a pri používaní auta sa v dôsledku toho poškodil rotor brzdového kotúča.

Následne už technici auto prijali v autorizovanom servise, no na jeho opravu žena musela čakať niekoľko dní. Ani pri pochybení samotného servisu sa technici nijak neunúvali problém vyriešiť promptne.

Problém to nie je prvý a ani posledný

Tesla je známa svojimi „predraženými“ opravami. Na internet sa dostalo už niekoľko príbehov, kedy by vyšla oprava v servise Tesly niekoľkonásobne viac než v neoficiálnom servisnom stredisku, a to aj na pomery naozaj premiových značiek.

Spomenúť môžeme napríklad prípad majiteľa Modelu 3, ktorý prešiel cez nerovnosť na ceste, pri ktorej si poškodil predný plastový kryt na spodku auta a tiež port na nádržke s chladiacou kvapalinou, ktorá následne vytiekla.

V autorizovanom servise mu povedali, že túto súčiastku nie je možné samostatne opraviť a je potrebné vymeniť celý systém s batériami. Davidovi však bolo odporučené, aby navštívil servis Electrified Garagekde jeho problém vyriešili veľmi elegantne, jednoducho a hlavne lacno.

Ďalším nespokojným majiteľom Tesly je Tyler Hoover, ktorý s Modelom S navštívil autorizované servisné stredisko Tesla blízko svojho domova v USA. Iba 4 mesiace po skončení záruky na batériu mu vozidlo vypisovalo hlášku, že maximálna úroveň nabitia je obmedzená, čo malo za následok, že jeho Model S nebolo možné nabiť na viac ako 80 km dojazdu.

Tesla vyhodnotila problém veľmi rázne – vraj je potrebná výmena celej batérie, za ktorú si po skončení záruky pýtala v prepočte niečo málo cez 19 000 €. Auto preto poslal známemu youtuberovi Rich Rebuilds, ktorý sa venuje prestavbám a rôznym servisným úkonom elektromobilov Tesla.

Rich po niekoľkých hodinách diagnostiky zistil problémy s napätím na 2. a 16. batériovom článku. Všetko, čo stačilo urobiť na odstránenie problému s nabíjaním, bolo vymeniť dvojicu poškodených modulov.

Celá oprava tak nakoniec stála iba 4200 €, čiže takmer štyrikrát menej, ako by zaplatil v oficiálnom servise Tesla. Je otázne, či Tesla takýmto spôsobom nevie, alebo jednoducho nechce vykonávať opravy a radšej jednoducho vymení celú batériu, čo je pochopiteľne extrémne drahá záležitosť a aj v takýmto spôsobom sa snaží čo-to zarobiť na zákazníkoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú