Hanba európskym automobilkám. V crash testoch ich čínske značky úplne zničili
Agentúra Euro NCAP testuje bezpečnosť všetkých nových áut, ktoré prichádzajú na európsky trh. Na ten sa však v poslednom čase dostávajú aj čínske značky, ktoré často sprevádza mýtus „rakiev“ na kolesách. V skutočnosti však z roka na rok dosahujú lepšie výsledky.
Uplynulý rok ale bol pre čínske automobilky natoľko dobrý, že v rebríčku najbezpečnejších áut roka deklasovali nemeckých výrobcov, vyplýva z tlačovej správy EuroNCAP.
Nezávislá organizácia, ktorá testuje bezpečnosť vozidiel z hľadiska ochrany pasažierov či z hľadiska podpory a spoľahlivosti asistenčných systémov, vyberala tie najbezpečnejšie vozidlá z niekoľkých kategórií.
Tesla obsadila tri prvenstvá
Paradoxom je, že nemecké prémiové autá, ktoré sú synonymom precíznosti, kvality a dôrazu na bezpečnosť, nedosiahli víťazstvo ani v jednej z kategórií.
Spomedzi výkonných vozidiel je najbezpečnejším autom roka 2022 Tesla Model S. Kalifornská automobilka vykázala skvelé výsledky v ochrane dospelých cestujúcich (94 %), ako aj detí (91 %).
Ostatné autá v kategórii ale absolútne deklasovala v teste asistenčných systémom, kde Model S získal až 98 %. Okrem kategórie výkonných vozidiel si Tesla Model S podmanila aj kategóriu čistých elektromobilov.
Elektromobily dominovali aj v ďalších kategóriách
Ak nepočítame kategóriu čistých elektromobilov, v ktorej zvíťazil Model S, aj v štyroch z ďalších päť kategórií vozidiel sa stali najbezpečnejšími autami práve elektromobily.
Jediný spaľovák, ktorý sa do výberu dostal, je navyše čínsky model WEY Coffee 01, ktorý vyhral v kategórii veľkých SUV. Druhé čínske auto, ORA Funky Cat, je najbezpečnejším autom roka v kategórii malých rodinných vozidiel.
Do výberu sa ešte prebojoval Hyundai Ioniq 6 (kategória veľké rodinné autá) a Tesla Model Y (kategória menšie SUV). Nemecké automobilky tak zostali absolútne zahanbené.
Nemeckých áut testovali viac než dosť
Nie je to pritom tak, že by nemecké automobilky minulý rok „zaspali“ a nepredstavili by žiadne konkurencieschopné modely. V minulom roku organizácia Euro NCAP testovala napríklad Mercedes GLC, BMW X1 či Mercedes EQE.
V segmente malých rodinných áut bojoval napríklad VW Golf alebo elektrická Cupra Born. Napriek tomu dokázali čínski výrobcovia priniesť do Európy lepšie, respektíve aspoň bezpečnejšie autá. Ak to takto pôjde ďalej, je zrejme len otázkou času, kedy ich aj motoristi začnú preferovať pred tými európskymi.
Európa sa záplave čínskych áut nevyhne
Čína v rámci elektromobility napreduje raketovým tempom a nová analýza PwC predpokladá, že do pár rokov sa Európa stane najväčším svetovým importérom vozidiel z východu.
Na základe analýzy sa predpokladá, že do roku 2025 bude na starý kontinent importovaných až 800 000 čínskych vozidiel, pričom drvivá väčšina z nich majú byť elektromobily.
Zlomovým momentom bude čoraz vyšší podiel čínskych elektromobilov na svetovom trhu a tiež to, že európske značky vyrábajú čoraz viac elektromobilov práve v Číne.
Pripravme sa na vlnu nových značiek
Nie všetky importované vozidlá teda budú modely čínskych automobiliek. Ako uvádza AutoNews, na základe štúdie sa predpokladá, že z 800 000 importovaných áut v roku 2025 bude až 300 000 patriť západným automobilkám, ktoré elektrické modely v Číne iba vyrábajú.
Medzi tieto značky by mali patriť BMW, Tesla či dokonca Renault. Z „výrobnej haly“ elektromobilov sa do Európy dovážajú napríklad Tesla Model 3 alebo Dacia Spring.
Do Číny navyše presúva svoju výrobu čoraz viac automobiliek z Európy a USA, takže v budúcnosti by podiel importovaných áut mohol ešte narásť.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Poľská vláda vydala povolenie na výstavbu jadrovej elektrárne
ČEZ zaznamenal nárast zisku v 1. štvrťroku
Obľúbený operátor prekvapil: Takto ľahko od Telekomu dostaneš 70 €
Zisk Foxconnu v 1. štvrťroku strmo vzrástol, o 72 %
Nová výzva MIRRI podporí vznik kompetenčných centier kyberbezpečnosti
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené